Amerikkalaiset herkut ovat järkyttävän makuisia!
Olen välillä ostanut Citymarketista kokeeksi niitä omalla osastollaan olevia, Usassa valmistettuja herkkuja. Mitä näitä nyt on: suklaapatukoita, Pop Tarts-kakkuja, jne. Ja nyt jenkkien juustonaksuja.
Mikään niistä ei ole ollut mitenkään hyvän makuista. Suklaa ei esimerkiksi ole suklaata vaan ällömakea karkkipatukka. Ja nyt nuo juustonaksut - niissä ei maistu kuin suola. En muista, koska viimeksi olisin syönyt jotain noin suolaista!
Miten jenkit pystyy syömään noita? Yök. Mun kokeilut päättyy kyllä tähän.
Kommentit (8)
En syö kumpiakaan, en vain tykkää niiden mausta.
Joo, nuo Oreot ovat myös jotain, joiden suosiota en ymmärrä. Ne maistuvat vaan kitkemiltä ja hyvin makeilta.
Ap
Sitten niihin on sokerin lisäksi lisätty makeutusaineita sekä värejä, jotka voivat aiheuttaa lapsissa levottomuutta.
Vastaus on high-fructose corn syrup kaikissa makeissa ja vähän makeattomissakin.
Suomessa ja Ruotsissa on kyllä ylivoimaisen hyvät karkit, ykskin kaveri kuskaa laatikkotolkulla geishaa jenkkeihin. Sveitsi hakkaa kaikki suklaassa, mut muuten kyllä pohjoismaat rulaa.
Kyllä mun mielestä on olemassa paljon hyviä amerikkalaisia herkkuja esim. Jellybeans, jotkut jäätelöt, jotkut Pop Tarts maut kuten omenakaneli, Cheetos (juustonaksut jotka oli ihan pelastus ulkomailla asuessa kun muistuttaa suomalaisia naksuja)...
Samaa mieltä olen siitä että Oreo on kuiva ja tylsä versio Dominosta ja jotkut Pop Tarts maut (mustikka) on hirveitä.
Mutta enhän mä pidä kaikista suomalaisista herkuistakaan. Jotkut jäätelöt, piirakat, kakut mitä kaupoista saa... Eiköhän niitä hyviä ja ei niin hyviä tuotteita saa joka maasta. Se on ihan tuurista kiinni kun kokeilee ulkomaisia tuotteita kun niitä ei ole maistellut koko ikäänsä eikä niitä ole niin iso valikoima myynnissä täällä Suomessa.
Minun mielestäni parhaat karkit on Saksassa. Siellä myös limonadit, kuten Fanta, maistuu enemmän hedelmälle ja vähemmän makealle.
En ole maistanut noita kaikkia, mutta uskon sen. Pohjois-Euroopassa tehdään maailman parhaat makeiset.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minä ostin paketin Oreo-keksejä, joita on kehuttu meillä ja maailmalla niin kauan kuin muistan. Domino-keksejä taas on haukuttu Oreoiden huonoiksi kopioiksi. Olin aika yllättynyt: Oreot ovatkin niin kuivia ja mauttomia, että jopa minulta ne jäivät syömättä.