Kun poistut maksullisesta wcstä...
... Ja samalla oven avauksella joku yrittää luikahtaa maksamatta sisään, mitä teet?
PEUKKU YLÖS: Pidät ovea auki, ja ilahtuneena annat henkilön mennä maksamatta sisään.
PEUKKU ALAS: Vedät oven tiukasti kiinni heti, on epäreilua että muut joutuvat maksamaan ja toiset ei.
Kommentit (23)
Pidän tietenkin auki. Aivan ääliömäistä vetää ovi kiinni. Ne vessat ovat maksullisia siksi, ettei niissä ravaisi laumoittain teinejä ja pulsuja sotkemassa ostamatta mitään liikkeestä. Ei ole kenenkään yksittäisen ihmisen tehtävä vahtia kuinka monta kolikkoa vessakirstuun kilahtaa. Aivan naurettava ajatuskin.
Vessat ovat maksullisia siksi, koska se vähentää huomattavasti ilkivaltaa ja turhanpäiväistä notkumista sielä.
Niillä rahoilla ei kustanneta wc-papereita, siivousta tai mitään muitakaan kuluja. Meillä ne menee firman virkistyskassaan.
Asiakkaat saavat kassalta poletin, jolla voivat käydä wc:ssä ilmaiseksi. Ei ole kiellettyä päästää seuraavaa sisälle ilman maksua. Ei niitä kukaan edes seuraa.
Mä päästän seuraavan aina sisälle. Mutkin on päästetty aina, yhtä kertaa lukuun ottamatta. Vessa oli 50snt, eikä mulla ollut. Lähellä oli vain kioski, jossa sanottiin, etteivät vaihda rahaa. Pähkäilin siinä vessan ovella hetken mitä tehdä, kun hätä oli suuri ja iso laukku mukana. Silloin vessasta astui ulos mummo. Ilahtuneena hymyilin ja olin astumassa vessaan mummon ohi, kun tämä astahti eteeni ja alkoi kaakattaa ettei minunkin puolestani vessaa maksa! Hämmenyin ja yritin selittää, ettei minulla ole 50 senttisiä. Mummo vain tuhahti "seli seli" ja laittoi oven kiinni. Lähistöllä seisoskellut nainen sähähti mummolle: "Ilkeä vanha harppu!" ja tuli antamaan minulle 50 senttisen. Vessasta poistuessani ovella oli joku, jonka päästin sisälle tavalliseen tapaani.