FB-kirppari: Voinko oikeasti vaatia vain noutoa ostavilta? Mielipiteitä?
Eli laitoin joitain pieniä juttuja tosi halvalla myyntiin ja ilmoitukseen "nouto". Yksi ostaja edellyttäisi minua kuitenkin tuomaan tavarat tapaamiseen lähelle. Tuntuu siltä, että pitäisi sanoa että käy, mutta en vain ehdi juoksemaan ympäri tämä takia.
Kehtaanko vaatia, että oikeasti hakee luotani? Laitoin tuon kuitenkin ilmoitukseen. Kyseinen henkilö muutenkin vähän yli-innokas tapaus.
Ärsyttää, että pitää tästä edes vääntää.
Kommentit (19)
Nouto on nouto ja sillä hyvä. Muuten saat kohta roudata tai lähetellä niitä kamoja pitkin Suomea.
Tavarat siis pieniä joten kulkeutuvat helposti. Ajatuksenani kuitenkin oli, että haluan noudon koska en vain ehdi enkä halua lähteä parin euron takia juoksemaan ympäri kaupunkia.
Ap
Ei siinä mitään vääntämistä ole, olet selvästi ilmoittanut omat ehtosi. Ostajan vastuulla arvioida onko tuote, hinta ja toimitustapa hänelle sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Nouto on nouto ja sillä hyvä. Muuten saat kohta roudata tai lähetellä niitä kamoja pitkin Suomea.
Thanks. Ihan hyvä huomia. Muille kuin tuolle yhdelle ostajalle ei ollutkaan mikään ongelma. Olen vain vähän liian kiltti, kun toinen lähettää parikymmentä yli-innokasta viestiä niin helposti ajattelee, että itse pääsee helpommalla kun vain tekee mitä toinen haluaa. Mutta olette oikeassa.
Totta kai, koska kaikkihan asuu Helsingissä! Näin ainakin usein oleteteaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thanks. Ihan hyvä huomia. Muille kuin tuolle yhdelle ostajalle ei ollutkaan mikään ongelma. Olen vain vähän liian kiltti, kun toinen lähettää parikymmentä yli-innokasta viestiä niin helposti ajattelee, että itse pääsee helpommalla kun vain tekee mitä toinen haluaa. Mutta olette oikeassa.
Siis "huomioita". Autocorrect.
Vierailija kirjoitti:
No me kummatkin asumme Helsingissä. Itseni pitäisi vain viedä hänelle tavarat toiselle puolelle kaupunkia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me kummatkin asumme Helsingissä. Itseni pitäisi vain viedä hänelle tavarat toiselle puolelle kaupunkia.
Ap
No jos laitoit ilmoitukseen nouto, niin tietysti ostaja hakee ne jos ne haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä vaikuttaa yhtään mihinkään? Jos asut Perähikiällä, älä yritä ostaa noudettavaa tavaraa, joka sijaitsee liian kaukana. Osta niitä Perähikiän tavaroita.
Asun Lahdessa ja ihmeen moni helsinkiläinen ehdottaa, että odotan perjantaina klo 18 aikoihin paikallisella ABC:lla, jotta he voivat noutaa ostoksensa mökkimatkalla. Olen yrittänyt selittää, että se on nouto kotoa, mutta porukka väittää, että koska he on jo ajaneet 100 km, niin kyllä minä voin ajaa 12 km.
Kun aikoinani myin Huutonetissä tavaroita, vein tavaroita vain sellaisiin paikkaan, jotka olivat työ-, koti- tai harrastusmatkojeni varrella. Koska usein kuljin Helsingin Rautatieaseman läpi, useammalle sopi treffit sinne.
Vierailija kirjoitti:
Asun Lahdessa ja ihmeen moni helsinkiläinen ehdottaa, että odotan perjantaina klo 18 aikoihin paikallisella ABC:lla, jotta he voivat noutaa ostoksensa mökkimatkalla. Olen yrittänyt selittää, että se on nouto kotoa, mutta porukka väittää, että koska he on jo ajaneet 100 km, niin kyllä minä voin ajaa 12 km.
No jo on taas jengiä.
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavaa! Minusta se on niin, että kun he kerran ovat jo autossa, niin joutavat ajella mutkan jos haluavat tavarat.
Kun itse myyn tavaraa, niin laitan yleensä että joko nouto, tai voin tuoda omien menojeni mukaan lähiSaleen. Asun siis perähikiällä. :D Täälläkään en silti lähde asioikseni kuskaamaan myymiäni tavaroita yhtään minnekään muualle.
Minulla oli kerran yksi kodinkone myynnissä erittäin halvalla (30€). Ja ilmoituksessa luki, että vain nouto. No paras tapaus ehdotti toimittamista 60 km päähän. Sanoin, että onnistuu kyllä, mutta se maksaa sitten 80€. Ei kiinnostanut enää sen jälkeen.
Mutta ap voi ihan itse päättää haluaako läheä toimittamaan tavaroita vai ei. Pakkohan ei ole.
Myyjä saa määrittää kaupantekotavan.
Ite saattaisin miettiä just tota "treffit ei kummankaan kotona" (vastaus 12) vaihtoehtona joissain tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäät edestakaisen taksimatkan hintaan toimituskuluna....
Ihmetyttävät ja ärsyttävät aina nämä tällaiset ihmiset, jotka yrittävät hyväksikäyttää muita ihmisiä ja vielä painostavat siihen. Se nyt on niin, että siinä ilmoituksessa on se hinta ja ne toimitusehdot. Voi kysyä, onko niissä neuvoteltavaa, mutta ei alkaa painostaa siihen, että saisi jotain halvemmalla ja paikalle toimitettuna. Ei niin tehdä kaupoissakaan. Ei joku kauppa ala toimittamaan ihmisten kotiin ilmaiseksi, veloittavat siitä hinnan jos edes suostuvat. Valtaosa ihmisistä kun käyttäytyy asiallisesti, niin tällainen vielä korostuu.
Ohiksena, mutta olen pari kertaa ostanut kauempana olevan tuotteen niin, että myyjä on suostunut tuomaan sen paikalle. Kummallakin kerralla maksoin kyllä kuljetuksesta rahallisen korvauksen.
Sinähän ne tavarat myyt eli voit päättää ehdot.