Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei herkille: Jeppe-koira puri jalkansa irti, kun omistaja ei vienyt sitä lääkäriin – "Koira nuoli tynkää vähän väliä"

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalla avata. Olen herkkä. Mitä nyt?

Vierailija
2/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIHA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallat. Turhaa pelottelua. Todella herkkä saa olla jos tuosta säikähtää.

Vierailija
4/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itäsiperianlaika Jeppe lopetettiin, kun sen isäntä oli jättänyt koiran saaman puremahaavan hoitamatta.

Koiraa oli purrut viime vuoden keväänä majava vasempaan takajalkaan, ja koira oli saanut eläinlääkärissä hoitoa ja muun muassa antibioottikuurin.

Kun koira oli muutamaa kuukautta myöhemmin käytetty jälleen lääkärissä, oli koira jäkertänyt takajalkansa varvasosan kuolioon. Eläinlääkäri esitti takajalan amputointia tai eutanasiaa, mutta koiran isäntä ei ollut tehnyt kumpaakaan."

Vierailija
5/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koira puri jalkansa poikki

Viisi kuukautta pureman jälkeen poliisi teki kaupungineläinlääkärille ilmoitukset koiran tilanteesta.

– Jalka oli poikki heti kinnernivelen alapuolelta ja koira nuoli tynkää vähän väliä, eläinsuojelutarkastusraportissa kerrotaan.

Haavan hoidossa tärkeää olisi estää koiraa nuolemasta tai repimästä haavaa, koska tämä estää haavaa paranemasta, ja voivat aiheuttaa tulehduksen. Syyttäjä katsoikin, että koiran isänsä oli laiminlyönyt koiran hoidon, koska ei esimerkiksi kaulurilla ollut estänyt koiraa nuolemasta haavaa.

– Hoidossa ei ole onnistuttu, koska koira on ilmeisesti itse purrut jalan poikki, eläinlääkärärin raportissa todetaan.

Koira lopetettiin samalla eläinlääkärin käynnillä."

Vierailija
6/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarpeetonta kärsimystä, kipua ja tuskaa

Tuomiossa Etelä-Karjalan käräjäoikeus katsoi, että miehen olisi pitänyt reagoida eläinlääkärin ehdottamalla tavalla joko amputoimalla jalka tai lopettamalla koira. 

– Asiassa on näytetty, että koiran kipeän takajalan hoidon laiminlyönti on aiheuttanut koiralle tarpeetonta kärsimystä, kipua ja tuskaa, tuomiossa sanotaan.

Vuonna 1950 syntynyt koiran isäntä tuomittiin eläinsuojelurikoksesta 20 päiväsakon rangaistukseen, mikä miehen tuloilla tarkoitti 220 euron seuraamusta.

Tuomio on lainvoimainen." 

Vierailija
7/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo henkilö HIRTE EN!

Vierailija
8/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla on ollut valtavat tuskat. Omalla koirallani oli leikkauksen jälkeinen kuolio ja joutui huutamaan kuin syötävä yhden yön kun eläinlääkäriä ei kiinnostanut tulla päivystykseen (maalla). Kuolio leikattiin vasta aamulla normaaliin vastaanottoaikaan ja parani sitten.

Vierailija
9/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle tuli oksennus suuhun, kun luin.

Ihminen on hirvein peto tässä maailmassa. Meidät pitäisi lopettaa.

Vierailija
10/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän vähän saa sakkoja tai ylipäätään rangaistuksia eläinsuojelurikoksista Suomessa. Ottakaa yhteyttä kansanedustajiin! Eläinsuojelulain uudistus toteutuu tällä uudella hallituskaudella.

Vierailija
11/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän vähän saa sakkoja tai ylipäätään rangaistuksia eläinsuojelurikoksista Suomessa. Ottakaa yhteyttä kansanedustajiin! Eläinsuojelulain uudistus toteutuu tällä uudella hallituskaudella.

Tämä, totisesti tämä!!!

Vierailija
12/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle tuli oksennus suuhun, kun luin.

Ihminen on hirvein peto tässä maailmassa. Meidät pitäisi lopettaa.

Eipä nyt yleistetä. Suurin osa pitää lemmikeistään hyvää huolta.

Vierailija
13/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, kun sitä imatralaista koirien omistajaa jaksetaan tuossa toisessa ketjussa jatkuvasti syyllistää siitä, että hänen koiransa karkasivat vahingossa tarhasta. Poliisi ampui koirat luullessaan niitä villikoiriksi.

Entäs tämän Jeppe-raukan omistaja? Eikö av-mammoja tämä tapaus kiinnosta lainkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi