Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näistä merkeistä voi varmaan päätellä, että en saanut työtä?

Vierailija
29.05.2019 |

a) Ensimmäinen yhteydenotto haastatteluun kutsumiseksi tuli nopeasti, mutta ajankohdan vahvistus ihan viime tipassa.
b) Olin haastattelupäivänä pahnanpohjimmaisena eli viimeinen.
c) Haastattelussa korostettiin sitä, kuinka hyviä hakijoita haastatteluihin oltiin saatu.
d) Haastattelussa kysyttiin tai kerrottiin todella vähän käytännön työstä, enemmänkin rekrytoijat puhuivat keskenään.
e) Haastattelu päättyi reilusti etuajassa.
f) Valinta luvattiin tehdä alkuviikosta, nyt on keskiviikko eikä päätöstä ole tullut.

Mitäs sanotte?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peli ei ole vielä menetetty. Litania "hyvistä hakijoista" kuuluu nykyään asiaan joka paikassa, eikä sillä tarkoiteta, että olisit muita huonompi hakija.

Itse asiassa päätöksen tekemisen pitkittyminen voi olla hyvä merkki, koska se tarkoittaa hakijoissa olleen paljon tasaväkisiä hakijoita, eli yksi ei ole erottunut selvästi joukosta muita pätevämpänä ja kokeneempana.

Vierailija
2/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät vastauksen itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita niille ja kysy.

Myös, jos haastattelussa ei kerrota jotain, jota haluaisit tietää, niin avaa suusi ja kysy. Haastattelu ei ole pelkästään siksi, että työnantaja saisi tietää sinusta vaan että myös sinä saisit tietää työnantajasta, työpaikasta, eduista ja palkasta jne.

Vierailija
4/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peli ei ole vielä menetetty. Litania "hyvistä hakijoista" kuuluu nykyään asiaan joka paikassa, eikä sillä tarkoiteta, että olisit muita huonompi hakija.

Itse asiassa päätöksen tekemisen pitkittyminen voi olla hyvä merkki, koska se tarkoittaa hakijoissa olleen paljon tasaväkisiä hakijoita, eli yksi ei ole erottunut selvästi joukosta muita pätevämpänä ja kokeneempana.

Kyllä päätös tehdään useimmiten hyvin nopeasti ja tieto valitulle tulee yhtä lailla ripeästi. 99% rekrytoinneissa valinnan pitkittyminen yli sovitun johtuu siitä, että ei ole tullut valituksi. Sitä ei vaan muisteta ilmoittaa ajoissa.

Vierailija
5/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä päätös tehdään useimmiten hyvin nopeasti ja tieto valitulle tulee yhtä lailla ripeästi. 99% rekrytoinneissa valinnan pitkittyminen yli sovitun johtuu siitä, että ei ole tullut valituksi. Sitä ei vaan muisteta ilmoittaa ajoissa.

Meillä venyi rekrytoiminen kerran siksi, että valittiin yksi, jolle ilmoitettiin. Hän halusi funtsia hetken, parin päivän päästä soitti ja kertoi ottaneensa vastaan toisen tarjouksen. Sitten pohdittiin uudestaan. Joskus näissä asioissa kestää. 

Vierailija
6/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain juuri hylkäävän päätöksen yhdestä työpaikasta. Ilmoitus meni pari päivää yli sovitusta. Sanoivat myös, että paljon on hyviä hakijoita. Lopettivat haastattelun etuajassa, vaikka olisin vielä voinut jotain kysyä.

Vierailija
7/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, tulikin "valitettavasti valintamme..."-alkuinen viesti pian ketjun aloittamisen jälkeen sähköpostiin. Kyllä tässä on 1,5 vuoden työttömyyden aikana oppinut jo tunnistamaan merkit. AP

Vierailija
8/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, löydät pian työn! Tsemppiä!!

Vierailija
9/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin suurin toivein haastatteluun, jossa koko ajan korostettiin, että tämä työ ei ehkä sinulle sovi syystä X. Ok, miksi ihmeessä kutsuitte sitten haastatteluun? Ihmettelen todella, jos minut valitaan.

Vierailija
10/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin suurin toivein haastatteluun, jossa koko ajan korostettiin, että tämä työ ei ehkä sinulle sovi syystä X. Ok, miksi ihmeessä kutsuitte sitten haastatteluun? Ihmettelen todella, jos minut valitaan.

Vähän samoin käynyt minulle.

"Onko sinulla kokemusta erittäin olennaisista asioista X ja Y?"

"Valitettavasti ei."

Samaan asiaan palattiin koko haastattelun ajan. Myöhemmin sain kuulla, ettei minua tietenkään valittu tehtävään noiden puutteiden takia. En kyllä ollut hakemuksessa tai CV:ssä väittnytkään, että minulla olisi kokemusta kyseisistä tehtävistä - eikä niitä oltu vaadittu myöskään hakuilmoituksessa.

Voi luoja mitä ajanhukkaa.

Vierailija
11/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Myös, jos haastattelussa ei kerrota jotain, jota haluaisit tietää, niin avaa suusi ja kysy. Haastattelu ei ole pelkästään siksi, että työnantaja saisi tietää sinusta vaan että myös sinä saisit tietää työnantajasta, työpaikasta, eduista ja palkasta jne.

Ohis, mutta mulla on ollut muutamia hämmentäviä haastatteluita, joissa en ole saanut rekrytoijilta suunvuoroa tai saanut vastata yhteenkään kysymykseen loppuun asti. Keskustelu on vielä mennyt pahasti ohi työtehtävän yms.

Ensimmäisellä kerralla oli ilmeisesti rekrytoivalle esimiehelle tyypillistä - alaiset ympärillä olivat pahoittelevan oloisia rönsyilystä. Toisella kerralla taas rekrytoijia ei oikeasti kiinnostanut. Epäammattimaista joka tapauksessa, kyllä työhaastattelussa pitäisi vähintään perustiedot työstä tulla selville ilman, että asioita erikseen kysytään.

Vierailija
12/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koulussa opetettiin että kun uskoo lujasti itseensä niin saa töitä. Tsemejä!

Vierailija
13/13 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koulussa opetettiin että kun uskoo lujasti itseensä niin saa töitä. Tsemejä!

:D