Miksi mielenterveysongelmaiset halutaan eristää yhteisöstä?
Miksi mielenterveysongelmaiset halutaan piilottaa pois tavallisten ihmisten keskuudesta?
Kommentit (25)
Käykää katsomassa Krista Muhosen videoita, jos kiinnostaa ymmärtää masentuneen mieltä.
Ei se ole eristämistä eikä piilottamista, jos masentunut ihminen ei itse halua tai jaksa lähteä mukaan. Omassa yhteisössäni eli perheessäni ja lähisuvussani on ollut muutamia masennusta sairastaneita ja mun mielestä on ollut ihan oikein, ettei heitä ole velvoitettu osallistumaan kaikenlaisiin kissanristiäisiin, jos eivät ole halunneet tai jaksaneet lähteä. Ovat lähteneet sitten, kun ovat taas jaksaneet. Aina on kuitenkin mukaan pyydetty, vaikka on pyytäessään jo arvannut, että ei lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse päätin etten enää pidä mitään yhteyttä mielenterveysongelmaiseen kaveriin, koska olen äärimmäisen kyllästynyt olemaan syypää aina kaikkeen ja että minun tehtäväni on vain ottaa vastaan kaikkia hänen tunteitaan, sen sijaan minun sanomisistani saa loukkaantua ja suuttua päiväkausiksi ja purkaa niitä Facebook-kirjoituksissa kaiken kansan edessä.
Se suuttuminen on juuri se sairaus eli et edes yritä ymmärtää kuten moni muukaan normaali ei yritä. Huomasin sen työpaikoillani, että masentunut ja hiljainen ihminen saa vetää kurkkunsa auki eikä ketään kiinnosta.
Tämän takia meillä on yksinäisiä ja masentuneita, kun ei ketään kiinnosta.
Ohis...mä voin käyttää juuri niin paljon työaikaani masentuneen työkaverin kuuntelemiseen kuin mitä esimieheni varaa mulle siihen muilta töiltäni aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Käykää katsomassa Krista Muhosen videoita, jos kiinnostaa ymmärtää masentuneen mieltä.
Krista Muhonen on teeskentelijä ja valehtelija.
Toki kiinnostaa, mutta raja tulee jossain vaiheessa vastaan. Eikä kukaan ole velvoitettu omistamaan omaa elämäänsä jonkun toisen murheille. Kaikilla meillä on omamme.