Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Au pairit havaijilla OFFICIAL

Vierailija
29.05.2019 |

Mitä mieltä mimmeistä?

Kommentit (330)

Vierailija
81/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykännyt tuosta Ammasta ollenkaan. Todella tyypillinen, akateemisessa pullossa kasvanut kympin tyttö, jolta puuttuu sosiaalinen kyvykkyys ja soveltamisen taito. Nämä on juuri niitä, joilla hajoaa pää esim opettajan hommissa, kun asiat ei menekään niin kuin kirjoissa ja teoriassa. Lisäksi nuo skitsoilut kropasta, homeesta ym. ovat hyvin tyypillinen osa tällaista pakettia. Amma: elämää ei opita kirjoista, vaan kokemalla ja elämällä. Murtaudu siis ulos opetetusta kuplastasi, kuten todellinen älymystö tekee.

Vierailija
82/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis mikä tuo Amman "olen akateeminen ja älykäs" -meininki oikein on? Siis tyyppi on "melkein 23" ja on olevinaan sitten tosi paljon kypsempi kuin 19-vuotias..hohhoijaa. Aika kova istetehostuksen ja "tiedostamisen" tarve oli mun mielestä Ammalla. Sellainen "olen fiksu ja kypsä ja tiedän kaikesta kaiken", vaikka oikeasti on todella nuori vielä ja itsetunto ei ole niin hyvä, minkä kuvan yrittää antaa.

23-vuotiaana tunsin itsekin olevani paljon vanhempi kuin 19-vuotiaat. Elämäntilanne on tuossa vaiheessa aika erilainen. 19-vuotiaista moni asuu vielä kotona ja on juuri valmistunut lukiosta/ammattikoulusta, 23-vuotiailla taas on usein jo useampi vuosi lapsuudenkodista poisasumista, korkeakouluopintoja tai töitä, ylipäänsä se, että useimmiten elää omassa taloudessa ja maksaa laskut itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut asia, mikä jäi mieleen oli Amman kommentti, jossa kertoi kuinka ei tunne oloaan mukavaksi, kun Hawaijilla pitää pukeutua pieniin shortseihin, joista peppu vilkkuu. Enpä nähnyt sellaista pukeutumispakkoa paikallisilla. Oliko siis joku tuotantoyhtiön velvoite, että saataisiin "nuorta paljasta pintaa" ruutuihin, vai mistä oli kyse? 

Kerran olen käynyt Havaijilla ja olen hieman ylipainoinen, mutta Havaijilla oli ihana olla, kun siellä on tosi paljon ylipainoisia, sekä alkuperäisväestössä että manneramerikkalaisissa asukkaista/turisteissa. Oli ihanaa, kun ei tuntenut itseään jättiläiseksi. Muutenkin ihmiset pukeutuivat tosi rennosti, kulkivat shortseissa ja rantasandaaleissa kaikkialle. Tykkäsin kovasti paikasta, todella kauniit maisemat, rantoja joka puolella, ainoa miinus kallis hintataso.

Itse sain lennon tarjouksesta 340 €/hlö, hotelli maksoi hieman yli 100 €/yö eli ei sinänsä kovin kallista, mutta paikan päällä ravintolat ym. aika kalliita.

Vierailija
84/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykännyt tuosta Ammasta ollenkaan. Todella tyypillinen, akateemisessa pullossa kasvanut kympin tyttö, jolta puuttuu sosiaalinen kyvykkyys ja soveltamisen taito. Nämä on juuri niitä, joilla hajoaa pää esim opettajan hommissa, kun asiat ei menekään niin kuin kirjoissa ja teoriassa. Lisäksi nuo skitsoilut kropasta, homeesta ym. ovat hyvin tyypillinen osa tällaista pakettia. Amma: elämää ei opita kirjoista, vaan kokemalla ja elämällä. Murtaudu siis ulos opetetusta kuplastasi, kuten todellinen älymystö tekee.

Mä ihmettelin kun se valitti, että pitää olla jotkut mikroshortsit jalassa ja  ei tykkää yhtään jne. Eihän niitä ole pakko pitää vaikka olisi miten kuuma! Ihan hyvin olisi voinut pitää pitkää, ilmavaa hametta/mekkoa. Lisäksi atooppinen iho kyllä nauttii auringosta. 

Vierailija
85/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti toki Havaijille maksaa lennot Suomesta noin 1000 €/hlö. Yleensä 2 koneenvaihtoa matkalla.

Vierailija
86/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika on aito vähän poloinen taustansa takia selviytyjä. Ihana tyttö! Emma taas täysin feikki, joka esiintyy koko ajan. Talvikki tavallinen perhetyttö ja Amma kyllä vielä aikuistuu. Nuorena sitä usein luulee,että tietää kaiken

Vierailija
87/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua tuota Annikan ensimmäistä perhettä! Kamalaa kuunnella Annikan kuvausta isän harjoittamasta väkivallasta yhtä lasta kohtaan. Ja perusteluna ihme selittelyt vanhemmilta: ikään kuin lapsi olisi ilkeyttään valinnut vedenkestävän tussin ja piirrellyt seiniin? Isäkin yritti perustella, ettei edes lyönyt, vaan läimäytti - lapselle nämä aiheuttavat ihan samanlaisen turvattomuuden tunteen. Sydäntäsärkevää oli myös, miten tuo lapsi hätääntyi heti, kun tajusi, että Annika menee kertomaan isälle.

Myös lasten ruokkimatta jättäminen on vakavaa lapsen tarpeiden laiminlyöntiä. Eivät pienet lapset voi itse päättää, milloin syövät - on vanhempien tehtävä huolehtia siitä, että lapset saavat riittävästi ja säännöllisesti ruokaa! 

Isä vielä lopuksi kehtasi todeta Annikasta, ettei tämä ole tottunut rankkaan työntekoon - kuka tahansa lapsista välittävä olisi ollut todella shokissa tuollaisessa ympäristössä. 

Vierailija
88/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma- tykkään jostain kymmasta syystä. Tollasii ihmisii on aina jokapaikassa vähintään 1 ja pahempiakin on nähty. Ehkä vähän vielä lapsellinen, mutta hauskan oloinen. Ja joo, sitä suuta pienemmälle.

Amma- tylsä. Ärsyttää jotenkin sen silmienpyörittely, kun meinasi joutua Emman kanssa samaan huoneeseen ja toi, että kuvittelee olevansa jotenkin parempi ihminen kuin muut, mutta ärsyttävä selän takana pskan puhuja ja uhriutuu, että häntä kohtaan on tehty väärin, kun asiat otetaan esille. Jos kerta on olevinaan porukan aikuisin, nii miksi piti niin näkyvästi se huonejuttu. Lisäksi näyttää koko ajan superväsyneeltä.

Annika - Ärsyttävä itkupilli, toisaalta ymmärrän sen itkemisen, koska perheet olivat vähän mitä oli. Vaikuttaa vähän tyhjäpäiseltä.

Talvikki - Tykkäsin kovasti. Fiksun oloinen ja isot plussat, kun ei lähtenyt siihen pskan puhumiseen mukaan. Ei pahaa sanottavaa. Hoiti työnsä hyvin.

Vierailija
89/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa betalar? kirjoitti:

Millä tuo Emma rahoittaa kaikki matkailunsa? Muijahan on reissannut ympäri maapalloa instagramin mukaan lakkaamatta.

Tää köyhien katkera pappa betalar rutina on kyl hanurista. Hänen ekassa jaksossaan näytettiin, että on töissä, että eiköhän itse rahansa tienaa.

Vierailija
90/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amma on just sitä ihmisluokkaa kenen kanssa en tuu toimeen. Tollanen akateeminen tiedän kaikesta kaiken ja oon muita parempi ja niin aikuinen ymsym.

Vierailija
91/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin kiinnitin huomiota Ammassa siihen sen ylimielisyyteen. Siinä kohtaan kyl alko ärsyttää kun meinas joutua Emman kanssa samaan huoneeseen siellä niiden matkalla ja piti niin näyttävästi näyttää kuinka paljon se otti päähän. Jos on olevinaan niin aikuinen, niin ei kauhean kypsää tollanen.

Vierailija
92/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin Ammasta kunnes tuli se jakso missä paljastu että jauhavat paskaa Emmasta, ja Amma ja Annika yritti vierittää syyt Talvikin niskoille eikä Amma ottanut sanomisistaan vastuuta. Lisäski se kirjakerho kohtaus oli maailman noloin, hädintuskin kehtasin katsoa.

Talvikki on kyllä fiksuin tyyppi, fanitan häntä eniten.

Onhan Emmalla vielä kasvamista mutta mielestäni voisi olla vähän armollisempi ja ymmärtäväisempi häntä kohtaan, jos on aina asunut kotona niin onhan se iso juttu lähteä yksin maailmalle. Ja eihän sitä elämän kokemusta muuten saa kun lähtemällä.. Varmasti hänestäkin kasvaa fiksu nuori nainen :) inhotti kun Annikan ja Amman kiusaaminen, saisivat hävetä.

Tämä! Just tää, et kaikki ei oo samanlaisia eikä niin voi olettaa, mutta pitäis yrittää tulla toimeen niinkuin Emman kohdalla. Ton ikänen ei ole vielä aikuinen henkisesti. Jos miettii aikaisempien kausien Vanessaa, Susaa ja Janea niin ei ainakaan yllä heidän kategoriaan. Amman ja Annikan ois ollu ehk hyvä miettiä heidän kohdalleen toi miltä tuntuu kun jätetään porukasta ulkopuolelle.

Vierailija
93/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Emma oli ihan kamala.

Vierailija
94/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutama muukin aiemmin sanoi, niin Annikan ja Emman välinen riitely vaikutti paikoin erittäin tekemällä tehdyltä. En tiedä muista, mutta en ole itse koskaan ajatellut, että kaveriporukassa ei voisi ihan hyvin olla kahta aika äänekästä ja menevää persoonaa, miksi ihmeessä ei? Nehän nimenomaan tulisi toimeen keskenään (olen itsekin tällainen ja kavereina paljon samanlaisia). Tuntui oudolta, että muka molemmat Talvikki ja Amma heti ensin mietti sitä, miten nämä kaksi "kukkoa tunkiolla" nyt voisivat keskenään pärjätä. Ajatteleeko joku muka ettei voisi?

Itseäni myös ihmetytti tosiaan se, ettei siihen isäntäperheen isän lääppimiseen puututtu ollenkaan. Kuvausryhmälläkin luulisi olevan joku vastuu puuttua, jos vanha ukko rupeaa ahdistelemaan nuorta naista kotonaan?

Vierailija
95/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille se Amma alkoi itkeä sielä ennustajan luona? En ymmärtänyt ja jäi vaivaamaan se. Vollottiko se siitä, kun kukaan ei ymmärtänyt hänen asiaansa?

Vierailija
96/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paha mieli Annikan puolesta, miten sen toka perhe kohteli sitä. Ei au pairia palkata siksi, että vanhemmat pääsee ryyppäämään joka ilta. Lisäksi alko surettaa se, kun Annika oli kokannut koko perheelle ja he menevätkin keskenään ulos syömään.

Vierailija
97/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt Amman ylimielisyydestä. Ennustajallakin muut tytöt tekivät Emmaa myöten ihanasti kun vakuuttivat että ymmärtävät ja käskivät Ammannolla välittämättä. Vaikka juuri niinhän se oli, että Amman reaktio kertoi enemmän hänestä itsestään kuin kenestäkään muusta. Mutta luulen että Amma oli pohjimmiltaan tytöistä epävarmin, ehkä siinä mielessä myös lapsellisin. Muut (Annika ja Emma) saattoivat käyttäytyä juntisti ja olivat samanlaisia persoonia, mutta ainakin rehellisesti sitä olivat. Tuomitseminen tuntui Ammalta tulevan luonnostaan, ”ei ole yhteistä kun nuorempi/erilainen jne.” Ehkä oppi jotain reissussa, toivottavasti. Varmaan kotiolot sellaiset että ihmisten erilaisuutta ei ehkä painoteta voinavarana vaan on ”me” ja ”nuo”? Silti kaikki nuoria tyttöjä, elämä edessä ja ihanasti pystyivät selvittämään keskinäiset ongelmansa.

Talvikki on tyttö josta vanhemmat saavat olla ylpeitä!

Vierailija
98/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amma oli tosi ristiriitainen persoona, hyvin tiukat raamit asettanut itselleen. Se hänen kirjakerhojuttu herätti minussa niin paljon myötähäpeää etten ihan heti muista vastaavaa nähneeni. Toisaalta ymmärrettävää sekoilua ylivarovaisessa itseään jatkuvasti tarkkailevassa ihmisessä.

Sama sen itkukohtauksen kanssa isäntäperheessä/ennustajalla, menee aivan täysin raiteiltaan heti kun tulee pieniä säröjä ulosantiin. Pelkäsi kysyä kotiintuloajoistaan, koki pettäneensä perheensä kun heräsi 7.30 vkloppuna..  Itse ajattelisin että hänellä tytöistä huonoin itsetunto. Hakee hyväksyntää. Kommetoidessaan Talvikille "mielipiteettömyydestä" minusta lähes koomisen sokea itsensä suhteen. Tottakai kuitenkin tavallinen ja hyvä ihminen puutteistaan huolimatta, sekä nuori vielä.

Vierailija
99/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amman valitus Harry Potter-paidasta oli outoa. Onhan se hienoa tavallaan olla nörtti, mutta rajansa kaikella. Ei joka tilanteessa voi vaatia täydellistä.

Emma oli ikäänsä nuoremman oloinen, noin 15-vuotiaan tasolla.

Vierailija
100/330 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli paha mieli Annikan puolesta, miten sen toka perhe kohteli sitä. Ei au pairia palkata siksi, että vanhemmat pääsee ryyppäämään joka ilta. Lisäksi alko surettaa se, kun Annika oli kokannut koko perheelle ja he menevätkin keskenään ulos syömään.

No, pinaattikeittoepisodi... Ehkei ne tykännyt siitä? Jenkit kehuu kaikkea, mutta pinaattikeitto on sen verran erikoista, etten itse sitä tuputtaisi väkisin. Joo, mutta vähän kuulosti silti ikävältä.

Muuten ihmettelen, mikä ongelma vanhempien ryyppyreissujen ajan lapsenvahtiminen on. Sama kai se, missä ovat. Kääntöpuolena bilettävät vanhemmat tarkoittaa, että itsekin saa bilettää omalla ajalla ja osaavat ottaa aupairin menot rennosti.