Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan järkyttävät PMS-oireet

Vierailija
29.05.2019 |

Olen alkanut kärsiä aivan järkyttävistä PMS-oireista. En muista, milloin se on alkanut näin pahana, mutta en enää jaksa näin kamalaa oloa. 1-2 viikkoa ennen kuukautisia olen niin masentunut, että suunnittelen junan alle hyppäämistä ja vahingoitan itseäni lyömällä. Saan kamalia, aamusta yöhön kestäviä itkukohtauksia. Ahdistus on niin kamalaa, että aivan fyysisesti tekee pahaa. En saa yöllä unta. En halua nähdä ihmisiä, koska pelkään menettäväni hermot. Teen äkkipikaisia tekoja tunteiden vallassa ja olen ollut monta kertaa puhelin kourassa ja meinannut esim. soittaa töihin, että irtisanon itseni tähän paikkaan. Tähän asti olen saanut hillittyä itseni. Kärsin myös päänsärystä ja hormonaalisesta migreenistä. Olen joutunut olla joskus pois töistä.

En muista oloni olleen aina näin kammottava. Ennen olin vähän itkuherkkä ja alakuloinen, mutta se ei haitannut elämääni. Olen ollut ehkä vähän masentunut tai ahdistunut jo aika pitkään. Voikohan se vaikuttaa?

Onko tämä asia, josta pitää vain kärsiä, vai onko olemassa mitään apua? En käytä mitään ehkäisyä. Auttaisikohan joku mielialalääke, kun olen kai ahdistunut muutenkin. Olen 30+, jos se vaikuttaa jotenkin.

Onko kenelläkään muulla vastaavaa? Kaikki apu ja neuvot otetaan vastaan. En enää jaksa tätä oloa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lukemassa lisää tuosta PMDD:stä.

Mukavaa, että sait lääkkeestä apua. Toivottavasti oireesi pysyvät kurissa nyt lopettamisen jälkeenkin. Tsemppiä sinullekin ja kaikille muillekin tänne kirjoittaneille!

Onko kukaan ladannut puhelimelle mitään pms-sovellusta tai osaako suositella jotain?

Ap.

Vierailija
22/25 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheet pms-oireet olleet jo monta päivää. Olo sumee ja tissit tosi kipeet sekä turvonneet, kuten asiaan kuuluu. Sanotaan, että liikunta auttaa, mut sitä nyt kaikista viimeseks haluun lähtee tekemään tässä kunnossa. Meinasin äsken alottaa tänne uuden ketjun isotissisten naisten pms-oireista, kun sellasta ei vielä löytyny. Todella perseestä, kun E-kuppi turpoaa Ö-kupiks. Kulje siinä sitten pikkutopeissa näillä +30 helteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen ehkäisy oli kohdallani ratkaisu. Ennen sitä saatoin herätä monta kertaa yöllä kivusta, kun rinnat oli ennen menkkoja niin kipeät (ei arat vaan kipeät) että esimerkiksi kyljelle kääntyminen teki todella kipeää, vaikka olisin nukkunut rintsikat päällä. E-pillerit eivät sopineet enkä olisi oikeastaan saanutkaan niitä käyttää, koska kuten sinä sairastan migreeniä ja aikaisemmin jopa aurallista. Mutta keltarauhashormonit eli minipillerit ja kapseli ovat tuoneet merkittävän avun. Olen täysin vuodoton, joten PMS-oireitakaan ei ole <3. Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
24/25 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin seronil-lääkettä käytetään pieniannoksisena myös pahoihin pms-oireisiin ja auttaa naisia. Syödään viikko tai kaksi kuukaudesta ja pidetään taukoa.

Vierailija
25/25 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit auttoi mua. Itsemurhaa mietin joka kk ennen menkkoja ja olin hermoraunio. Kamaliin kipuihin auttoi myös

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä