Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ex ei osallistu millään lailla lastensa elämään

Vierailija
31.05.2019 |

Exäni on eron alusta asti ollut todella haluton näkemään lapsiaan. Aina löytyy joku tekosyy miksi ei voi lapsia ottaa luokseen. Viikonloput viettää aina baarissa. Minä hoidan lapset ja pyöritän arkea täysin yksin ja kaiken mitä lapset tarvitsevat minä myös maksan. Elastusmaksuja mies ei maksa koskaan ajallaan, yleensä aina maksaa myös paljon pienemmän summan kuin pitäisi. Nyt lasten kesäleireihin ym. en edes viitsi pyytää rahaa kun tiedän ettei maksa. Kuitenkin esim. lasten synttäreille hän saapuu ottamaan valokuvia ja laittaa niitä facebookiin. Sama juttu lasten harrastusten kanssa, tulee kuvaamaan ja kuvat faceen vaikka ei maksa harrastusta saatikka että veisi lasta sinne. Olen todella kyllästynyt exän toimintaan.
Nyt sitten kuulin että hän on kertonut sukulaiselleen että minä vieraannutaan häntä lapsista. Että en anna tavata ja siksi hän menee sitten baariin. Tosi kiva kuulla. Lapsi onneksi sanoi itse sukulaiselle että ei isä edes soita heille koskaan (ehkä kerran kolmessa kuukaudessa) ja että isä ei antanut synntärilahjaa. Mutta silti pohdin että mitä ex nyt puhuukaan minusta.
Facebookiin ex laittaa kuvia ja juttuja mitkä eivät ole totta (esim. tulin juuri kahden tunnin pyörälenkiltä kun oikeasti kävi autolla kaupassa) ja moni varmaan uskookin häntä.
Onko jollain vastaava tilanne? Miten lapset ovat suhtautuneet? Meidän lapset eivät kaipaa isää, ennen eroakaan hän ei ollut koskaan lasten kanssa missään (vain töissä ja baarissa). Mutta silti pohdin onko tämä vaikuttanut lapsiin paljonkin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua, valitettavasti :( Ja suurimpana kärsijänä näissä kuitenkin on lapset, vaikkei ole kivaa lähivanhemmallekaan, että arjen pyörityksen lisäksi saa paskaa niskaan...

Luonnehäiriöisille ex-puolisoille ei voi mitään. Lastenvalvojan luona asioita voi puida, mutta taitaa harvemmin johtaa mihinkään käyttäytymisen muuttumiseen. Sen voisi tehdä, että pyörittäisi elarit Kelan kautta, jolloin ainakin tulevat ajallaan.

Tsemppiä!

Vierailija
2/2 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kohtalotovereita paljon! Joku eronnut isä voisi tulla tähän kertomaan, miksi aikuinen mies toimii näin? Itselleni tuollainen käytös omia lapsia kohtaan on täysin käsittämätöntä.

Oma exäni oli samanlainen. Minulla lapset ovat jo teinejä, joten asia ei enää ole ajankohtainen samalla tavalla kuin vielä muutama vuosi sitten.

Oma ratkaisuni oli jättää ex täysin omaan arvoonsa. Lakkasin odottamasta häneltä yhtään mitään. Kaikki yhteydenpitoni oli viileän asiallista. Jotenkin sisäisin sen, että minä en ole millään lailla vastuussa hänen tekemisistään, hän tekee omat valintansa. Karkeimmat valheet korjasin asiallisen ystävällisesti, esim. kun isänpäivänä Facebookissa itki sääliä kerjäten ja minua syytellen, kuinka en anna tavata lapsia, vaikka lapset olivat hänellä olleet kyseisen viikonlopun. Silloin kyllä kerroin omassa fb:ssä totuuden, meillä on kuitenkin paljon yhteisiä kavereita.

Omasta mielestäni lapset eivät tilanteesta ole kärsineet. Etäiset välit heillä toki on nyt isäänsä, harvoin näkevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla