Laitatteko makaronilaatikkoon jotain muuta nestettä kuin munamaitoa? Esim lihalientä?
Tuleeko yhtä hyvää kuin maidon kanssa? Mulla ei nimittäin oo maitoa kaapissa ja makaronilaatikko pitäs tässä väsätä.
Kommentit (16)
Nykyisin laitan lihalientä. Edullisempaa ja säilyy paremmin.
Parempaa tulee kun laittaa vain liha/kanalientä eikä munia tai maitotuotteita lainkaan. Mausteita oman maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Lihaliemeen voi tehdä, olen silloin laittanut makaronit raakana
Minä aiemmin keitin makaroneja jonkin aikaa mutta yhtä hyvää tulee vaikka laittaisi raakanakin.
Makaroonilaatikkoon ei tarvi maitoa eikä kananmunia. Valmisjauheesta ruskeakastike, paistettu jauheliha, tomaattimurska, juustoraaste päälle. Makaroonit pitää olla kypsiä.
Nykyään puolet muna maitoa ja puolet lihalientä. Tykkään eniten näin. On makua ja pehmeetä
Laitan puolet lihalientä ja puolet maitomunaseosta.
Keitän vedessä johon olen laittanut luomukasvisjauhetta. Siinä on suolaakin sopivasti. En laita munaa, kasviskermaa tarpeen mukaan ettei tule liian kuivaa
Vierailija kirjoitti:
Makaroonilaatikkoon ei tarvi maitoa eikä kananmunia. Valmisjauheesta ruskeakastike, paistettu jauheliha, tomaattimurska, juustoraaste päälle. Makaroonit pitää olla kypsiä.
Jos siihen laitat jauhelihaa niin se on sitten lihamakaroonilaatikko.
Makaroonilaatikossa ei ole lihaa.
Ei ikinä laita munamaitoa, vaan lihalientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siihen laitat jauhelihaa niin se on sitten lihamakaroonilaatikko.
Makaroonilaatikossa ei ole lihaa.
Makaronilaatikossa on siis vain makaronia, mausteita ja neste (muna-maito tai lihaliemi). On kyllä mitätön ruoka.
Koskenlaskija Voimakas juusto sulatettuna veteen. Kape Aihisen tapaan.
Lihaliemeen voi tehdä, olen silloin laittanut makaronit raakana