Onko ghostaaminen väärin?
Jos tutustumisvaiheessa "ghostaa" toisen eli jättää yhtäkkiä vastaamatta viesteihin, miten väärin tämä on?
Onko minulla lupa loukkaantua siitä, ettei selitetä katoamista?
Kommentit (43)
Ghostaus epäkypsää ja loukkaavaa toimintaa. Olet onnekas ap jos tapahtui jo tutustumisvaiheessa, minut ghostattiin yli 10v kestäneessä ystävyyssuhteessa enkä vieläkään tiedä syytä kun riitojakaan ei ollut
Voisiko joku ghostausta tehnyt henkilö kommentoida mikä ollut syynä että päätynyt tekemään niin eikä katkaisemaan välejä ennemmin kasvotusten?
Jotenkin tämä deittailukulttuuri on tehnyt ghostaamisesta suositeltavaa, mutta miettisitte ennen kuin teette sen.
Toki niille vaikeille ihmisille saa antaa blokkia, jotka kikkeleitään postailee tai muuten ahdistelevat.
Silti, jos joku ihminen on ollut enemmän teidän kanssanne tekemisissä, eikö hän ansaitse helpotusta, jos hänen seuransa ei kiinnosta? Syy joko sinun tai hänen tai muu ristiriita, vapauttaa pitää se toinen osapuoli oikealla tavalla.
Kyllä, kummittelu on väärin. Kasper-kummitus jää työttömäksi kun alatte tunkea sen tontille ja syötte sen leipää. Sitten kun se kuolee työttömänä nälkään, niin onko sitten hyvä mieli, HäH ?!
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku ghostausta tehnyt henkilö kommentoida mikä ollut syynä että päätynyt tekemään niin eikä katkaisemaan välejä ennemmin kasvotusten?
En kyllä ole tämmönen henkilö, mutta arvaahan sen: se on helppoa. Luusereiden hommaa. Ei ihmisiä kiinnosta nykypäivänä selitellä toisille tai välittää heistä paskaakaan. Oma etu tärkeintä.
Ghostaus on julmuutta ja piittaamattomuutta toisen tunteista, jos tällä sellaisia on. Vyön alle lyömistä. Itse pääsee ehkä helpommalla, mutta ei avoimuus ja rehellisyys mitenkään vaikeaa ja kuormittavaa käsittääkseni ole, joten tällainen, missä pienellä vaivalla säästäisi toisen paljolta murheelta, kertoo ikäviä asioita ghostaajan mielenmaisemasta.
Minusta ei siinä vaiheessa jos ollaan vasta kevyesti juteltu eikä sovittu mistään vakavemmasta yms.
mutta jos toinen pyytää selitystä niin olisi reilua kuitenkin se antaa.
Jouduin ghoustaamaan miehen kun ei puhetta ymmärtänyt. Lasketaanko se, en tiedä
Siitäkin jäi paha mieli. Jänkkäs vaan että ollaan hyvä pari. Ei oltu mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Siitäkin jäi paha mieli. Jänkkäs vaan että ollaan hyvä pari. Ei oltu mun mielestä.
Ei se ole ghostaamista, jos asiasta puhutaan, mutta puhe ei mene perille. Riittää, että olet kantasi tehnyt selväksi ja selittänyt tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
No sille ei voi mitään, jollei toinen ymmärrä puheta ja sanottua. - Jolloin voi olla jopa fiksua lopula lähteä. Koska muuoin pahimmisa "takiaisista" ei varmaan pääsisi koskaan irti. Valitettavasti.
Minut joukkoghostattiin aikanaan, tusina ihmistä lähti hetkessä sanaakaan sanomatta. Myöhemmin sain kuulla syyksi sen että narsistiexäni oli käskenyt yhteistä kaveripiiriä katkomaan minuun välit sillä uhalla että hän, joka porukkaa pyörittikin, pistää muuten muut katkomaan välit jos jatkaa minun kanssa välienpitoa. Väki ei kaivanut ongelmia ja helpointa katkoa välit minuun ettei joudu samaan tilaan
Tietty pitää olla tarkkana, ettei tee myöskään ghostaamisen vastakohtaa eli anna toiselle jotain "täydellistä" luonneanalyysia arviolta kolmen tapaamisen jälkeen, että miksi nyt ei kiinnosta. Että kun sinä olet semmonen ja tämmönen (tähän lista yleensä kaikkea mahd. negatiivista) ja minä taas tämmönen. Pitää siis osata olla hienotunteinen.
Kieltämättä silloin on vähän hankalaa, jos toinen ei kiinnosta oikeastaan edes tuttavana. Itsellä tässä just yks tilanne, joka on mun mielestäni aika tekohengitystä ihmissuhteiden joka tasolla, mutta varsinaisesti siitä ei suurta haittaakaan silti ole. Ollaan tosin varmaan molemmat aika samoilla linjoilla eli sikäli kai ois helppoa vetää välit kokonaankin poikki.
Itse ghostaan välillä "vahingossa", samaa sarjaa sen kanssa, että on vaikea vastata kenenkään viesteihin. Ylianalysoin tai/ja en heti ehdi vastaamaan, jolloin se jää hamaan tulevaisuuteen, jolloin huomaan ettei multa varmaan odoteta vastausta enää 6kk päästä.
Tunnen tästä usein huonoa omatuntoa kaikkien kohdalla ja ylipäätään harmitusta varsinkin niiden, joihin olisin oikeasti halunnut pitää yhteyttä.
Toisaalta olen elämässäni tavannut paljon myös niitä- myös pidempi aikaisia tuttavuuksia, jotka eivät "ymmärrä" puhetta, jolloin ghoustaaminen jää ainoaksi vahtoehdoksi. Sääli kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä minut tänä viikonloppuna ghostannut nainen, otapas minuun vielä yhteyttä, ja tee se ero oikeaoppisesti äläkä ghostaa, kiitos.
Toivottavasti tunnistit itsesi, mutta suosittelen samaa kaikille muillekin.
Rauhaa kaikille.
Minäkin tunnustin rakkauden eräällä naiselle, joka myös vastasi samoin, mutta ghostasi nyt viikonloppuna estämällä somessa.(?)
Ei ole oikein, kun ollaan näin kauan tunnettu, mutta kyllä mielellään olisin halunnut kuulla sen häneltä itseltään, jos ei kiinnosta ja asia olisi ollut sillä selvä.
Itselläni olisi helpompi olla, jos hän ei olisi näin tehnyt, vaan olisi suoraan kertonut.
Täälläkin.
Toivottavasti peruisi blokin ja kertoisi suoraan.
Terveisin
se jännä mies
Minusta on väärin. Omasta kokemuksesta ja lähipiirin kokemuksista voin sanoa, että juuri niistä ghostaajista on ollut kaikista vaikeinta(=kestänyt pisimmän ajan) päästä yli. Jää niin paljon avoimia kysymyksiä. Se on ihan kamala tunne, kun edellisenä päivänä kaikki on hyvin ja seuraavana päivänä puheluun/viestiin ei vastata. En tule ikinä ymmärtämään, miten on niin ylivoimaisen vaikeaa laittaa se yksi viesti, että "hei tämä oli nyt tässä".
Ghostaaminen on ärsyttävää. Mielestäni paras olisi kertoa asiat suoraan, mukana saa olla pieniä valkoisia valheita pehmittämässä tilannetta.
Kuitenkin vielä luuserimpaa on jatkaa viestintää ja heitellä vihjeitä että toinen ei kiinnosta. Erään naisen kanssa paloi kerran hermot:
"Hei, oli kiva tavata! oot mielenkiintoinen tyyppi. Haluaisitko tavata uudestaan?"
"Kiitos. Oli mukava turista. Mut en mä sit tiedä"
"Jotain jäi puuttumaan?"
"Ehkä"
"ikävää, mutta haluan toki että sanot rehellisen mielipiteen asioistasi"
*hiljaisuutta*
"Niin, siis onko niin ettet halua enää tavata mua"
"emmä tiedä"
"Siis olemme aikuisia ja kestän kyllä sen, että saan pakit. Mutta tuo jatkuva kiertely on kieltämättä rasittavaa. Onko se siis niin että käytännössä ei vai onko se oikeasti niin että et tiedä ja haluat harkita asiaa?"
"No ehkä se tällä kertaa on enemmän niin että ei"
"Ok, tulihan se sieltä lopulta. Kiitos silti mielenkiinnosta"
"Kiitos itsellesi"
Eipä olis tuollaista huvittanutkaan enää tapailla. Jos ei näin tärkeissä asioissa saa suoraa vastausta niin voiko naiseen muutenkaan luottaa yhtään missään?
Hommatkaa oikeaa live-elämää, niin ei tarvitse tällaisia joutavuuksia miettiä.
Minäkin tunnustin rakkauden eräällä naiselle, joka myös vastasi samoin, mutta ghostasi nyt viikonloppuna estämällä somessa.(?)
Ei ole oikein, kun ollaan näin kauan tunnettu, mutta kyllä mielellään olisin halunnut kuulla sen häneltä itseltään, jos ei kiinnosta ja asia olisi ollut sillä selvä.
Itselläni olisi helpompi olla, jos hän ei olisi näin tehnyt, vaan olisi suoraan kertonut.