En taida päästä näillä korteilla mihinkään hyvinpalkattuun työhön
Olen huono matikassa, minulla on todella pehmeät arvot ja sen lisäksi olen introvertti ja herkkä.
Lääkiksestä haaveilin mutta realiteetit iskivät vastaan kun matikka ei sujunut ja muutenkin taidan olla liian herkkä siihen hommaan kun pyörryn verestäkin.
Sitten haaveilin kauppakorkeasta, mutta ikävä kyllä olen temperamentiltani liian rauhallinen pohdiskelijaluonne ja hyvin pehmeitä arvoja kannattava "vassari." Tuskin pääsisin mitenkään verkostoitumaan enkä tiedä kestäisikö hermot pidemmän päälle sitä kovaa kilpailua.
Olo on aika neuvoton, kun haaveilen suht hyväpalkkaisesta työstä enkä tunnu mihinkään sopivan.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ensin en keksinyt mitään, mutta miten olisi web-ohjelmoija? Ohjelmointiin tarvitaan ongelmanratkaisukykyä, mutta web-sovelluskehittäjä voi pärjätä ilman varsinaista matemaattista lahjakkuutta. Voisit lisäksi opiskella palvelumuotoilua ja käyttäjälähtöistä suunnittelua, mikä ehkä voisi sopia sinun pehmeisiin arvoihin ja herkkyyteen. Aluksi palkat eivät ole kummoiset, mutta 3500-5000e/kk pääsee parin vuoden jälkeen, jos olet hyvä siinä mitä teet ja erikoistut johonkin mitä ihan kaikki eivät osaa.
Kiitos ehdotuksesta! Pitää alkaa perehtyä.
Mä oon aina ollu introvertti mutta eipä se oo töitten tekemistä estänyt. Töissä kun toimii määrätietoisesti, niin pääsee kyllä eteenpäin, oli kuinka paatunut introvertti tahansa. Oma palkkani on himpun päälle 3000 kk, mutta se riittää oikein mainiosti mukavaan elämään.
Turha jäädä surkuttelemaan omaa luonnettaan. Silloin niitä töitä ei ainakaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ollu introvertti mutta eipä se oo töitten tekemistä estänyt. Töissä kun toimii määrätietoisesti, niin pääsee kyllä eteenpäin, oli kuinka paatunut introvertti tahansa. Oma palkkani on himpun päälle 3000 kk, mutta se riittää oikein mainiosti mukavaan elämään.
Turha jäädä surkuttelemaan omaa luonnettaan. Silloin niitä töitä ei ainakaan saa.
No se nyt ehkä oli vähän turha pointti tässä. Mutta lähinnä ajoin takaa että kauppis ei ainakaan tunnu sopivalta minulle kun en ole kovin kilpailuhenkinen ja kovia arvoja kannattava. Esiintyä kyllä osaan enkä ole ujo, mutta uskon että pidemmän päälle kauppakorkea sotii luonteeni ja arvojeni kanssa.
Miksi vedät pehmeät arvosi esiin esteenä samalla kun haikailet kovapalkkaisen työn perään? Onkohan sinulla nyt käsitteet hallussa.
Koodari? Itse olen tietojenkäsittelytieteen maisteri ja koodaan. En ole ikinä ollut pätkääkään matemaattisesti lahjakas, yleinen matematiikkakin oli lukiossa lähes ylivoimaista, mutta ei ole matematiikkaa näissä hommissa tarvinnut 16 vuoden aikana. Introverttiys ei haittaa eikä herkkyys. Itse olen suorastaan ihmiskammoinen erakko ja hyvin pärjään. Jo sana "verkostoituminen" aiheuttaa minulle paniikkikohtauksen :D Mutta joo, tienaan 5500 e/kk mukavasta työssä, jossa saa tehdä paljon etätyötä, tehdä itsekseen rauhassa, siisti päivätyö...
Hoitoala, siellä ei oo korkeet palkat. Ite en ainakaa haluis monia töitä missä korkeet palkka. Rikas mies puolisoks? Naisellisella naisella kuuluukin olla pehmeät arvot.
Vierailija kirjoitti:
Koodari? Itse olen tietojenkäsittelytieteen maisteri ja koodaan. En ole ikinä ollut pätkääkään matemaattisesti lahjakas, yleinen matematiikkakin oli lukiossa lähes ylivoimaista, mutta ei ole matematiikkaa näissä hommissa tarvinnut 16 vuoden aikana. Introverttiys ei haittaa eikä herkkyys. Itse olen suorastaan ihmiskammoinen erakko ja hyvin pärjään. Jo sana "verkostoituminen" aiheuttaa minulle paniikkikohtauksen :D Mutta joo, tienaan 5500 e/kk mukavasta työssä, jossa saa tehdä paljon etätyötä, tehdä itsekseen rauhassa, siisti päivätyö...
Kiitos! Kuulostaa hyvältä. :)
Ensin en keksinyt mitään, mutta miten olisi web-ohjelmoija? Ohjelmointiin tarvitaan ongelmanratkaisukykyä, mutta web-sovelluskehittäjä voi pärjätä ilman varsinaista matemaattista lahjakkuutta. Voisit lisäksi opiskella palvelumuotoilua ja käyttäjälähtöistä suunnittelua, mikä ehkä voisi sopia sinun pehmeisiin arvoihin ja herkkyyteen. Aluksi palkat eivät ole kummoiset, mutta 3500-5000e/kk pääsee parin vuoden jälkeen, jos olet hyvä siinä mitä teet ja erikoistut johonkin mitä ihan kaikki eivät osaa.