Kuinka paljon ylioppilaslahjaksi semi-tuntemattomalle-naapurille?
Saimme kutsun uusien naapureiden ylioppilasjuhliin. Emme ole sen kummemmin tuttuja, muutaman kerran jutelleet tyyliin säästä aidan yli ja moikkaillaan kun nähdään.
Olemme menossa juhliin, mutta nyt päänvaivaa aiheuttaa paljonko annamme tälle "tuntemattomalle" (ei olla juteltu koskaan, ainoastaan vanhempien kanssa) ylioppilaslahjaksi? onko 20 euroa liian vähän ja onko parempi antaa tällainen pienempi summma lahjakorttina esim kuin setelinä?
Ensin ajattelin antaa 50 euroa, mutta jotenkin se tuntuu isolta summalta, kun ei ole tuttu jne,
Kommentit (48)
Ihan sen mukaan vaan miltä tuntuu ja miten läheisissä päivittäisissä tekemisissä keskenänne olette. Jos vain tiellä joskus,vain toisinaan tapaatte, niin eivätköhän siinä tapauksessa jotkut ihan pelkät onnittelutkin vaan riittäne.
(ps*minusta tuo "semi-tuntematon " näyttää saika huvittavalta 'uudissana'-yritelmältä)
Meneekö ihmiset oikeasti naapureiden yo-juhliin jos eivät itse ylioppilaan kanssa ole edes koskaan puhuneet?
Miksi? En minä ainakaan menisi.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö ihmiset oikeasti naapureiden yo-juhliin jos eivät itse ylioppilaan kanssa ole edes koskaan puhuneet?
Varsinkin maaseudulla (ja pienemmissä kaupungeissa) on tapana, että kaikki naapurit (lähistöllä asuvat) kutsutaan ylioppilasjuhliin. Olisi tosi moukkamaista jättää kutsumatta. Samoin kun olisi moukkamaista olla vähintään piipahtamatta kutsuilla.
Vain pääkaupunkiseudulla ollaan niin moukkia, ettei naapureita tunneta...
Rahasta puhuminen ei ole tyylikästä oli sitä paljon, vähän tai ei ollenkaan. Itse veisin näyttävän suklaarasian kauniissa pakkauksessa, ehkä kukan siinä. Muuta ei tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Sen takiahan sinne mennään, että tutustuttaisiin paremmin!
En todellakaan veisi rahaa sellaiselle ketä en tunne lainkaan. Sillä periaatteella saisi olla jakelemassa rahaa tyyliin jokaiselle ketä on joskus moikannut. Veisin kukan ja kortin kuten moni täällä onkin jo ehdottanut. Toivottavasti naapurin vanhemmat ovat fiksuja ja ymmärtäväisiä eivätkä sellaisia ahneita ihmisiä, jotka kutsuvat naapuritkin toivoen heiltä isoja rahasummia.
Rippijuhlissakin toivotaan lahjaksi rahaa, samoin hääkutsuun laitetaan valmiiksi tilinumero. Eli kummasti sitä rahaa ollaan vailla muissakin elämäntilanteissa. Juhlat tuntuvat olevan vain tekosyy rahankerjuuseen.