Taloyhtiön pyykkitupa
Mikä siinä on, että omis jälkiä ei voi siivota? Taas siivosin omalla pyykitupavuorollani tunnin ajan muiden jälkiä.
Pulveria pirkin pesukoneen kantta, pulveria lattialla, hiuksia ja koiran-tai kissankarvoja pesukoneen ja kuivausrummun edusta täynnä. Lattialle hiekkaa, kuraa ja vaatenöyhtää.
Pesualtaat likaisena, luutu mytyssä altaan pohjalla. Pesukoneen saumat täynnä hiuksia, vaatteista jäänyttä pölyä jne.
Kiukuttaa, että se olen aina minä joka pesee ja siivoaa muiden jälkiä. Olisi kiva mennä itsekin puhtaaseen pyykkitupaan.
Kommentit (19)
Oikeasti? Kävin pari vuotta sitten asuntoa etsiessäni katsomassa paljon kerrostaloja, joissa oli pyykkitupa ja ne olivat poikkeuksetta niin siistejä, että vain varauskirjasta näki, että niitä yleensä käytetään.
Ehkä pieni keskustelu yhtiökokouksessa olisi paikallaan?
Outoa, yleensähän rappusiivooja putsaa 1-2krt viikossa yleiset tilat pyykkitupa mukaan lukien. Toisaalta ihmettelen kuinka sait peräti tunnin kulumaan yhden pyykkäyshuoneen siivoukseen..?
Marttyyri ap, oletko joka vuoron jälkeen tarkistamassa tilanteen, ja siten tiedät, että vain sinä siellä huseeraat?
Meidän pesutuvassa ei ole kahden vuoden aikana kuin kerran ollut koirankarvoja lattialla, josta on jouduttu huomauttamaan. Aina saa aloittaa siistissä tiloissa.
Nykyisen asuintaloni pyykkitupa on lähes aina huolella siivottu, mikä on kiva juttu. Pahinta mitä olen kohdannut on se, ettei edellinen käyttäjä ole puhdistanut kuivausrummun nukkasihtiä. Tai pyyhkäissyt rätillä koneen päälle pudonneita pyykinpesujauheita veks. Ikinä ei ole lattiat täynnä hiekkaa tmv. vaan lähinnä varauslistasta näkee, että tupaa tosiaankin käytetään. Käykö talossanne siivooja ollenkaan?
Siis kuinka paljon pyykkitupaa käytetään viikottain, kun se on jatkuvasti noin törkyisessä kunnossa? Kuulostaa siltä että nykyinen siivooja jättää duuninsa puolitiehen tai kokonaan tekemättä. Noottia isännöitsijälle tai taloyhtiöön päin, niin tilanne korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen asuintaloni pyykkitupa on lähes aina huolella siivottu, mikä on kiva juttu. Pahinta mitä olen kohdannut on se, ettei edellinen käyttäjä ole puhdistanut kuivausrummun nukkasihtiä. Tai pyyhkäissyt rätillä koneen päälle pudonneita pyykinpesujauheita veks. Ikinä ei ole lattiat täynnä hiekkaa tmv. vaan lähinnä varauslistasta näkee, että tupaa tosiaankin käytetään. Käykö talossanne siivooja ollenkaan?
Kyllä siellä pitäidi siivoja käydä, en tiedä mitä hänen toimenkuvaan siellä kuuluu.
Omien jälkien siivoaminen kuuluu mielestäni pyykkitupaa käyttäville, ei siivoojalle (eikä minulle)
Tunti siihen todellakin meni, kun pesin altaat, pyykkikoneiden päällä ja reunoilla olleet pulverivanat, puhdistin kuivurin, pesin lattiat, siivosin kuivaushuoneen, pyyhin pinnat, tyhjensin roskiksen ja puhdistin pyykkikoreista irtohiuksia ja muita karvoja.
Se että joku ilkeää jättää jälkensä muiden siivottavaksi kertoo ihmisesta paljon.
Ap
Jos useimmissa paikoissa on siistiä, ei se sulje pois mahdollisuutta, että jotkut sottapellet työntävät hiekkaisen eteisen mattonsa karvoineen luineen yhteiseen pesukoneeseen.
Ihan kuten jokaisella työpaikalla on joku, jonka käsipyyhepaperi ei vain osu ison roskiksen (mallia pyykkikori) ammottavaan kitaan. Ja kun ei osu, sen saakin nostaa joku muu. (Usein minä, koska en halua jälkeeni käyvän luulevan minua tuoksi sotkijaksi.)
Eikä ymmärretä vessaharjan funktiota.
Miksi maksaa siivoojasta kun AP hoitaa sen homman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä pitäidi siivoja käydä, en tiedä mitä hänen toimenkuvaan siellä kuuluu.
Omien jälkien siivoaminen kuuluu mielestäni pyykkitupaa käyttäville, ei siivoojalle (eikä minulle)
Tunti siihen todellakin meni, kun pesin altaat, pyykkikoneiden päällä ja reunoilla olleet pulverivanat, puhdistin kuivurin, pesin lattiat, siivosin kuivaushuoneen, pyyhin pinnat, tyhjensin roskiksen ja puhdistin pyykkikoreista irtohiuksia ja muita karvoja.
Se että joku ilkeää jättää jälkensä muiden siivottavaksi kertoo ihmisesta paljon.Ap
Miksi ihmeessä? Ei kuulu sun toimenkuvaan.
Ota selvää milloin siivooja käy ja varaa aika sen jälkeen. Se käy ehkä kerran viikossa ja ilmeisesti siivoat juuri ennen hänen tuloaan.
Ei siivoojan kuulu siivota avuttomien jättämiä sotkuja. Jokainen pyykääjä siivotkoon omat jälkensä!
Asiat näyttää hoituvan hyvin ja edullisesti. Kenelläkään muulla ei ole valittamista. Demokratia on puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Ota selvää milloin siivooja käy ja varaa aika sen jälkeen. Se käy ehkä kerran viikossa ja ilmeisesti siivoat juuri ennen hänen tuloaan.
Siivooja käy arkena aamulla klo 8-10välillä, olen itse päivätyössä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo mutta minä päivänä? Yleensä taloyhtiöiden pyykkituvat siivotaan kerran viikossa, taloyhtiöt eivät maksa jokapäiväisestä siivouksesta.
Se menee ehkä näin: porraskäytävät 1-2 kertaa viikossa, pyykkitupa kerran viikossa, pyörävarastot kerran kuussa, saunaosasto 1-2 kertaa viikossa ( toisella kerralla siivous, toisella tarkistus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli varaat vuorosi siihen päivään, kun siivooja on aamusta käynyt siivoomassa. Eipä tarvitse sun enää tuntia siivota muiden jälkiä.
Ei ole siivoojan vika että tuvan käyttäjät "sikailevat" ja jättävät sen karseaan kuntoon. Voi olla että häntä on ohjeistettu, että pari siivouskertaa per kuukausi on riittävä määrä. Taloyhtiön kannattaisi ohjeistaa ns. hyvän tavan mukaisista pesutuvan käyttösäännöistä (jos sellaisia ei vielä ole), joihin asukkaiden tulee sitoutua.
Muuta pois sossutalosta valkoisten puolelle ;-)
Eikö teillä käy siivoojaa?