Miksi Jeesus pystyi antamaan anteeksi Pietarille muttei Juudakselle?
Pietari kielsi 3 kertaa Jeesuksen mutta oliko Juudaksen synti oli kai syvempää laatua. Joku sanoi että no Pietari katui ja jos juudaskin olisi katunut olisi saanut anteeksi. Itse en usko tuohon. Juudas ei voinut enää katua vaan saatana meni häneen.
Kommentit (8)
Juudaksen oli pakko toimia niin kuin hän toimi jotta Jeesuksen liittyvä profetia olisi toteutunut. Gnostilaisen Juudaksen evankeliumin mukaan Juudas oli Jeesuksen suosikkiopetuslapsi, joka petti tämän vain hänen omasta käskystään. Muuten Jeesus olisi välttänyt ristiinaulimisen eikä kristinuskoa olisi syntynyt.
Mutta kuolemansa jälkeen Jeesus meni julistamaan evankeliumia jopa Noan aikana tottelemattomina olleille sieluille tuonelaan. Ehkä Juudaskin sai Armon tuonelassa tai siiten ei. Ehkä hän on helvetistä. Nykyaikana Juudas on MIGRI joka vainoaa kristityksi kääntyneitä muslimeja.
ehkä Juudas oli homo mutta Pietari ei ollut?
Molemmat katuivat, sekä Juudas että Pietari, molemmille Jeesus olisi antanut anteeksi, mutta vain Pietari meni Jeesuksen luokse saamaan anteeksi kun taas Juudas valitsi tappaa itsensä. Siinä ero, Jeesus on sovittanut kaikki synnit, kaikki vaan eivät sitä ota vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat katuivat, sekä Juudas että Pietari, molemmille Jeesus olisi antanut anteeksi, mutta vain Pietari meni Jeesuksen luokse saamaan anteeksi kun taas Juudas valitsi tappaa itsensä. Siinä ero, Jeesus on sovittanut kaikki synnit, kaikki vaan eivät sitä ota vastaan.
minä en usko tuohon. Pietarilla oli jäännös uskosta vielä mutta juudas paadutti itsensä siihen pisteeseeen että myi koko Jeesuksen eikä pystynyt katumaaan koska joutui jo riivatuksi
KallionKing kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä en usko tuohon. Pietarilla oli jäännös uskosta vielä mutta juudas paadutti itsensä siihen pisteeseeen että myi koko Jeesuksen eikä pystynyt katumaaan koska joutui jo riivatuksi
Matt.27:
Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille
4 ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren". Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi."
5 Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi
Jeeus antoi Juudakselle anteeksi, mutta Juudas ei hyväksynyt tätä rakkautta ja armoa. Kaikki ihmiskunnan synnit sovitettiin jo Jeesuksen uhrautumisella.
Mistä päättelit ettei Juudas saa anteeksi?