Miksi koirista huolehditaan enemmän kuin lapsista?
Koirat saavat nyky-Suomessa enemmän sympatiaa kuin lapset. Kuinka tähän on päädytty?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla ainakin johtuu varmasti siitä, että rakastan koiria, mutta en välitä lapsista ollenkaan.
Koiranpentu on paljon suloisempi kuin vauva. Itse asiassa vauvat ei mielestäni ole ollenkaan suloisia.
Miksi tämä on ap sinulle joku ongelma?
Suomen ja ihmiskunnan tulevaisuutta ei voi rakentaa koirien varaan. Ymmärrät varmaan itsekin.
Tämä on aika huono ja outokin argumentti, että lapsista on ihan pakko pitää enemmän kuin koirista, koska lapsista tulee veronmaksajia. En tykkää veroistakaan, vaikka ne pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä.
Miks ihmeessä joidenkin toisten muksuista pitäis jotenkin erityisesti tykätä? :D
Eipä ole tullut koskaan mieleenkään jäädä ihastelemaan jonkun muksuja 😂😂
Enemmänkin sitä haluaa äkkiä pois paikalta.
Eihän tässä ollut kyse pitämisestä, vaan huolehtimisesta.
Miten tämä ap näkyy, että koirista HUOLEHDITAAN enemmän kuin lapsista?
Mun tulevaisuuden haave on 1 lapsi ja 3 koiraa. Oletan, että koirani saavat huomiota ja ihasteluja paljon (nyt jo 1 ja aion 2 samanlaista ottaa tulevaisuudessa). En edes oleta, että kukaan jää koskaan lastani ihailemaan, jos sellaisen joskus saan. Ihmiset harvemmin tykkäävät muiden lapsista. Ainoastaan omistaan ja ehkä omien lasten kavereista/ omien kavereiden ja sisarusten lapsista jne. Harva tykkää randomien penskoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla ainakin johtuu varmasti siitä, että rakastan koiria, mutta en välitä lapsista ollenkaan.
Koiranpentu on paljon suloisempi kuin vauva. Itse asiassa vauvat ei mielestäni ole ollenkaan suloisia.
Suomen ja ihmiskunnan tulevaisuutta ei voi rakentaa koirien varaan. Ymmärrät varmaan itsekin.
Ihmiskunta on jo nyt liian suuri ja lapsen hiilijalanjälki suurempi kuin koiran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika huono ja outokin argumentti, että lapsista on ihan pakko pitää enemmän kuin koirista, koska lapsista tulee veronmaksajia. En tykkää veroistakaan, vaikka ne pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä.
EIkö tässä pitänyt olla kyse siitä, miten pidetään huolta lapsista ja koirista?
No joo voihan tuo totta olla joittenkin ihmisten kohdalla, esim minä en halua ottaa lapsia hoitooni, enkä siis ota mutta kaverien lemmikit ovat tervetulleita 😍 jotenkin tulee niin paremmalle tuulelle eläinten parissa ku lasten (ja muiden ihmisten) kanssa saa aina hammasta purren yrittää selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko avaus on varmaan samasta aivopieruhautomosta kuin se Afrikka ja buffet-pöytäavaus.
Vanhemmat ovat nykyisin niin yrmyjä, että eihän heille eikä varsinkaan heidän lapsilleen uskalla edes sanoa mitään. Koiranomistajat taas yleensä ovat mielissään, jos joku tulee juttelemaan ja ihailee heidän koiraansa. Muistan hyvin ajan, jolloin vieras aikuinen sai vaikka bussissa alkaa juttelemaan rattaissa olevan lapsen kanssa. Milloin tämä muuttui? Sanosin, että joskus 1990-luvun lopulla tai 2000-luvun alussa.
t. Mummo
Koirat nyt vaan on paljon söpömpiä kuin ihmiset ja koirista tulee hyvälle tuulelle.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa oli kysymys huolehtimisesta ja aloituksen tekstissä pitämisestä (sympatian saaminen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän sen voi heti todistaa valheeksi. Onko meillä muka neuvola-, synnytyssairaala-, koulutusjärjestelmä- ja huostaanottojärjestelmä koirille? Haastattelevatko sosionomit sijaisperheitä, jotta huonoissa oloissa elävät koirat pääsevät kiireelliseeen sijoitukseen?
Ei ole. Ap puhuu ihan läpiä päähänsä. Lapsista huolehditaan todella hyvin.
Koirat ansaitsee kaiken hyvän, ne on itsekin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän sen voi heti todistaa valheeksi. Onko meillä muka neuvola-, synnytyssairaala-, koulutusjärjestelmä- ja huostaanottojärjestelmä koirille? Haastattelevatko sosionomit sijaisperheitä, jotta huonoissa oloissa elävät koirat pääsevät kiireelliseeen sijoitukseen?
No niin juuri, koko aloitus on sekava, otsikko puhuu toista kuin varsinainen avaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirasta ei myöskään makseta yhteiskunnan tukia (vrt lapsilisä), koiran kuluja ei huomioida toimeentulotuessa, koiran lääkäri- ja lääkekuluista ei saa Kela-korvausta, koirille ei ole kunnallisia hoitopaikkoja, joissa maksu olisi porrastettu omistajansa tulojen mukaan, koiria (opaskoiria lukuunottamatta) ei saa viedä kauppoihin, kauppakeskuksiin eikä tavallisesti ravintoloihinkaan.
Sosssun rahoilla lastaan elättävälle tulisi ensimmäisen lapsen jälkeen laittaa kapseli ihon alle varmistamaan ettei lisää lapsia tule sinä aikana kun sossu elättää. Nyt niitä työnnetään pihalle hurjaa vauhtia. Ei ole oikein, että olosuhteisiin, jossa rahasta puute, hankitaan monta lasta. Koska tähän ilmiöön puututaan? Ihan varmasti jokainen sossun rahoilla lastaan elättävä ottaa sen ehkäisykapselin ihonsa alle, jos sanotaan, että tuet katkaistaan tai tuet ovat pienemmät, jos lisää lapsia syntyy tilanteeseen, jossa vanhempi ei ole ollut töissä tai kouluttautunut millekään alalle.
Kyllä jotkut ymmärtävät rajansa, eivätkä hanki lapsia kärsimään olosuhteisiin, jossa ei kerta kaikkiaan ole varaa lapsiin, vaan he hankkivat lemmikin sen sijaan. Kun pystyy hoitamaan koiraa saattaa joskus pystyä hoitamaan lasta. Jos ei pysty edes lemmikkiä hoitamaan, ei kannata hankkia lapsia.
Kaikkia elävistä olennoista jotka on perheeseensä hankkinut tulee huolehtia hyvin oli se sitten koira tai lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Niin just.
Koirat ovat paljon mukavampia kuin kersat ja niistä pääsee tarvittaessa eroon. Kersoista ei pääse ikänä eroon ja ne ovat riesana ja rasitteena lopun ikää. Koirat ovat parhaita !
Minä olen onnellinen ettei mulla ole koiria, joita kaikki haluaisi näpeltää. Olen sen verran introvertti, että kun töissä olen tiivisti ihmisten kanssa tekemisissä (päiväkoti) niin kotona haluan usein olla rauhassa ja omissa oloissani. En koe sen vuoksi olevani mitenkään "yrmy", hyvin positiivinen ja nauravainen ihminen olen ja toki peruskohtelias, mutta en pitäisi siitä että aina kun olen koiran kanssa ulkona jokainen vastaantulija ottaisi minuun kontaktia.
Minulle koirat myös on "vain" koiria, kyllä lähtökohtaisesti pidän lasta arvokkaampana kuin koiraa, vaikkei minulla lapsia olekkaan eikä tulekkaan olemaan (edelleen, haluan että minulla on vapaa-ajalla mahdollisuus olla yksin ja rauhassa).
Mielestäni tässä ketjussa on aika julmaakin ajattelua, että vain ekstrovertit (eli ihmisten kanssa olemisesta energiaa saavat ihmiset) olisi jotenkin parempia ihmisiä ja että kaikkien pitäisi olla luonteeltaan sellaisia, että haluavat koko ajan pälättää menemään jokaisen ihmisen kanssa joka pälättää haluaa. Miksi? Eikö jokainen saa olla sellainen kuin on, ilman että leimataan jotenkin "yrmyksi"?
/39
Mites kissat?