Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatko lapsellesi rahaa numeroista/todistuksesta?

Vierailija
29.05.2019 |

Meillä on aina ollut periaatteena, että numeroista ei palkita. Ahkerasta koulutyöstä (riippumatta numeroista) on voitu palkita kesäloman alkaessa.

Nyt esikoinen on kasilla, todistus tulee olemaan todella hyvä. Pitäisikö esim. kympeistä vielä maksaa tai yseistä? Kannustaisiko se vielä parempaan ensi vuonna? Onko edes tarvetta? Onko parempi ymmärtää, että ei aina tarvitse tavoitella kymppiä, arvokas hän on meille muutenkin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin lapselleni tuhat euroa jokaisesta yo-laudaatturista. Kannustin oli hänellä etukäteen tiedossa.

Vierailija
22/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kympistä 10 e, ysistä ,9 e.

Tämä on kiva! Meillä tehtiin just samoin. Sitä sanottiin ahkeruusrahaksi. Myös kotitöistä annettiin pikkusummat. Tarvitsevathan nuoret omaa rahaa ja haluttiin opettaa lapset ahkeriksi. Että töitä kannattaa tehdä.

Meillä systeemi on toiminut todella hyvin.

Miten lapset suhtautuivat siihen, jos joskus tulikin kokeesta vaikka 8,5? Ymmärsivätkö, että tuollainenkin on välillä ihan ok? Luulevatko että vanhemmat ovat pettyneitä alle ysin numeroihin? Ja olitteko pettyneitä jos sitä ysiä ei tullut?

Hyvin suhtautuivat. Meillä meni niin että tytöllä oli lukupää ja hän oli innostunut koulunkäynnistä. Veteli niitä ysejä ja kymppejä ja väitteli hiljattain tohtoriksi.

Poikia koitettiin kannustaa lukemaan, olisi ollut päätä, mutta jättivät vähän lössiksi koko koulunkäynnin. He valmistuivat ammattikoulusta ja töitä on riittänyt.

Ovat tunnollisia ja ahkeria perheenisiä.

Kaikki lapsemme tietävät että ovat meille yhtä rakkaita ja arvokkaita oppiarvoihin katsomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena tuollainen lista. Taisin saada 10 50euroa ja siitä alaspäin. En siltikään saanut koskaan 8 parempaa vaikka tuollainen houkutus oli. Tyhmä mikä tyhmä :D

Vierailija
24/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on palkkiosysteemi. Alkuun oli vain että tasan 10 saa rahaa. Lopulta tuo tuntui todella huonolta että -10 ei palkita. Sitten velipoika tuo ysejä jotka häneltä todella hyviä arvosanoja. Tylyä sanoa kun poika niin tosissaan panostanut: " ei, kympeistä vain palkitaan.". Lopulta alettiin maksaa 9 myös. Silti tuntuu että lapset kokee että 8 1/2 olisi sitten huono.

Olen kokenut todella huonoksi kannustimeksi tuon rahan antamisen.

Vierailija
25/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes miettinyt asiaa. Nyt ensimmäisen kerran numerotodistus viidennellä luokalla.

Kehuja saa, todistusta katsellaan yhdessä, tehdään jotain kivaa koko perhe yhdessä kesäloman alun kunniaksi.

Vierailija
26/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin lapselleni tuhat euroa jokaisesta yo-laudaatturista. Kannustin oli hänellä etukäteen tiedossa.

Onko sinulla tiedossa, mikä se laudaatturi on tai mihin lapsesi sitä tarvitsee?

Vierailija
27/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tiedossa, mikä se laudaatturi on tai mihin lapsesi sitä tarvitsee?

en tiiä oon itte vaan lähärikoulunkäynyt eikä siel ollu mitää laudaattureita

Vierailija
28/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei palkita erikseen numeroista. Siskolla on oppimisvaikeuksia ja pojalla on perussairaus, mikä saattaa vaikuttaa koetilanteissa.

Ei ole kannustava meillä.

Omanlaisilla todistuksilla molemmat saavat saman summan "lomarahaa".

Vierailija
29/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tai saan. Riippuu numeroista:

6, lapsi maksaa minulle 10 euroa

7, lapsi maksaa minulle 5 euroa

8, kukaan ei maksa mitään kenellekkään

9, minä maksan lapselle 5 euroa

10, minä maksan lapselle 10 euroa

Vierailija
30/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siihen ei ole taloudellisia mahdollisuuksia, että koulusuorituksista palkittaisiin, tulee niin paljon kiitettäviä koko ajan ja lapsia on neljä. Mutta reilu kesäraha anntaan aina kun kesäloma alkaa.

Paljonko on reilu kesäraha?

Vierailija
31/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna rahaa hyvistä numeroista. Kehun ja olen iloinen.

Saavat rahaa kun rarvitsevat.

Samoin. Tosin kun tulee hyvä todistus -ka yli 9- ostetaan myös tarpeeseen jokin vähän kalliimpi hyödyke. Esim. nyt 7-luokkalaiselle tulossa hyvä todistus ja tarvitsee uuden puhelimen - saa valita muutaman satasen kalliimman laitteen kuin muutoin olisi saanut.

Vierailija
32/32 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin lapselleni tuhat euroa jokaisesta yo-laudaatturista. Kannustin oli hänellä etukäteen tiedossa.[/

Toivottavasti ei tule 6:tta L:ää, menee jo lahjaveron puolelle... vai opetatko samalla veronkiertoa?