Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö kun aina sanotaan, että vanhemman naisen pitäisi käyttää vain kevyttä meikkiä..

Vierailija
29.05.2019 |

.. tein tänään tarkkojen ohjeiden mukaan kevyen ja luonnollisen meikin. Mies kysyi, miksi näytän niin väsyneeltä. Työkaveri kysyi, oonko tulossa kipeäksi. Kaupassa ei miehet hymyilleet ja kääntyneet katsomaan perään niinkuin aiemmin.
Ei mulla mitään sirkusnaamaria normaalistikaan ole naamassa, mutta selkeästi luonnollinen meikki ei sovi mulle.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naamalle tapahtui jotain kun täytin 40. Kirkkaat värit eivät käy, kovat meikit eivät käy. Nestemäinen eyeliner, vuosien luottotuote, onkin yhtäkkiä väärä. Mielenkiintoista.

Itse asiassa, sekä meikkivoide että huulipuna ovat myös jääneet, niistä tulee nykyään sellainen sietämätön, tukkoinen "töhnää iholla" -tunne. Samaan aikaan muu iho on samaa mieltä ja kieltäytyy keinokuiduista, nuoruuden polyesteriliehukkeet ovat muisto vain. Näinkö niitä hippejä syntyy, mukavuudenhalusta?

Vierailija
22/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun aurinkomaassa eli pieni päivetys pysyy,muuten meikkinä on hyvin hoidetulle iholle ohut seerumimeikkivoide, vähän kulmakynää nyt vanhemmiten, kevyt rajaus ja ripsien taivutus +ripsari.Huulten rajaus ja raikas kosteuttava huulipuna.

Siinä se.Hyvin kelpaa,ikää 55.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää ap:n ikä ja millaista meikkiä hän yleensä käyttää. Ja mitä värejä tuossa luonnollisessa meikissä käytettiin.

44. Yleensä laitan meikkivoiteen koko kasvoille, persikkaista poskipunaa, sitä kiiltoa tuovaa juttua 😁 eli jotain highlighteria tms. Käytän kulmakynää, ruskehtavaa luomiväriä ja vaaleampaa keskemmälle ja yläluomelle, ripsiväriä yläripsiin ja vähän alas. Kevyesti huulipunaa. Niin ja eyelineria.

Voi olla, että naamaasi erityisesti sopii vähän enemmän meikkiä, sama mulla, eyerlineria tosin en voi käyttää, enkä tarvitse, kun on muutenkin intensiivinen katse.

Toista on Sirpa Pietikäinen, sillä on ainakin kulmakarvat ihan kuin olisi tarrat liimattu kulmien kohdille ja ne muhkeat huulet sillä rrräikyvän punaisella huulipunalla näyttää ainakin minusta aika kauhealta, mutta makuja on monia.

Vierailija
24/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei ole mitään yleispäteviä neuvoja, miltä missäkin iässä pitäisi näyttää, miten pitää meikata tai pukeutua.

Ihmiset ikääntyvät todella eri tavalla ja jokaisella on erilaiset kasvonpiirteet, joihin ikä vaikuttaa erilailla. Minulla on samanikäisiä työkavereita ja tuttavia, jotka näyttävät 10v vanhemmilta ja toiset 10v.nuoremmilta kuin ovat, ikinä ei uskoisi samanikäisiksi.

Iho, piirteet, elintavat, omat esteettiset mieltymykset ja geenit määrittävät paljon enemmän kuin mikään "sääntö", että kaikkien pitää meikata kevyesti tai leikata polkkatukka.. Tumma meikki ja pitkät hiukset voivat näyttää upealta vanhemmallakin naisella.

Vierailija
25/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt meikkivoiteiden käyttöä. Ne ei voi tehdä hyvää iholle, ei missään iässä.

Sinulla on sitten varmaan kauniin tasainen iho. Jos iho on vaikka kovin kirjava, on kyllä kiva tasoittaa sitä meikkivoiteella.  Käytätkö kosteusvoiteita? Ei meikkivoide sen huonompaa iholle tee. Ja yleensä meikkivoiteissa on aurinkosuoja, mikä sen järkevämpää iholle kuin suojata sitä auringolta.

Vierailija
26/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt meikkivoiteiden käyttöä. Ne ei voi tehdä hyvää iholle, ei missään iässä.

Päinvastoin ne suojaavat ihoa. Olen käyttänyt lukioikäisestä asti säännöllisesti aurinkosuojallista meikkivoidetta. Nyt lähemmäs nelikymppisenä ihoni on huomattavasti paremmassa kunnossa kuin ystävillä, jotka eivät ole koskaan käyttäneet meikkivoidetta. Aurinko on se joka ei tee hyvää iholle.

Vierailija
27/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten valitetaan, miten suomalaiset naiset tätimäistyy jo kolmekymppisinä, rupsahtaa ja lakkaa pitämästä itsestään huolta eikä laittaudu enää. En tajua miksi ei saisi meikata juuri niinkun itse tykkää.

Vierailija
28/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisa mielipide tuo ettei huulipuna sovi suomalaisille. Eiköhän punasävyjä ole olemassa niin paljon, että sieltä löytyy jokaiselle ihonsävylle sopiva väri jos punaa haluaa käyttää. Suomalaiset ja muutkin pohjoiset kansat usein ovat hyvin vaaleapiirteisiä, ja minun mielestäni suurin osa meistä nimenomaan kaipaa vähän meikkiä. Hyvin harvalla on luonnostaan tummat ripset ja kulmakarvat, joten ilman meikkiä aika monet näyttävät juurikin sellaisilta beigeiltä palloilta. Ihan kuin kasvonpiirteitä ei olisi ollenkaan.

No joo, kukin tehköön toki tavallaan, mutta minä meikkaan jatkossakin koska se ihan rehellisesti tekee minusta merkittävästi paremman näköisen, mikä on kiva juttu.

Vierailija
29/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun aurinkomaassa eli pieni päivetys pysyy,muuten meikkinä on hyvin hoidetulle iholle ohut seerumimeikkivoide, vähän kulmakynää nyt vanhemmiten, kevyt rajaus ja ripsien taivutus +ripsari.Huulten rajaus ja raikas kosteuttava huulipuna.

Eli aika lähelle sama kuin mun kevyt meikki ilman luomiväriä. Paitsi etten mä käyttänyt eyelineria enkä rajannut huulia. Ap

Vierailija
30/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies täällä hei. Aloituksesta tuli mieleen 80-luvun Levyraadin vakiovieras, Pirkko Liinamaa. Hänellä oli sininen tukka joka vei huomion meikistä. Ehkä tätä voisi soveltaa nykyäänkin?

Vierailija
31/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupaisa mielipide tuo ettei huulipuna sovi suomalaisille. Eiköhän punasävyjä ole olemassa niin paljon, että sieltä löytyy jokaiselle ihonsävylle sopiva väri jos punaa haluaa käyttää. Suomalaiset ja muutkin pohjoiset kansat usein ovat hyvin vaaleapiirteisiä, ja minun mielestäni suurin osa meistä nimenomaan kaipaa vähän meikkiä. Hyvin harvalla on luonnostaan tummat ripset ja kulmakarvat, joten ilman meikkiä aika monet näyttävät juurikin sellaisilta beigeiltä palloilta. Ihan kuin kasvonpiirteitä ei olisi ollenkaan.

No joo, kukin tehköön toki tavallaan, mutta minä meikkaan jatkossakin koska se ihan rehellisesti tekee minusta merkittävästi paremman näköisen, mikä on kiva juttu.

Toki kauneus on katsojan silmissä, ja mielipiteitä on monia. Minun silmääni huulipuna ei meillä pohjoisen naisilla näytä hyvältä, etenkään vanhemmilla naisilla. Ehkä joku ihan nude on ok, mutta yhtään punaiset tai oranssit näyttää suttuiselta.

Tummaihoisille erisävyiset punat sopii selvästi paremmin. Siis minun mielestäni.

Vierailija
32/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies täällä hei. Aloituksesta tuli mieleen 80-luvun Levyraadin vakiovieras, Pirkko Liinamaa. Hänellä oli sininen tukka joka vei huomion meikistä. Ehkä tätä voisi soveltaa nykyäänkin?

Pirkko Liinamaa oli aikaansa edellä, nykyään kaikilla on violetit/harmaat hiukset, nuorillakin. Ei niillä enää erottauduta. Pääasia että kaikenikäiset laittautuvat tavalla, jotka miellyttävät omaa silmää.

Vierailija
33/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 29-vuotias, ja joka ikinen kerta kun kuljen meikittömänä, naapurit kysyy oonko kipeä :D tai miksi näytän niin surulliselta!! :D ja siis joka kerta... Nään naapureita joka ikinen päivä pihalla. 

Vierailija
34/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipunia on olemassa satoja eri värejä kylmistä sävyistä lämpimiin ja tummista vaaleisiin. Koostumuksia on myös hyvin erilaisia- osa kosteuttaa ja hoitaa huulia samalla. Huulipuna ei tarkoita kirkkaanpunaista vahamaista möhnää huulilla, joka leviää ympäriinsä. Voisin lyödä vetoa, että jokainen nainen näyttää merkittävästi paremmalta sellaisessa huulipunasävyssä, jonka väri ja koostumus sopii juuri hänen kasvoihinsa.

Vierailija
35/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on sanottu tänään väsyneen ja sairaan näköiseksi. Eilen ei sanottu. Kuka sen sanoo, että luonnollinen on aina parempi? Ap

Millaiset ihmiset kommentoivat heti tuollaista asiaa? Minä olen melkein 5-kymppinen, enkä ole koskaan meikannut. En silti ole saanut osakseni tuollaista ihmettelyä, enkä itsekään sanoisi kellekään noin. Tai ehkä kerran pari on joku jotain sanonut, kun olen oikeasti ollut flunssan kourissa. Ihme porukkaa sinun työpaikalla. Kai te kaikki sitten jatkuvasti kommentoitte toistenne ulkomuotoa. 

Aika selvää on, että sinut on totuttu näkemään paksussa meikissä. Jos olet muutaman kuukauden ilman, niin lyön vetoa, että ihmiset oppivat näkemään sinut luonnollisempana, eikä kukaan enää koe sinua sairaan näköiseksi. 

Vierailija
36/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menet täysin ilman meikkiä töihin? Luullaanko sinua silloin kuolleeksi, vai näytätkö ihan ihmiseltä?

Vierailija
37/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä meikkivoide suojaa ihoa auringolta, kuivumiselta ja ravitsee ja hoitaa ihoa samalla. Hyvin monen meikkivoiteen väri tulee luonnon mineraaleista, kuten micasta, titaanidioksidista tai sinkkioksidista. Nämäkin heijastavat haitallisia uv-säteitä pois iholta ja saattavat auttaa esim. akneen.

Nykyään ihmiset suosivat kevyitä BB-voiteita tai luonnonkosmetiikkaa. Näissä ei useinkaan ole mitään "haitallista".

Vierailija
38/38 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tästä sanota että on liikaa vaikka on enemmän kuin ap:n versiossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän