Tapailen mukavaa nuorta miestä, mutta hänen nimensä häiritsee minua (Kerkko)
Jotenkin nimi särähtää aina korvaan ja tulee mielikuva tympeästä vanhuksesta. Olemme vähän päälle parikymppisiä molemmat. Mies on muuten kaikin puolin kohtelias, kiva ja kunnollinen ja arvostaa minua. Teenkö tästä nimijutusta jotenkin liian ison asian?
Kommentit (19)
No jos sinä olet esim. Pirkko Kemppainen...
No lähetä tänne, mulle kelpais kunnollinen mies vaikka nimenä olis Yrjö-Paavali. Mutta aika harvassa nuo hyvät miehet tuppaa olemaan, kerta toisensa jälkeen törmään peliriippuvaisiin, päihdeongelmaisiin jne... Sellaista on tinderin tarjonta.
Voisitte muuttaa yhdessä vaikka Kerkonkoskelle.
No kyllähän niitä Ana L nimisiä naikkosiakin tapaa, ei se nimi häiritse kuitenkaan.
Ana on ihana nimi muutenkin, täydellisyyteen päästään lisäämällä perään L.
;)
Kerkko eli Keke, ei voi mitään, mutta ihan paljoa hirveempää nimeä ei voi olla, mutta mitä sitten???
Mies on se juttu, ei sen nimi...
Heh... UB soinut taustalla kun poitsua on tehty
Minusta Kerkko on ihana nimi. Tulee mieleen "kerttu", "leppäkerttu", muurahaisten keot, jne. Luonto. T. vuosimallia -90
Kohtelias, kiva ja sinua arvostava mies jossa on yksi "vika" ja sekään ei ole hänen syytään? Et ole tosissasi.
Vaikea sanoa, että teetkö asiasta liian ison ongelman, kun et yhtään kerro, mitä käytännössä mietit asian suhteen. Jos sinusta miehen nimi ei ole kaunis, mutta yrität sopeutua siihen, en näe että suhtautumisesi olisi kovin ongelmallista. Jos taas mietit suhteen lopettamista miehen nimen takia, niin tottakai teet asiasta aivan liian ison ongelman.
Minun mieheni nimi on Veikko. Ja kyllä tuntui tosi oudolta silloin reilu parikymppisinä kun tavattiin. Mutta niin sitä vuosien varrella olen nimeen niin tottunut, ettei se enää edes tunnu omituiselta, tai "vanhan ukon" nimeltä. Jollain tavalla jopa pidän tuosta nimestä nykyään. Sen toki voin sanoa, etten missään vaiheessa edes harkinnut suhteen lopettamista tuollaisen asian takia. Harva meistä on itse nimensä valinnut.
Minusta Kerkko on ihan kiva nimi. Itselleni tulee mieleen muusikko Kerkko Koskinen (synt. 1973) ja Ultra Bra.
Miten nainen on noin lapsellinen, en ymmärrä.
On itsellänikin miestennimiä jotka särähtävät korvaan tai luovat ällöjä mielikuvia, esimerkiksi Simo, mieleen tuli lähinnä Frangen, hrrr... Lempinimenä vielä usein Simppa...yhh.
Mutta kappas kun törmäsin Simoon jonka kanssa onkin mieletön kemia ja vetovoima niin eipä sitä nimeä enää paljon mieti :)
Mitä häh, Kerkkohan on kiva nimi! Yhtä vähän ymmärrän tuota naista, joka inhosi miehensä nimeä Reijo. Sehän on hemmetin komea nimi just noille suuriin ikäluokkiin kuuluville. Olen aina tykännyt siitä nimestä.
Kerkko on vähän samaa tyyliä kuin Kimmo tai Erkko. Minä tykkään tuollaisista nimistä. Inhoan kaikkia Joonaksia ja Janeja ja Eemuja ja vastaavia. Ne on vauvanimiä.
Oletko kysynyt, tykkääkö Kerkko sun nimestä? En ole ikinä tavannut miestä, joka arvostelisi naisen nimeä, kaikki on aina kelvanneet. Kerran hamassa nuoruudessani tunsin miehen, joka alkoi seurustella Sylvi-nimisen nuoren naisen kanssa. Mun mielestä Sylvi on ihan kauhean vanhanaikainen ja kamala nimi, varsinkin 80-luvulla. Kerran jotain vaivihkaa mainitsin, että miten sille on annettu noin vanhanaikainen nimi, niin Tämä mies katsoi mua ihan hoo moilasena ja sanoi, että mitä sillä on väliä, ja Sylvihän on kaunis nimi, kun sen kantajakin on niin kaunis.
Sitä paitsi Kerkko ei ole edes vanhanaikainen nimi, en tunne enkä tiedä ketään vanhaa miestä sen nimistä.
heh, mä en tiedä miks mut mua naurattaa jos joudun sanomaan nimen Anu. Anu sss
No mun äiti inhosi mun isän nimeä( Reijo) ja kutsui häntä hänen toisella nimellään joka oli musta vielä kauheampi.
Kerkko on cool nimi, nuorekas mun mielestä. Mites joku lempinimi. Keke?