Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli se juttu karkeissa, mitä ei saa olla, kun tarjoaa niitä islamilaisille?

Vierailija
30.05.2019 |

Muistaako joku?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivate

Vierailija
2/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivate eli gelatiini, se valmistetaan siasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivate on eläinperäistä, usein sikaa, joten siksi ei saa tarjota muslimeille.

Vierailija
4/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

liivate ei tosiaan sovi heille, eikä juutalaisille, ei vegaaneille.....

Vierailija
5/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianliha

Vierailija
6/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sitä huomaa.

Vierailija
7/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, jätän luokan palkinnoista noi gelatiinia sisältävät karkit pois, kun en tiedä oppilaiden uskontotaustoja sijaisena.

Vierailija
8/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin. Mielellään vetävät tietämättöminä.

Vierailija
9/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possunlihaan kun laittaa vähän itämaisia mausteita, niin hyvin maistuu.

Vierailija
10/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liivate ei tosiaan sovi heille, eikä juutalaisille, ei vegaaneille.....

Juutalaisilta ei ole liivatteen käyttö kielletty. Sen sijaan ruokalajit joissa on yhdistettynä sekä liha- että maitotuotteita on kiellettyjä eli esim. joissain jugurteissa on käytetty liivatetta ja siksi ne kiellettyjen listalla.

Vierailija
11/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V...ttu miten hölmöä! Ei joku satukirjailija pari tuhatta vuotta sitten voinut tietää nykypäivän tilanteesta mutään, joten tyhmyyttään kieltelivät sitä ja tätä. Jos sähköä tehtäisiin liivatteests, niin eläiskö muslimit pimeydessä.

Vierailija
12/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä possukieltokin on ihan naurettava. Aikoinaan se oli ihan vaan KÄYTÄNNÖN ohje, koska sianliha niissä olosuhteissa säilytettynä ja valmistettuna ei ollut kovin terveellistä. Ei liity mitenkään nykypäivään ja olosuhteisiin esim. suomalaisessa käytännössä valmistaa ruokaa sianlihasta. Silti nämä aavikkouskovaiset tottelevat edelleen tällaisia vanhoja ohjeita!

Vierailija
13/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki mun tuntemat muslimit syö suomalaisia karkkeja ihan hyvällä halulla. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi pilata heidän nautintoaan huomauttamalla liivatteesta, kun ei se minulle mitenkään kuulu.

Vierailija
14/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä vaan viedään taas karkkia ja mirhamia muslimeille. Milloin meinasit viedä karkkia itä eurooppalaisille lapsille? Vai eivätkö ole karkkien arvoisia?

Ajattelin pitää luokassa huomenna viimeisen koulupäivän kunniaksi tietokilpailun ja sen palkinnoksi vien karkkia. En osaa arvata etukäteen mitä uskontokuntaa luokan älykkäimmät edustavat.

Vierailija
15/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt muutamissa karkeissa merkinnän liivate (nauta). Sellaisia voivat syödä. Tietysti jotkut välttelevät kaikkea liivatetta vaikka varmuuden vuoksi.

Vierailija
16/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä vaan viedään taas karkkia ja mirhamia muslimeille. Milloin meinasit viedä karkkia itä eurooppalaisille lapsille? Vai eivätkö ole karkkien arvoisia?

Ajattelin pitää luokassa huomenna viimeisen koulupäivän kunniaksi tietokilpailun ja sen palkinnoksi vien karkkia. En osaa arvata etukäteen mitä uskontokuntaa luokan älykkäimmät edustavat.

Minäpäs osaan ;)

Vierailija
17/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki mun tuntemat muslimit syö suomalaisia karkkeja ihan hyvällä halulla. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi pilata heidän nautintoaan huomauttamalla liivatteesta, kun ei se minulle mitenkään kuulu.

Mitä minä olen samaisessa koulussa muita luokkia opettanut, niin lapset ovat kyllä aina tarkistaneet toisten lasten omina synttäreinään tarjottavista karkeista, että ovathan ne heillekin sopivia. Muistin tuon sanan liivate, mutta tuo gelatiini ei tullut nyt mieleeni.

Sijaisope

Vierailija
18/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa kenelle tahansa mitä karkkeja tahansa. On ottajan ongelma.

Vierailija
19/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä olen samaisessa koulussa muita luokkia opettanut, niin lapset ovat kyllä aina tarkistaneet toisten lasten omina synttäreinään tarjottavista karkeista, että ovathan ne heillekin sopivia. Muistin tuon sanan liivate, mutta tuo gelatiini ei tullut nyt mieleeni.

Sijaisope

Kai sinä nyt sijaisopena tiedät, että gelatiini on sama asia kun liivate.

Vierailija
20/25 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijaisope

Kai sinä nyt sijaisopena tiedät, että gelatiini on sama asia kun liivate.

No enpä muistanut. Oletko huolissasi asiasta?

sijaisope