Miten päästä eroon ahdistavasta ajattelutavasta että kaikki ympärillä olevat ihmiset on jollain tapaa aivan hel#etin tyhmiä?
Joku ihmeellinen ihmisviha on iskenyt muhun ja olen alkanut pitää melkeinpä kaikkia tuntemiani ihmisiä vähän tyhminä, joka ärsyttää mua suunnattomasti. Seurustelu näiden ihmisten kanssa on ajanhukkaa ja tekee mieli viettää kaikki aika vain yksin omissa oloissa.
Ja ei, en pidä itseänikään fiksuna.
Kommentit (13)
Hanki haastava harrastus, vaikkapa joku sellainen missä ei tarvitse jauhaa pas..aa ihmisten kanssa. Itse pelaan jalkapalloa, saa samalla potkia kiukkunsa palloon ja juosta itsensä läkähdyksiin. Ei tarvitse kauhean syvällisiä puhua, kunhan keskittyy siihen palloon.
Sama. Esin. moni kollega on aivan ulapalla yksinkertaisista asioista, saati päivänpolttavista. Oikein ärsyttää. Sitten facen ei mennyt niinkuin strömsössä -ryhmä... poistuin ryhmästä kun en voinut sietää niin tyhmiä ihmisiä. "oho lähetin p'rnokuvianiviestin koko lapsen tarharyhmälle." "oho poltin talon kun paistoin ranskanperunoita liikaa." "oho menin ilman housuja johtokunnan kokoukseen enkä huomannut puoleen tuntiin mitään" "oho ostin perunan kun piti ostaa vesimeloni." Argh.
Sä oot ollut väärässä ryhmässä. Liity Tekstiviestipalstojen helmet -ryhmään ja saat luvalla nauraa kippurassa.
Ehkä vaan kaipaat aikaa itseksesi ja jotain kivaa rauhallista tekemistä, jos noin ärsyttää?
Vähemmän stressiä?
Kannattaa pitää mielessä, että ihminen aina kiinnittää negatiiviisiin asioihin enemmän huomiota kuin positiviisiin. Keksit kyllä varmasti tilanteita, joissa joku toinen ihminen on toiminut fiksusti.
Ole yksin. Ei se väärin ole. Oma tyhmyys on helpompi kohdata ja hyväksyä kuin massiivinen, kaikenkattava kollektiivinen tyhmyys. Ymmärrän sinua.
Ihan kuin mun sormista.
Nykyään kaikki tyhmät jutut ei enää nauratakkaan, tykkään nauraa sellaisille ns.älykkäille vitseille, koska en ymmärrä mitä hauskaa on jossain kakkapissaseksivitseissä.
Ja juurikin tuo, kun käy kavereita tapaamassa, pitää kyllä olla pitkään yksin omissa ajatuksissa, koska oli niin typerää juttua.
Luin ennen feissarimokia ja ne oli hauskoja, nykyään ihmettelen vain sitä, että "onko tollaisiakin ihmisiä?"
Ehkä se on sitä kun ikää tulee lisää niin haluaisi älykästä juttuseuraa, eikä jäädä nauramaan blondivitseille.
En kiellä ettenkö itsekin ole lapsellinen, tykkään vesisodasta, hyppiä trampoliinilla ja yöpyä teltassa.
Mutta se vitsien taso on noussut korkeammalle.
Mua saatetaan katsoa kuin idioottia, kun heitän mustaakin mustempaa läppää, kuivaakin kuivempaa sarkasmia ja puujalkavitsejä.
Ei haittaa, ihmiset on erilaisia ja annetaan kaikkien olla sellaisia kuin ovat. Ihmiset muuttuu.
Ei siitä pääse eroon, se vain pahenee iän myötä. Joku fiksu on sanonut: Ajattele keskivertoista ihmistä ja sitä miten tyhmä hän on ja sitten ajattele sitä, että puolet ihmisistä on vielä tyhmempiä. Niinpä.
Itse olen ratkaissut ongelman niin, että en ole tekemisissä ihmisten kanssa juurikaan.
Voin sanoa ettei tätä oloa paranna yhtään se että hengaa vauvafoorumilla.
Täälläse vaan voimistuu, tekisi mieli vetää huuli pään yli ja nielaista.
Olet havainnoinut ihmisyyttä. Ei me mitään tietokoneita ollakaan, ja bugejakin on vaikeampi korjata. Samat jutut useimpia ajaa.
Tän ajattelu helpottaa välillä.