Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ylioppilaslahjaksi semi-tuntemattomalle-naapurille?

Vierailija
31.05.2019 |

Saimme kutsun uusien naapureiden ylioppilasjuhliin. Emme ole sen kummemmin tuttuja, muutaman kerran jutelleet tyyliin säästä aidan yli ja moikkaillaan kun nähdään.

Olemme menossa juhliin, mutta nyt päänvaivaa aiheuttaa paljonko annamme tälle "tuntemattomalle" (ei olla juteltu koskaan, ainoastaan vanhempien kanssa) ylioppilaslahjaksi? onko 20 euroa liian vähän ja onko parempi antaa tällainen pienempi summma lahjakorttina esim kuin setelinä?
Ensin ajattelin antaa 50 euroa, mutta jotenkin se tuntuu isolta summalta, kun ei ole tuttu jne,

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just juteltiin töissä. 50-70 Euroa tuntui olevan se yleinen summa näille "tutuille". Läheisille lapsille sitten 100 Euroa tai enemmänkin. Tietysti omien rahavarojen mukaan. Töissä olemme ns. keskituloisia ihmisiä.

20 Euroa on naurettava, jos ei ole vähävarainen. Vuonna 1995 sain jo yksinäisiltä ihmisiltä, työssäkäyviltä, 100 markkaa eli 16 Euroa ja teistä vuonna 2019 perheeltä suunnilleen sama summa on ok.

No 20 € on aika vähän mutta ylioppilas kuitenkin laskee sen koko saaliin. Ei sitä välttämättä kiinnosta, paljonko rahaa tulee ja keneltä, vaan, että siellä on edes rahaa, eikä pelkkää korttia tai pahimmillaan jotain kukkasia tai muuta roinaa.

Jotenkin uskomatonta rahanahneutta. Vierailta halutaan vaan rahaa, vaikka oikeasti muistaminen ja onnitteleminen olisi se pääasia.

Mitä se nuori tekee sillä kolmannellakymmenellä ruusulla, joka kuitenkin kuolee parissa päivässä?

Entä mitä se 18/19-vuotias nuori tekee rahalla? Niinpä... Eiköhän se ole aika ymmärrettävää, että nuori toivoo sitä rahaa

Rippijuhlissakin toivotaan lahjaksi rahaa, samoin hääkutsuun laitetaan valmiiksi tilinumero. Eli kummasti sitä rahaa ollaan vailla muissakin elämäntilanteissa. Juhlat tuntuvat olevan vain tekosyy rahankerjuuseen.

Vierailija
42/48 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä kättä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen mukaan vaan  miltä tuntuu ja miten läheisissä päivittäisissä tekemisissä keskenänne olette. Jos vain tiellä joskus,vain  toisinaan  tapaatte, niin eivätköhän siinä tapauksessa jotkut  ihan pelkät  onnittelutkin  vaan riittäne.

(ps*minusta tuo "semi-tuntematon " näyttää saika huvittavalta 'uudissana'-yritelmältä)

Vierailija
44/48 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö ihmiset oikeasti naapureiden yo-juhliin jos eivät itse ylioppilaan kanssa ole edes koskaan puhuneet?

Miksi? En minä ainakaan menisi.

Vierailija
45/48 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö ihmiset oikeasti naapureiden yo-juhliin jos eivät itse ylioppilaan kanssa ole edes koskaan puhuneet?

Varsinkin maaseudulla (ja pienemmissä kaupungeissa) on tapana, että kaikki naapurit (lähistöllä asuvat) kutsutaan ylioppilasjuhliin. Olisi tosi moukkamaista jättää kutsumatta. Samoin kun olisi moukkamaista olla vähintään piipahtamatta kutsuilla.

Vain pääkaupunkiseudulla ollaan niin moukkia, ettei naapureita tunneta...

Vierailija
46/48 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta puhuminen ei ole tyylikästä oli sitä paljon, vähän tai ei ollenkaan. Itse veisin näyttävän suklaarasian kauniissa pakkauksessa, ehkä kukan siinä. Muuta ei tarvi.

Vierailija
47/48 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takiahan sinne mennään, että tutustuttaisiin paremmin!

Vierailija
48/48 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan veisi rahaa sellaiselle ketä en tunne lainkaan. Sillä periaatteella saisi olla jakelemassa rahaa tyyliin jokaiselle ketä on joskus moikannut. Veisin kukan ja kortin kuten moni täällä onkin jo ehdottanut. Toivottavasti naapurin vanhemmat ovat fiksuja ja ymmärtäväisiä eivätkä sellaisia ahneita ihmisiä, jotka kutsuvat naapuritkin toivoen heiltä isoja rahasummia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi