Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Proput/tonsilliitti kivet nielussa

Vierailija
31.05.2019 |

Hei!

Onko jollain kokemusta näistä saatanoista? Olen kärsinyt jo pidempään pahanhajuisesta hengityksestä, ja kaivellut aika ajoin haisevia paakkuna pois nielurisoistani. Risat ovat isot ja onkaloiset. Ennen joulua huomasin melko syvällä yhden propun, mutta en vain saa sitä pois. Se on siis muhinut siellä jo ties kuinka kauan, mutta ei irtoa. Onko jollain jouduttu poistamaan kirurgisesti niitä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä pitkäänkin. Irtoaa sitte ku irtoaa.

Vierailija
2/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäkannu ja suuvesi vähentää roppujen syntyä. Tupakointi lisää niiitä.

Kuorsausharjoitukset irrottavat roppuja. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/5-minuutin-harjoitus-auttaa-paasema…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielurisat voi poistaa, mutta eipä noihin kai muuta parannuskeinoa ole. Minulle tulee pitkittyneiden räkätautien yhteydessä.

Vierailija
4/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noita, välillä enemmän, välillä vähemmän. Joskus tuli nielutulehduksen yhteydessä isoja ja lääkäri irrotti niitä lastalla. Tuli myös korvatulehdus tuon bakteerimuhituksen ohessa. Olen aika innoissani nyt, kun olen pääsemässä nielurisaleikkaukseen. Sen yhteydessä proputkin katoaa.

Vierailija
5/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella. Kun saa se pois, on huojentunut olo. Kunnes...

Vierailija
6/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painelin usein pois niitä proppuja, ja ennen pitkää ne kolot pienenivät ja menivät lopulta umpeen.

Vierailija
7/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nielurisaleikkaus turvallinen / terveyttä edistävä

Vierailija
8/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee aina uudestaan. Miksi ei kaikilla ole. Kuten ei huuliherpestäkään.

Vierailija
9/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ne loppuivat, kun vähensin maitotuotteiden ja vehnäjauhotuotteiden käyttöä. Ne muodostuvat tämäntyyppistä ruokajäämistä, joten ei kannata ylläpitää proppuja näillä mainituilla eväillä.

Vierailija
10/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla selvästi hiljasempaa on ollut proppujen osalta, kun rupesin putsaan hampaiden välit. Asia, mikä pitäis olla yhtä oleellista kuin hampaiden pesu, mutta aina jäi...

Vierailija
11/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu tuollaisista asioista. On vain joidenkin riesa..

Vierailija
12/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu tuollaisista asioista. On vain joidenkin riesa..

Siis kysehän on suussa olevasta bakteeritöhnästä. Kyllä siihen voi yrittää vaikuttaa edellämainutuin keinoin.

Vierailija
13/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielurisaleikkaukseen lääkärit ovat niin nihkeitä laittamaan, kun ei ole angiinoja tms. Ärsyttää tuo yksi pitkäaikainen proppu, kun henki haisee niin pahalle, enkä oikeasti saa sitä irti.

Ap

Vierailija
14/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa lutkuttanu m........

Vierailija
15/28 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, ovat super ärsyttäviä. Kaivelen pois ns finniraudalla. Joskus myös raejuustonpalanen jumittaa risoihin :( Veden juominen/kurlailu auttaa jonkunverran.

Vierailija
16/28 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yleensä hammasharjan päällä painaminen auttaa, mutta tuota yhtä en saa irti.

Ap

Vierailija
17/28 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos proput häiritsee, kannattaa yrittää hakea lähetettä nielurisaleikkaukseen. Itse hain ja pääsin. Ei oo proppuja enää eikä henki haise.

Vierailija
18/28 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta sellaisesta propusta, jota ette saa itse pois? On tosi hankalasti tuolla melko syvällä, joudun vääntämään kielen aivan kummalliseen asentoon että saan sen näkyville, ja kun yritän sorkkia sitä irti, niin ei lähde. Leukoihin vaan sattuu, kun suu on niin kummassa asennossa. Argh.

Vierailija
19/28 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä noita tulee..

Vierailija
20/28 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielurisat poistettu, mutta silti näitä tulee?! Mihin ne oikein kertyvät kun ei risoja enää ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi