Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoalan työntekijä: kuinka haluat itseäsi kohdeltavan potilaan taholta?

Vierailija
31.05.2019 |

Minä en ole mikään supliikki-ihminen ja nukahdin viimeksi jälleen kerran kun hoitaja teki minulle Kiovig-hoitoa. En tiedä pahastuiko kun en keksinyt mitään small talkia ilmeisesti loppuikäni jatkuvien hoitojen aikana. Hoitaja vaikutti tehokkaalta ja kiireiseltä.

Tottakai minua hävettää kun minut lopulta herätetään ja huoman kuolan valuneen suustani. Yleensä kiitän ja toivotan hyvää päivänjatkoa.

Osastolla olen monesti ollut akuutin sairauden väsyttämä ja etenkin yöllä vain ynähtänyt ja laittanut käpälät näkyviin. Joskus tuntuu siltä, että muut potilaat puhuvat huomattavasti enemmän hoitajille, laitossiivoojille ja lääkäreille. Itse olen lääkärinkierrollakin yleensä aikamoinen tuppisuu koska tiedän mistä on kyse ja mitä minuun tiputetaan.

En ole uskaltanut katsoa Kannasta, että onko minusta kirjoitettu jotenkin sosiaalisesti rajoittuneena yksilönä kun en keksi mitään puhuttavaa tai kommentoitavaa ja tarvin etenkin sairaana paljon unta ja lepoa.

Joka tapauksessa kiitos kaikille minua hoitaneille ja ruokkineille. Oli mahtavaa, että immunologi tutki minut kunnolla ja sain elämänlaatuani kohentavaa apua. Hän kirjoitti vaivani niin selkokielellä, että saan nykyään heti apua hädän hetkellä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä ambulanssin henkilökunnan luetteloon. Aina on sairaalaan viety vaikka olen yleensä ryöminyt sekalaiset kotirääsyt päällä ovelleni ja avannut sen. Kysymyksiin vastaaminenkin on ollut varmaan aika sekavaa mokellusta ilman päätä tai häntää kuumehoureisena.

Vierailija
2/6 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä olen aina osastonhoitajana potilaille kertonut, että kannattaisi vähän miettiä ja nukkua siistit päivävaatteet aina päällä niin heitä ei katsota kieroon sairaalassakaan. Noloa kun jotkut nukkuvat alasti tai alusasu päällä, saavat sydäninfarktin ja tuodaan sairaalaan niissä rääsyissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, se on vain työtä. Jos on mukava potilas niin kiva, jos ei niin sekin käy.

Vierailija
4/6 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti puheliaisuus ja juoksuttaminen kuuluvat yhteen. Sairaalaa pidetään viiden tähden hotellina ja valitetaan melkein kaikesta.

Vierailija
5/6 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/6 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisesti. Ystävällisesti ja kunnioittavasti niinkuin nyt normaalielämässäkin toisia kohdellaan. Tietenkin voi vaikka kiittää kohteliaasti kun autetaan, jos se tuntuu tilanteessa luontevalta ja yleensäkin pystyy siihen. Mutta ei nyt tarvi kokoajan olla kiittelemässä, kun hoitaja on töissä ja toimenpiteet kuuluu työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä