Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi peltikolaroi ensimmäisellä viikollaan.

Vierailija
31.05.2019 |

Ei kaskoa eli rahaa menee paljo ja poonusmenetys. Miten olette selvinneet vastaavasta. Hengellisesti siis.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi elinikäinen trauma kun ukko rähjäsi. Eka liukkaalla rysähti ;-(

Vierailija
2/21 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kolaroin ekalla viikolla kaksi kertaa! Alkuun meni hyvin, mutta kuudentena päivänä kaksi kolhua vuorokauden sisään. Kyseessä oli veljeni auto, hän onneksi otti huumorilla. Myöhemmin olen välttynyt vastaavilta melko hyvin, nuokin olivat pysäköintitilanteissa tapahtuneita juttuja. 

Nyt ollaan siinä vaiheessa että omalla lapsella on tuore ajokortti. Mutta hän ei asu kotona, vaan ajelee poikaystävän autolla (joka huomattavasti kalliimpi kuin meidän oma). Kuulemma ihan hyvin on oppinut ajamaan, mutta eipähän ole tarvinnut oman auton puolesta jännittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sattuuhan sitä ja peltiähän se vaan on jos ei henkilövahinkoja käynyt. Tiedän tapauksen missä henkilö sai ajokortin perjantai iltapäivällä ja ennen puoltayötä se oli jo kuivumassa kun piti ajella kännissä. Että siihen verrattuna peltivauriot ovat vähän kuin rahaa laittaisi pankkiin. Todennäköisesti ottaa opiksi eikä toista kertaa rysäyttele. Tsemppiä👍

Vierailija
4/21 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei vain ole kykyä autoiluun.

Vierailija
5/21 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupesit sitten nettikiusaajaksi kun isi lopetti autoilun ;-(

Vierailija
6/21 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä vastasyntynyttä rattiin.

Vierailija
7/21 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan aika raato autokin jos et pidä siinä kaskoa. 

Vierailija
8/21 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengellisesti selviän hyvin, sillä Taivaallinen Isä suojelee ja armahtaa minua, koska olen syvästi uskossa!

Vierailija
9/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko Porvoossa.

Vierailija
10/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ettei lapselle käynyt pahemmin jos pelkkä auto vaurioitui.

Vierailija
11/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poonus?

Vierailija
12/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisääntö tuoreen ajokortin haltijalle/haltijan vanhemmalle:

1) hanki auto jonka kolaroiminen ei harmita

2) ota kasko

Meillä lykättiin tarkkoituksella auton vaihtoa pari vuotta että sai poika ajaa pahimmat "höyryt" pois vähän vanhemmalla autolla autokoulun jälkeen ilman että pienet kolhut harmittavat liikaa,

Vierailija
13/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajoin ekan kuukauden aikana pari peltikolaria. Sen jälkeen on mennyt kaksikymmentä vuotta ilman vahinkoja. Kyllä se siitä lähtee. Ja tärkeintä on että kukaan ei ole loukkaantunut tai kuollut. Jos näyttää siltä että nuori ei yhtäkkiä haluakkaan nousta rattiin voi olla paikallaan kysyä onko jäänyt tilanne vaivaamaan. Sitten käydä vaikka illalla tai muuten rauhalliseen aikaan taas kokeilemassa. 

Vierailija
14/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupesit sitten nettikiusaajaksi kun isi lopetti autoilun ;-(

Mitä kiusaamista tuossa on. Totuus on, että jotkut ei opi koskaan ajamaan.

Vierailija
15/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle sanotaan, että näitä sattuu. Peltiä saa aina uutta, lasta ei, joten ei hätää.

Ja sitten se typerä vanhempi maksaa omasta pussista. Nuoren autossa on oltava kasko.

Vierailija
16/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörit. Mulla ei ole pelti ryskynyt kertaakaan koska itse asiassa OSAAN AJAA.

Vierailija
17/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatöörit. Mulla ei ole pelti ryskynyt kertaakaan koska itse asiassa OSAAN AJAA.

Minäkin osaan ajaa, mutta olen aika voimaton, kun rattijuoppo päättää ajaa kylkeen.

Vierailija
18/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina antanut autoni lapsille, kun tarvitsevat. Heti sai autolla itse lähteä menemään ilman valvojaa, kun kortti oli suoritettu. Pikku kolareita on ollut, mutta siihen pitää varautua. Pääasia on, että kukaan ei loukkaa itseään, sitä aina toivon.

Peltikolari tietysti harmittaa, mutta kun miettii, mitä kaikkea olisi voinut tapahtua, niin ei harmita enää.

Parasta on, että lapset saa ajaa paljon joka kelillä, että heistä tulee taitavia kuskeja.

Vierailija
19/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nuoren autossa pitää olla kasko.

Meidän peruutti naapurin auton kylkeen, omaan autoon ei tullut mitään mutta naapurin autoon komea lommo vetokoukusta.

Vierailija
20/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas. Jos on ajokortti, on ikää sen verran, että tuosta passivoivasta "lapsi" lässytyksestä voi luopua. Onko tämä huolimaton kuski sitten mies, nainen vai kenties neutraali. Ja mihin piti autolla mennä? Töihinkö? Missähän ne ilmastolakkoilijat silloin piileksivät, kun pitäisi liikkua ilman bensaa ja hevosvoimia johonkin?