Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v ja 5v lapset häävieraina

Vierailija
30.05.2019 |

Olemme viettämässä häitämme kesällä, ja yksi vieraista haluaisi tuoda sinne 2- ja 5-vuotiaat lapsensa. Olin ajatellut lapsettomia häitä, mutta tuntuu töykeältä sanoa sitä hänelle suoraan. Miten äänekkäitä tuon ikäiset ovat? Tarvitseeko pelätä, että lapset juoksevat jaloissa ja ryömivät pöytäliinan alla, tai että he alkavat huutaa kesken vihkimisen tai puheiden? Kuinka ylipäänsä tuon ikäiset jaksavat istua paikallaan juhlissa, jossa on tarkoitus kuunnella puheita ja musiikkiesityksiä, keskustella ja istuskella useiden tuntien ajan?

En ole trolli, en vaan sattumalta tunne lapsia tai ole koskaan ollut pienten lasten kanssa tekemisissä.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni piti miehensä kanssa viime kesänä ns lapsettomat häät. Jo kutsussa oli, että juhlimme aikuisten kesken. Monet vieraista olivat mielissään, kun saivat vapaata omaa aikaa ja seurustella rauhassa muiden kanssa. Häät olivat todella kauniit ja monet viihtyivät hyvällä fiiliksellä aamuviiteen asti.

Vierailija
22/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset helpoimmalla, kun ilmoitat, ettei juhlien ajan kohta/paikka/teema ole lapsille sopiva (en tarkoita orgioita, vaan esim. muodollisia illallisia, joita noin pienet eivät jaksa). Juhlien järjestäjä järjestää haluamansa laiset juhlat, vieraat päättävät osallistuvatko vaiko eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me aluksi mietittiin lapsettomia häitä, mutta mies tuli katumapäälle kun joku siitä häntä syyllisti ja sanoi että haluaa lapsia myös sinne ns tuomaan 'elämää' mikä oli mulle ihan ok, vaikka vähän mietinkin että osaavatko kutsutut lapset käyttäytyä ym. Suurin osa osasi, mutta valitettavasti erään perheen lapset olivat aivan kamalia! Huusivat kirkossa ja juoksivat rallia siellä eikä vanhemmat sanoneet mitään. Ja juhlissa ryömivät pöytien alla, ampuivat sisällä vesipyssyillä jotka äitinsä oli antaneet heille (päin vieraita ampuivat myös) ja suoraan sanottuna pilasivat päivän. Heittelivät keksejä ym joka paikkaan. Sanoimme siitä vanhemmille ja ainoa mitä he sanoivat oli tyyliin 'lapsilla pitää olla luonnetta' ja jotenkin ne lapset olivat saaneet päähänsä laittaa punaviiniä vesipyssyihin ja ampuivat minua kohti niillä, hääpuku oli täynnä punaisia tahroja :/ siinä vaiheessa heitettiin koko perhe pihalle.

Siis tämä on kirjaimellisesti meidän tilanne, ja pahin kauhuskenaario mitä olen miettinyt! Kiitos tästä viestistä, pakkohan mun on kehdata sanoa että ei lapsia. Käytetään näihin juhliin kymppitonni, enkä tiedä mitä teen jos jotkut kauhukakarat pilaavat meidän hääpäivän.  Vaikka ilmeisesti monen mielestä täällä meidän joko ei pitäisi kutsua ketään muuta kuin toisemme, tai sitten kaikki vieraat saavat tuoda mielin määrin lisävieraita. Ap

Vierailija
24/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Istutaan paikallaan kuunnellen puheita ja musiikkiesityksiä."

En mäkään jaksais istua paikallani. Eikö musiikkiesityksen mukana saa tanssahdella?

N47

Vierailija
25/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko häihin on kutsuttu vieraita, jos joukossa on aivan tuntemattomiakin? Lukiko kutsussa, että häät ovat lapsettomat?

100 vierasta. Ei kai ole tavatonta, että en ole tavannut kaikkia puolisoni ystäviä ja sukulaisia, tai hän minun? Kutsussa luki että kutsu on osoitettu siinä merkityille ihmisille, luulin että olisi itsestäänselvää ettei tässä tapauksessa lapset kuulu kutsuvieraisiin. Ap

Kutsussa pitää lukea SELVÄSTI, että häät ovat lapsettomat. Jos kutsu on osoitettu Matti ja Maija Virtaselle, olettavat Matti ja Maija, että kutsu koskee myös heidän lapsiaan. Varautukaa siihen, että myös muut vieraat tulevat lasten kanssa, eivät edes mainitse sitä, kuten tämä yksi pariskunta.

Vierailija
26/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään jaksais istua paikallani. Eikö musiikkiesityksen mukana saa tanssahdella?

N47

Saa tanssahdella, mutta olisimme erittäin onnellisia jos et juoksisi täysillä ympäri salia, ryömisi pöytäliinan alla ja säikyttelisi punaviiniä juovia vieraita, livahtaisi keittiön puolelle, tai kirkuisi kuin syötävä papin puheen aikana. Pitääkö nämäkin asiat kirjata erikseen kutsuun? Ap

Vierailija
27/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa, ettei se sovi, mutta samalla sitten hyväksyt mahdollisuuden, ettei ko. perheestä tule aikuisetkaan (ja jäätte ilman niiden lahjaa). Kaikilla ei ole mahdollisuutta saada lapsia hoitoon edes kokonaiseksi illaksi.

Vierailija
28/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me aluksi mietittiin lapsettomia häitä, mutta mies tuli katumapäälle kun joku siitä häntä syyllisti ja sanoi että haluaa lapsia myös sinne ns tuomaan 'elämää' mikä oli mulle ihan ok, vaikka vähän mietinkin että osaavatko kutsutut lapset käyttäytyä ym. Suurin osa osasi, mutta valitettavasti erään perheen lapset olivat aivan kamalia! Huusivat kirkossa ja juoksivat rallia siellä eikä vanhemmat sanoneet mitään. Ja juhlissa ryömivät pöytien alla, ampuivat sisällä vesipyssyillä jotka äitinsä oli antaneet heille (päin vieraita ampuivat myös) ja suoraan sanottuna pilasivat päivän. Heittelivät keksejä ym joka paikkaan. Sanoimme siitä vanhemmille ja ainoa mitä he sanoivat oli tyyliin 'lapsilla pitää olla luonnetta' ja jotenkin ne lapset olivat saaneet päähänsä laittaa punaviiniä vesipyssyihin ja ampuivat minua kohti niillä, hääpuku oli täynnä punaisia tahroja :/ siinä vaiheessa heitettiin koko perhe pihalle.

Miksei niitä vesipyssyjä otettu pois ajoissa? Kyllähän tässä vanhempien lisäksi syyllisiä ovat myös järjestävä taho, kun ei pokkaa löytynyt tarpeeksi ajoissa.

Lapsilla pitää olla luonnetta, olen samaa mieltä. Eihän tuollainen päätön hilluminen kerro luonteesta mitään, vain surkeista käytöstavoista.

Kai edes laskun puvun (pesusta) tärvelemisestä niille lähtetit?

Vierailija
29/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä on kirjaimellisesti meidän tilanne, ja pahin kauhuskenaario mitä olen miettinyt! Kiitos tästä viestistä, pakkohan mun on kehdata sanoa että ei lapsia. Käytetään näihin juhliin kymppitonni, enkä tiedä mitä teen jos jotkut kauhukakarat pilaavat meidän hääpäivän.  Vaikka ilmeisesti monen mielestä täällä meidän joko ei pitäisi kutsua ketään muuta kuin toisemme, tai sitten kaikki vieraat saavat tuoda mielin määrin lisävieraita. Ap

No etkö sä ole kutsussa sanonut, että ei lapsia? Missä vaiheessa meinasit sen kertoa, kirkon ovella?

Vierailija
30/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli ette kutsussa ole selvästi ilmaisseet, että lapsia ei mukaan saa ottaa, lapset EIVÄT OLE lähtökohtaisesti lisävieraita. Harvemmin postitetuissa kutsuissa mainitaan kuorissa kaikkien lasten nimet erikseen, vaan pelkät vanhemmat. On täysin normaalia noilta perheiltä olettaa, että myös lapset on kutsuttu, mikäli asiasta ei ole erikseen mainittu. On täysin oma vikanne jos häihinne tulee lapsia jos ette ole osanneet/kehdanneet toivettanne selkeästi ilmaista etukäteen.

Vierailija
31/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Saa tanssahdella, mutta olisimme erittäin onnellisia jos et juoksisi täysillä ympäri salia, ryömisi pöytäliinan alla ja säikyttelisi punaviiniä juovia vieraita, livahtaisi keittiön puolelle, tai kirkuisi kuin syötävä papin puheen aikana. Pitääkö nämäkin asiat kirjata erikseen kutsuun? Ap

En juoksis. Mutta jos jonkun aterin tms tippuu, ryömisin pöydän alla. Säikyttelyä voi tapahtua ennalta-arvaamattomasti - bändin virveli pasahtaa IIK ja rinnuksilla on punkkua, keittiön puolellakin olen monissa juhlissa piipahtanut, kun siellä on tarvittu extemporee apua, papin puheen aikana voisin torkahtaa, kun ei nää satusedät ole mua varten.

N47

Vierailija
32/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten kutsussa oli ilmaistu se, että häät ovat lapsettomat?

Vierailija
33/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit sanoa, ettei se sovi, mutta samalla sitten hyväksyt mahdollisuuden, ettei ko. perheestä tule aikuisetkaan (ja jäätte ilman niiden lahjaa). Kaikilla ei ole mahdollisuutta saada lapsia hoitoon edes kokonaiseksi illaksi.

Usko tai älä, mutta emme kutsu vieraita lahjojen vuoksi, vaan heidän itsensä sekä suuren väkimäärän tuoman tunnelman vuoksi. Isoissa häissä on niin hirvittävä työmäärä ja rahanmeno, että jos siitä haluaisi jäädä voitolle niin vieraille pitäisi laittaa 500€ pääsymaksu.

Sen toki ymmärrän, ettei lapsia saa välttämättä helposti hoitoon. Ap

Vierailija
34/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me todellakin oletimme, että kun kuoressa lukee Matti ja Maija Virtanen, ja kutsussa että "kutsu on tarkoitettu ainoastaan kuoressa merkityille henkilöille", se riittäisi tiedoksi siitä että muita ihmisiä ei pääse samalla kutsulla. En ole järjestänyt häitä aiemmin, eikä minulle todellakaan tullut pieneen mieleenkään että kutsuun pitäisi kirjoittaa että kyseessä on lapsettomat, kissattomat, koirattomat, aseettomat ja väkivallattomat häät. Ap

Vierailija
35/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

En juoksis. Mutta jos jonkun aterin tms tippuu, ryömisin pöydän alla. Säikyttelyä voi tapahtua ennalta-arvaamattomasti - bändin virveli pasahtaa IIK ja rinnuksilla on punkkua, keittiön puolellakin olen monissa juhlissa piipahtanut, kun siellä on tarvittu extemporee apua, papin puheen aikana voisin torkahtaa, kun ei nää satusedät ole mua varten.

N47

Sopisiko että jäät meidän häistämme pois, ja hoidat sen sijaan noita lapsia? Vaikutat täydelliseltä siihen tehtävään. Ap

Vierailija
36/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttu on ne, joiden nimi lukee kutsukuoren päällä. Jos halutaan kutsua myös lapset, kirjoitetaan kutsuun myös lasten nimet tai aikuisten nimien perään sana perheineen. Tämä on käytäntö kaikkialla maailmassa, ja olisi kiva että se täällä myös sisäistettäisiin.

Vierailija
37/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me todellakin oletimme, että kun kuoressa lukee Matti ja Maija Virtanen, ja kutsussa että "kutsu on tarkoitettu ainoastaan kuoressa merkityille henkilöille", se riittäisi tiedoksi siitä että muita ihmisiä ei pääse samalla kutsulla. En ole järjestänyt häitä aiemmin, eikä minulle todellakaan tullut pieneen mieleenkään että kutsuun pitäisi kirjoittaa että kyseessä on lapsettomat, kissattomat, koirattomat, aseettomat ja väkivallattomat häät. Ap

Olisi kannattanut laittaa kutsuun tieto lapsettomista häistä. Jos jättää asioita oletuksen varaan, kaikki eivät oleta samalla tavalla kuin te.

Vierailija
38/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita että häät ovat lapsettomat.

Kyllä niistä lapsista on juhlissa melkoisesti häiriöitä, sotkevat, huutavat, itkevät

juoksentelevat sinne tänne, konttailevat, menevät tarjoilupöytiin omin neuvoin yms.

Ja ikävintä kaikessa on, ettei vanhemmat välitä yhtään mitään.

Häissä ja muissakin suurissa juhlissa pitäisi lapsille olla oma tila, hoitaja ja oma ohjelmansa,

En ole koskaan ollut häissä joissa lapset aiheuttaisivat häiriöitä. Mukana on ollut lapsia vauvoista teineihin, eli en suotta pelkäisi päästää lapsia juhliin vanhempiensa kanssa.

Jos vauva on alkanut itkeä, on äiti tai isä lähtenyt ulos ja kun vanhemmat lapset alkavat kyllästyä tylsään ohjelmaan, ovat vanhemmat vaivihkaa ohjanneet lapsensa ulos riehumaan. Usein on ollut pienille erillinen huone sivummalla jossa voivat leikkiä keskenään. Suurin osa lapsista osaa käyttäytyä moitteettomasti ja lapselliset yleensä lähtevät pois hieman aikaisemmin eli loppuillan bileet on joka tapauksessa enemmän aikuisten juhla.

Vierailija
39/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niistä lapsista on juhlissa melkoisesti häiriöitä, sotkevat, huutavat, itkevät

juoksentelevat sinne tänne, konttailevat, menevät tarjoilupöytiin omin neuvoin yms.

Häissä ja muissakin suurissa juhlissa pitäisi lapsille olla oma tila, hoitaja ja oma ohjelmansa,

En ole koskaan ollut häissä joissa lapset aiheuttaisivat häiriöitä. Mukana on ollut lapsia vauvoista teineihin, eli en suotta pelkäisi päästää lapsia juhliin vanhempiensa kanssa.

Jos vauva on alkanut itkeä, on äiti tai isä lähtenyt ulos ja kun vanhemmat lapset alkavat kyllästyä tylsään ohjelmaan, ovat vanhemmat vaivihkaa ohjanneet lapsensa ulos riehumaan. Usein on ollut pienille erillinen huone sivummalla jossa voivat leikkiä keskenään. Suurin osa lapsista osaa käyttäytyä moitteettomasti ja lapselliset yleensä lähtevät pois hieman aikaisemmin eli loppuillan bileet on joka tapauksessa enemmän aikuisten juhla.

Aavistaako äiti tai isä vauvan itkemisen ennalta, tai teleporttaavatko he välittömästi pois paikalta itkun alettua? Kyllä tuollainen silti esimerkiksi häävideon pilaa, jos itku alkaa kirkossa papin puheen aikana.

Vierailija
40/61 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aavistaako äiti tai isä vauvan itkemisen ennalta, tai teleporttaavatko he välittömästi pois paikalta itkun alettua? Kyllä tuollainen silti esimerkiksi häävideon pilaa, jos itku alkaa kirkossa papin puheen aikana.

Meillä on tuollainen häävideo. WÄÄÄÄ kerrattuna ison kirkon akustiikalla, pappi heiluttaa huuliaan, selvää ei saa. Hyssytys jatkui, tuloksetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän