Lähiaikoina henkilöautokorttia ajaneita?
Paljonko maksoi? Siis ihan ne teoria ja ajotunnit...
Kommentit (9)
Siinä siis kaikki mitä joutuu maksamaan kunnes on se virallinen ja lopullinen kortti kädessä. Mulla vielä toinen vaihe käymättä. Eka vaihe maksoi noin. 1400e ja ekalla meni kaikki läpi eikä mitään ylimääräisiä tunteja tarvittu. Minusta kamalan kallista touhua :( Tuohon 2000 euroon on laskettu ajolupien anomismaksut, passikuvat, pimeällä ajaminen, ratamaksut, lääkärintodistukset jne. Lopullista summaa kun kyselee autokoulusta niin ei sitä kyllä saa! Kun on vaikka mitä maksuja mitkä ei kuulu siihen könttäsummaan.....
Ainakaan täällä ei noissa hinnoissa ole juurikaan eroja enkä usko että muuallakaan on? Pari tuttua kävi eri autokouluissa ja lähes samoihin hintoihin päästiin. Joku juttu maksaa vähemmän jossain ja joku taas enemmän ja lopulta ei eroja paljoakaan ole. Minusta kannattaa mennä lähimpään kouluun niin kuljetusten kanssa ei tule ongelmia. Mulla oli niin että aina opettaja tuli hakemaan autolla kotoa ja siitä sitten lähdettiin harjottelemaan. Oli hyvä systeemi mutta joka paikassa ei niin tehdä! Ja ota selvää opettajista! Monesti nuoremmat on mukavempia mutta ei sitäkään tietty voi yleistää. Mutta just sellaset 50 vuotiaat miehet voi ola aika vaikeita tapauksia, olen kuullut....
Nii minäkin tässä arvelen että kannattanee ottaa se lähin, ei juuri hintaeroja taida olla... Hyvä kun vinkkasit opettajista, nuoremmat tosiaan voisi olla mukavempia...
ap
Osalla oli hinnat netissäkin.
Viime syksynä ajoin kortin, maksoi kaikkineen n. 1300 e.
Kakkosvaihe toki vielä edessä.
Ota se, mihin sun on helpointa mennä. Ainakaan täällä Helsingissä hintaerot ei olleet kovin isoja, joten valitsin lähimmän.
aattelin käydä muutamalta kysymässä. tuossa on ihan lähelläkin niin ei juuri ole vaivaa. Näkeepähän käydessään vähän että millainen paikka on;)
ap
Ykkösvaihe 1200 euroa ja siihen viranomaiskuluja päälle, noin 200 euroa. Kakkosvaihe vuosi sitten noin 300 euroa.
Autokoulun kävin Helsingissä.
Ja se, että on nuori opettaja, ei takaa että henkilökemiat toimis. Olen autokoululla töissä, jossa halvempi hinta kuin kilpailijoilla. JOs henkilökemiat ei natsaa, aikuisena ihmisenä jokainen varmaan ottaa yhteyttä toimistoon tms. opettajan vaihtamiseksi. Opettaja ei voi valita oppilaitaan, mutta oppilas voi.