Lapsen vaatteet
Sellainen kävi tässä pohdituttamaan, että kuinka paljon lapsellanne on vaatteita kerralla käytössä.
Esim. nyt kesällä tytöllä montako mekkoa, t-paitaa, shortseja, kenkiä? Minusta tuntuu, että meillä jo kaapit pursuaa yli ja silti muka jotain puuttuu.
Kommentit (6)
Kaapit pursuaa juuri pieneksi jääneitä.
En ole laskenut. Sen verran, että riittää jos pesukone pyörii kerran viikossa. Muutama juhlamekko on aina kaapissa, samoin juhla-asusteita. Pari uima-asua, parit kengät ja yhdet kumpparit. Sama pojalla, mutta tummaa pukua ei ole kaapissa varalta, vaan sellaisen olen ostanut vasta tarpeen tullen. Mutta on pikkutakki, kauluspaitoja ja siistejä housuja.
Jos jotain puuttuu, ostan. Mutta viime vuosina olen alkanut vähän himmailla. Ei ole pakko olla kaikkea koko ajan. Alennuksista kyllä katselen vähän väliä, että onko jotain sopivaa. Viimeksi toissa päivänä ostin puoleen hintaan softshell-housut ensi syksyksi.
Pienet siirrän yleensä aina sivuun odottamaan kirppismyyntiä. Ylipäätään kun miettii, olen aika organisoitunut kaikessa vaatehuoltoon liittyvässä. Hyvä minä, vaikka sitä ei kyllä edes kysytty 😁
Sen verran, että jos 2 viikossa pyöritän kaikki koneelliset (40/60, tumma/vaalea) kerran, niin ei tule valittamaan että muut olisi loppumassa paitsi pyjamat (kaikki vaalea 60-koneellisessa).
Vierailija kirjoitti:
Kaapit pursuaa juuri pieneksi jääneitä.
Sitten kannattaa katsoa vaikka kirppikseltä hakuammuntana vaatteita joka säähän. Viime kesän helleputki oli järkyttävä ja sain aurinkorasvat pois liottamalla vaatteita tiskikoneen pulverimaisessa pesuaineessa ja vasta sen jälkeen pyykkikoneeseen tavallisen pesuaineen kanssa.
Löysin jokin aika sitten Garnierin hajustamattoman SPF 50-suihkeen, joka ei sottaa vaatteita rasvaiseksi koska se on nestettä. Aurinkorasva pilaa kaula-aukot ja hihansuut.
Onhan niitä paljon, kun osa on puoli-ilmaiseksi käytettynä hankittu. Jos ostaisin uusina kaikki, niin olisi paljon vähemmän, esim. 5 kpl kutakin poislukien ulkovaatteet. Kengät ostan uusina ja kesäksi on lenkkarit, kumpparit, kangaskengät ja sandaalit.
Kaikki on kiinni ilmoista. Ei kannata hankkia mitään lisää etukäteen. Omat hankintani ovat AINA menneet pieleen.