Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mielenterveysongelmaiset halutaan eristää yhteisöstä?

Vierailija
31.05.2019 |

Miksi mielenterveysongelmaiset halutaan piilottaa pois tavallisten ihmisten keskuudesta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin halutaan? 😞

Vierailija
2/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse päätin etten enää pidä mitään yhteyttä mielenterveysongelmaiseen kaveriin, koska olen äärimmäisen kyllästynyt olemaan syypää aina kaikkeen ja että minun tehtäväni on vain ottaa vastaan kaikkia hänen tunteitaan, sen sijaan minun sanomisistani saa loukkaantua ja suuttua päiväkausiksi ja purkaa niitä Facebook-kirjoituksissa kaiken kansan edessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen piilotettiin mielisairaaloihin, nykyisin laitetaan pilleripurkki kourassa koteihin pelkäämään. Kyse on oikeastaan siitä, että emme halua nähdä sairaita ihmisiä ympärillämme ja pelkäämme sairauden tarttuvan meihin. Sama kuin eläimillä yleensä.

Vierailija
4/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eristin ihan itse itseni kun polla levis parikymppisenä.  muutuin täydeksi k'''pääksi ja edelleen olen vaikka terpiat lääkkeet käyty läpi.

Parempi  aiheuttaa vaan ketutusta itselle.

Vierailija
5/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt kovasti, mutta myönnän olevani tällainen kauhea ihminen joka ei viitsisi olla tekemisissä mielenterveysongelmaisten kanssa. Tunnen muutaman, ja he vaan ovat todella raskasta seuraa. Keskustelua joutuu pitämään itse yllä, kun ei toisella ole oikein aloitekykyä. Eikä voi olla iloinen mistään, vaan koko ajan on ankea asenne ja ilme päällä. Mieluummin olen iloisten ihmisten seurassa, tai yksin.

Vierailija
6/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eristänyt itseni, en jaksa sosialisoida niiden "terveidenkään" kanssa. Töissä käyn ja perheeni hoidan, mutta muut saa etsia sen oman yhteisönsä jostain muualta.

Vierailija
7/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itse päätin etten enää pidä mitään yhteyttä mielenterveysongelmaiseen kaveriin, koska olen äärimmäisen kyllästynyt olemaan syypää aina kaikkeen ja että minun tehtäväni on vain ottaa vastaan kaikkia hänen tunteitaan, sen sijaan minun sanomisistani saa loukkaantua ja suuttua päiväkausiksi ja purkaa niitä Facebook-kirjoituksissa kaiken kansan edessä. 

Se suuttuminen on juuri se sairaus eli et edes yritä ymmärtää kuten moni muukaan normaali ei yritä. Huomasin sen työpaikoillani, että masentunut ja hiljainen ihminen saa vetää kurkkunsa auki eikä ketään kiinnosta.

Tämän takia meillä on yksinäisiä ja masentuneita, kun ei ketään kiinnosta.

Vierailija
8/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Minä opiskelen ja elän niin kuin muutkin.

Vierailija
9/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä eristin ihan itse itseni kun polla levis parikymppisenä.  muutuin täydeksi k'''pääksi ja edelleen olen vaikka terpiat lääkkeet käyty läpi.

Parempi  aiheuttaa vaan ketutusta itselle.

Hauska juttu on se, että jos ympärilläsi olevat ihmiset ottaisivat sinut vastaan kusipäänä, ja osaisivat sinua neuvoa ja auttaa, niin sinusta tulisi vähemmän kusipäinen.

Nykyisin pillerismi ohjaa ihmisiä hakeutumaan lääkäriin hakemaan pilleripurkkia ja hakemaan muka-apua.

Vierailija
10/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se suuttuminen on juuri se sairaus eli et edes yritä ymmärtää kuten moni muukaan normaali ei yritä. Huomasin sen työpaikoillani, että masentunut ja hiljainen ihminen saa vetää kurkkunsa auki eikä ketään kiinnosta.

Eipä sitä yksinäiseltä ja masentuneelta hirveesti löydy vastavuoroisuutta, sitä kuitenkin vapaaehtoisiin ihmissuhteisiin tarvitaan.

Vierailija
11/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt kovasti, mutta myönnän olevani tällainen kauhea ihminen joka ei viitsisi olla tekemisissä mielenterveysongelmaisten kanssa. Tunnen muutaman, ja he vaan ovat todella raskasta seuraa. Keskustelua joutuu pitämään itse yllä, kun ei toisella ole oikein aloitekykyä. Eikä voi olla iloinen mistään, vaan koko ajan on ankea asenne ja ilme päällä. Mieluummin olen iloisten ihmisten seurassa, tai yksin.

Eli olet tyypillinen rusinat pullasta-ihminen. Entä jos joku läheisesi sairastuu masennukseen? Jätätkö hänetkin oman onnensa nojaan, koska hän nyt on vähän raskasta seuraa?

Vierailija
12/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä yksinäiseltä ja masentuneelta hirveesti löydy vastavuoroisuutta, sitä kuitenkin vapaaehtoisiin ihmissuhteisiin tarvitaan.

Et voi sanoa tuota kaikista masentuista. Minusta ei näy päälle päin että sairastan masennusta.

Vierailija
13/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentunut ei yksinkertaisesti jaksa kommunikoida normaaliin tahtiin. Siksi sinun terveenä ihmisenä pitää ymmärtää se, että vaikka hän ei joka päivä jaksa keskustella kanssasi, hän varmasti arvostaa sisimmässään yrityksiäsi keskustella ja jonakin päivänä avautuu asioistaan sinulle, kun vain jaksat olla kiinnostunut. 

Vierailija
14/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkälle pitää mielestäsi uhrata omaa hyvinvointia mielenterveysongelmaisen auttamiseksi?

Vierailija
15/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuyhteiskunnassa on hullua se, että samalla kun pitäisi tulla toimeen muiden kanssa, pitää heitä vastaan kilpailla. Esimerkiksi työpaikoista, puolisosta tai mistä vain. Tuloksena on vain luusereita ja voittajia. Voittajia vähenevässä määrin, eli tuloksena luusereita, joiden kanssa ei haluta olla tekemisissä. Tällä varmistetaan sekä pillerimyynti että eliitin voitot.

Vierailija
16/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentunut ei yksinkertaisesti jaksa kommunikoida normaaliin tahtiin. Siksi sinun terveenä ihmisenä pitää ymmärtää se, että vaikka hän ei joka päivä jaksa keskustella kanssasi, hän varmasti arvostaa sisimmässään yrityksiäsi keskustella ja jonakin päivänä avautuu asioistaan sinulle, kun vain jaksat olla kiinnostunut. 

No en jaksa.... eihän tää masentunutkaan ole kiinnostunut mun kuulumisista silloin kun jaksaa tavata.

Vierailija
17/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo-o. Tämä on kuitenkin minun ainutkertainen elämäni, enkä ole kiinnostunut vähiä voimavarojani käyttämään viikkoja-kuukausia-vuosia putkeen siihen, että olen ystävyyssuhteessa ainoastaan antava osapuoli - ja sitäkin aika raskaalla tavalla, siten että minusta tehdään FB-päivityksiä miten moukka olen, whatsappissa pommitetaan viesteillä ja loukkaannutaan jos en vastaa niihin samalla sekunnilla jne. 

Vierailija
18/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varsinaista tarkoitusta eristää ketään.

Valitettavasti MT-potilaat ovat aika raskasta seuraa ja en jaksa sitä kovinkaan pitkään.

Poikkeuksena tietysti väkivaltaiset, mutta sellaisia en ole vielä tavannut.

Vierailija
19/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin mun näppikseltä. En jaksanut enää masentunutta ystävääni ja mulla itsellä on vielä paniikkihäiriö. Aloin oireilla niin pahasti etten voinut tehdä muuta kuin pelastaa itseni. Tämä ystävä on esiintynyt vuosia sitten tv:ssä eräässä keskusteluohjelmassa ja haukkui mut sielläkin.

Sori nyt vaan, mutta joskus vaan tuntuu että onko masennus pelkkää v-mäistä luonnetta.

Vierailija
20/25 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnoosi ja minusta ne itsensä normaaliksi määrittelevät ovat usein todella negatiivisia ja raskasta seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme