Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini mielestä lapsemme masennus on lapsen oma syy

Vierailija
29.05.2019 |

Että sellainen mielipide sitten. Sanoin äidilleni, että mietipä, jos mä olenkin äänittänyt tämän puhelun, ja soitan sen pojalle itselleen, jossa mummi sanoo, että masennus on oma syysi?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini voi itse valita, arvostellaanko häntä päin naamaa lopun ikäänsä, sen kuin pyytää anteeksi tekojaan.

Ap

Vierailija
62/66 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaikuttaa sen verran rikki olevalta ja epävakaalta manipulaattorilta, että se selittää. Eikä hänellä ole mitään kykyä asettaa rajoja esim. äidilleen. Jos mun äiti olisi jatkuvasti yhtä raskas, kohtelisin häntä kuin pikkulasta: jos hän ei kunnioita asetettamiani rajoja, hänen kanssaan ei olla missään tekemisissä. Ei draamailua.

Kun kerrot lapsellesi, että joku läheinen ei välitä hänestä, teet tämän olon arvottomaksi ja hämmentyneeksi. Lapsi alkaa miettiä, mitä hän on tehnyt väärin. Jos haluaa lapsensa pohtivan tällaisia, on sairas. Lapselle ei kuulu kertoa aikuisten välisistä ongelmista, todennäköisesti mummolla on itsellään myös ongelmia, jotka ei kuulu lapselle.

Vanhemman kuuluu rajoittaa haitallisia ihmisiä lapsen elämässä, suojella lasta. Ei antaa lapsen päästä osaksi sitä, mistä itse kärsii.

Itse myös ainakin aistin jo lapsena, mikäli oma vanhempi tunsi olevansa alemmassa asemassa verrattuna toiseen ihmiseen tai antoi tämän pompottaa. Tällöin rapistuu luotto kyseiseen vanhempaan, kun hän tuntuu olevan jonkun toisen vallan alla. Mitä enemmän jaat omia ongelmiasi lapsen kanssa, sitä enemmän vastuuta ja stressiä siirrät hänelle, ja sitä pienemmäksi oma auktoriteettisi kutistuu.

Vanhemmat, älkää olko itse ihan sekaisin jos meinaatte hankkia lapsia, kaikki se tarttuu lapseen ja siksi moni asia "periytyy".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä oikein kestit banskun, kun et voinut päivittäin sylkeä täällä myrkkyäsi?!

Vierailija
64/66 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mäyhäsi kaksplussalla.

Vierailija
65/66 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissa, pitkästä aikaa. Miten voit?

Vierailija
66/66 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanoin äidilleni, että mietipä, jos mä olenkin äänittänyt tämän puhelun, ja soitan sen pojalle itselleen, jossa mummi sanoo, että masennus on oma syysi?"

Syyllinen masennukseen löytyy tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi