Kokemuksia eri asioiden kilpailutuksista? Sähkö, vakuutukset jne
Eli miten olette käytännössä asian hoitaneet? Hyviä ja huonoja puolia? Minkälaisia säästöjä olette saaneet?
Kommentit (10)
Kyllä me välillä vertaillaan hintoja, esim autovakuutukseni hintaa sain laskettua 300€/vuosi halvemmaksi kun vaihdoin vakuutusyhtiötä. Sähkön hintaa vertaillaan tosi usekinkin kun on omakotitalo suoralla sähkölämmityksellä. Helsingin Sanomat meille tulee ihan paperisena versiona, mistään lehdistähän ei kannata tilata kestotilausta vaan tarjouspätkiä.
Lentojen hintoja vertaan esim Travellinkissä, varsinaiset liput ostan aina kuitenkin lentoyhtiön omilta sivuilta. Meillä on kaikkien käyttämiemme lentoyhtiöiden kanta-asiakaskortit, saa kerättyä pisteitä.
Myös muutamien hotelliketjujen kanta-asiakkuus on, silloin saa yleensä paremman huoneen suoraan hotellista hiukan edullisemmin kuin varaussivustojen kautta.
Aina parhaan tarjouksen saa kun itse henk koht on yhteydessä palveluntarjoajaan.
Kilpailutin sähkösopimuksen niin, että kysyin sähköpostilla, haluavatko antaa kunnon alennuksen jatkossa pitkäaikaiselle asiakkaalleen? Mainitsin tietysti kilpailijoiden tarjoukset.
Lopputulema oli, että alensivat sähkön hintaa 30%, ja jatkan kanta-asiakkaana.
Myös lehtitilauksissa olen toiminut samoin, ja aina olen saanut edullisemman jatkosopparin.
Yritykset eivät ole vakituisiin asiakkaisiinsa yhteydessä näissä asioissa, vaan asiakkaan pitää itse pyytää alennusta. Yritykset käyttää kaikki paukkunsa uusasiakashankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kilpailutin sähkösopimuksen niin, että kysyin sähköpostilla, haluavatko antaa kunnon alennuksen jatkossa pitkäaikaiselle asiakkaalleen? Mainitsin tietysti kilpailijoiden tarjoukset.
Myös lehtitilauksissa olen toiminut samoin, ja aina olen saanut edullisemman jatkosopparin.
Yritykset eivät ole vakituisiin asiakkaisiinsa yhteydessä näissä asioissa, vaan asiakkaan pitää itse pyytää alennusta. Yritykset käyttää kaikki paukkunsa uusasiakashankintaan.
Ei toiminut täällä. Sähköfirmaa oli vaihdettava, kun vanha halusi nostaa reippaasti hintoja. Ei puhettakaan, että olisi laskenut kilpailijan tasolle. No, vaihdoimme tietysti siihen halvempaan. Puhelinliittymissä sama juttu. Kilpailijalla parempi tarjous eikä vaihtoa tarvinnut edes harkita. Vanha firma ei suostunut laskemaan samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset eivät ole vakituisiin asiakkaisiinsa yhteydessä näissä asioissa, vaan asiakkaan pitää itse pyytää alennusta. Yritykset käyttää kaikki paukkunsa uusasiakashankintaan.Ei toiminut täällä. Sähköfirmaa oli vaihdettava, kun vanha halusi nostaa reippaasti hintoja. Ei puhettakaan, että olisi laskenut kilpailijan tasolle. No, vaihdoimme tietysti siihen halvempaan. Puhelinliittymissä sama juttu. Kilpailijalla parempi tarjous eikä vaihtoa tarvinnut edes harkita. Vanha firma ei suostunut laskemaan samaan.
Sama kokemus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset eivät ole vakituisiin asiakkaisiinsa yhteydessä näissä asioissa, vaan asiakkaan pitää itse pyytää alennusta. Yritykset käyttää kaikki paukkunsa uusasiakashankintaan.Ei toiminut täällä. Sähköfirmaa oli vaihdettava, kun vanha halusi nostaa reippaasti hintoja. Ei puhettakaan, että olisi laskenut kilpailijan tasolle. No, vaihdoimme tietysti siihen halvempaan. Puhelinliittymissä sama juttu. Kilpailijalla parempi tarjous eikä vaihtoa tarvinnut edes harkita. Vanha firma ei suostunut laskemaan samaan.
Mikä yhtiö tuo oli? Ei nimittäin tunnu olevan mitään arvostusta asiakkaitaan kohtaan.
Minä olen saanut laskettua vakuutuksen hintoja kilpailuttamalla. Ja nyt ollaan kaupunginosayhdistyksen avulla kilpailuttamassa jätehuoltoa. Tässä on mukana yli 300 taloa. Saas nähdä miten käy..
Onko kokemusta kilpailuttaj.fi:n käytöstä?