Ensin veronkorotuksia, sitten kotitalousvähennys pois, kiitos äånestäjät.
Ja positiivisia uutisia lisää. Ihan niinkuin asumisen hinta ei olisi tarpeeksi korkealla Suomessa jo muutenkin. Kohta on sitten remontointikin kallista kun 50% kotitalousvähennys poistetaan. Siitä kun laskee mitä se taas tarkoittaa keskituloiselle niin ei voi kun sanoa että kiitos taas äänestäjille.
Kommentit (30)
Verotus ei ole ongelma vaan se mihin rahat käytetään. Tätä leikkausta ei tarvitsisi tehdä ellei rahaa jaettaisi taas johonkin muuhun. On käsittämätöntä että esim. kokopäivätyö ei aina ole kannattavampaa kuin osa-aikatyö. Kun laskee työhön menevät kulut lisäksi, sain keväällä 70% työajalla enemmän nettona käteen kuin 100% työajalla. Ei järjen häivää. Töissä uusitaan kallista kalustoa kun EU määrää vaikka mitään vikaa ei ole vehkeissä vaan laatu on parempaa kuin yhdessäkään EU maassa. Suomi noudattaa määräyksiä kun muut nauravat meille. Rahaa riittää. Rahaa riittää kun me kohdennetaan oikein. Meillä on firmassa töissä isoja herroja joilla ei ole mitään työnkuvaa mutta älytön palkka. Julkinen sektori. Niin kallis ja järjetön kun olla ja voi. Kreikan tiellä ollaan jos ei asiat muutu.
Tämä kostautuu Suomelle ja suomalaisille. Kansa äänestää samanlaista politiikkaa vuodesta toiseen. Asiat tulee pahenemaan. Itse teen työni Suomessa, mutta pitkäaikaiset suunnitelmat olen siirtänyt muualle. Hankinnat teen Suomen ulkopuolelta. Kotimaista en osta vaan tilaan mistä halvalla saan. Raha siis karkaa minunkin tapauksessa ulkomaille. Kaikki lomat vietän ulkomailla. Toimisin toisin, jos asiat hoidettaisiin toisin Suomessa. Valtion kirstuun kerääminen ei lopu koskaan. Kokoajan tulee uusia menokohteita ja tarvitaan lisää rahaa. En ymmärrä miten kansa ei näe tätä.
Vierailija kirjoitti:
Kotitalousvähennys on työllistänyt yrityksiä todella paljon. Nyt porukka alkaa remontoimaan itse ja se lisää sekä työttömyyttä että huonoa rakentamista.
Suuri osa firmojenkin osaamisesta on retuperällä.
Kotitalousvähennyksellä ratsasti myös pimeesti töitä tekevät. Mahtaako pokka riittää nyt 100% kuitittomina hommina urakat kun veronkierron tarkkailuakin kiristetään?
Vierailija kirjoitti:
Tämä kostautuu Suomelle ja suomalaisille. Kansa äänestää samanlaista politiikkaa vuodesta toiseen. Asiat tulee pahenemaan. Itse teen työni Suomessa, mutta pitkäaikaiset suunnitelmat olen siirtänyt muualle. Hankinnat teen Suomen ulkopuolelta. Kotimaista en osta vaan tilaan mistä halvalla saan. Raha siis karkaa minunkin tapauksessa ulkomaille. Kaikki lomat vietän ulkomailla. Toimisin toisin, jos asiat hoidettaisiin toisin Suomessa. Valtion kirstuun kerääminen ei lopu koskaan. Kokoajan tulee uusia menokohteita ja tarvitaan lisää rahaa. En ymmärrä miten kansa ei näe tätä.
Oletko tähän asti ostanut esim Suomessa tehtyjä sukkia ja kenkiä?
Vai onko eteisessä kesää varten useammat kroksit?
Rinne lisää menoja 1.2mrd / VUOSI eli hamaan maailman tappiin, ellei joku tule ja leikkaa noita kuluja. 700milj. nousee verot, jonka jälkeen valtion omaisuutta on myytävä 500milj joka vuosi maailman tappiin tai sitten veroja korotellaan lisää. Kylläpä kävi pikku SDP läiselle nyt köpösti, sillä polttoaine ja sähkövero nousee nyt heti alkuun. Ei paljon hetkauta 100€: n lisämenot / kk kun palkka nousee kesäkuun lopussa 6800€: oon..Nyt liksa 6200.
Mutta perinteiselle SDP äänestäjältä lähtee keskimäärin 5% käteen jäävästä osuudesta. hehhehheee. Sitä saa mutä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Rinne!!! Nyt saadaan asiat Suomessa kuntoon :)
Orvon johdolla maa olisi jo myyty globaaleille yrityksille!
Vierailija kirjoitti:
Rinne lisää menoja 1.2mrd / VUOSI eli hamaan maailman tappiin, ellei joku tule ja leikkaa noita kuluja. 700milj. nousee verot, jonka jälkeen valtion omaisuutta on myytävä 500milj joka vuosi maailman tappiin tai sitten veroja korotellaan lisää. Kylläpä kävi pikku SDP läiselle nyt köpösti, sillä polttoaine ja sähkövero nousee nyt heti alkuun. Ei paljon hetkauta 100€: n lisämenot / kk kun palkka nousee kesäkuun lopussa 6800€: oon..Nyt liksa 6200.
Mutta perinteiselle SDP äänestäjältä lähtee keskimäärin 5% käteen jäävästä osuudesta. hehhehheee. Sitä saa mutä tilaa.
Pipilän ja Stubido/orvon koulutusleikkauksien jälkiä kirjataan "hamaan tappiin"
Ai niin luokkayhteiskuntaahan Juha ja Petteri haluskin.
Vierailija kirjoitti:
Kotitalousvähennyksiä pääsee käyttämään ainoastaan hyväosaiset ja se tuleekin poistaa. Rahan siirtely hyväosaisten välillä on typerää. Itse tehdessä tulee hyvä mieli ja liikunta parantaa kansanterveyttä. Tai sitten voit vaikka maksaa luksuselämäsi itse, ettei mun pienituloisena tarvi niitä sulle verorahoitsani kustantaa.
Ja höpö höpö! Ihan keskituloisena ollaan ajateltu lähitulevaisuudessa teetättää remonttia ihan paikallisilla pienyrittäjillä ja ei paljoa kannata jos työn kustannuksia ei saa vähentää nykyiseen tapaan.
Tämä nimenomaan tappaa pienten ja paikallisten yrittäjien palvelujen kysyntää! Mikä järki?
Kotitalousvähennyksellä vähennetään myös pimeää työtä. Luulin että demarit oli juuri nimenomaan duunarien puolue. Rikkailla nimenomaan on varaa teetättää remonttia sai vähennyksiä tai ei. Iskee ison loven työn kysynnälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tähän asti ostanut esim Suomessa tehtyjä sukkia ja kenkiä?
Vai onko eteisessä kesää varten useammat kroksit?
Hyvin harva palstailija ostaa muuta kuin aasiassa tehtyjä tavaroita ja vaatteita.
Kun ovat pari euroa halvempia kato.
Myöskin talvisodan hengessä liikutaan putinilta tai saudeilta ostetulla löpöllä...
Sama itsellä. Remontti suunniteltu 2 vuoden päähän mutta tuossa radiota kuuntelin kun töistä ajelin kotiin ja nyt ois vissiin pakko tehä remppa tämän vuoden puolella. Odotellaan hallitusohjelman julkistamista. Puheiden mukaan joko leikkaus tai kokonaan poisto. Vieläkö tulovero kiristyy ja autoveroa nostetaan niin ei voi ku taputtaa käsiä yhteen.