Painaako litra ja kilo saman verran
Kommentit (49)
Joo, esim. kilo kultaa menee litran maitotonkkaan.
Litra vettä painaa noin kilon, litra elohopeaa painaa noin 14 kiloa.
No kokeile. Ota litra höyheniä ja litra kiviä...
Itse asiassa , jos pilkkua viilataan niin veden pitää olla +4 asteista. Muissa lämpötiloissa painaa hieman vähemmän. Mutta ero varmaan merkityksetön ...
Litra rautaa ja litra höyheniä painavat oletettavasti eri verran eikä kumpikaan 1kg.
Muisteles mitä peruskoulussa opetettiin?
Toinen on tilavuuden mitta ja toinen painon. Painoon vaikutttaa taas mm. aineen tiheys. Mutta maitolitra on about kilon.
;)
Ei. Tai joo.
Litra on tilavuusmittayksikkö 10cm3.
Kilo ei ole mikään mittayksikkö, vaan kertoo siitä, että jotain nimeämätöntä mittäyksikköä otetaan tuhat kappaletta.
Niinpä esimerkiksi kilosekunnin painoa on vaikea määritellä. Kilometri taas painaa eri verran jos se on vaikka ompelulankaa kuin jos se on ratakiskoa. Litra painaa samoin eri verran jos se on litra vehnäjauhoa tai litra sulaa lyijyä.
litra noin 4-asteista vettä painaa noin kilon.
Tuleva lähihoitaja siellä kysellee vinkkejä lääkelaskuihin.
:D
Mä olin käymässä Stadin ammattiopistossa ja yhdessä ovessa luki "lääkelaskujen tukiopetus". Mitä porukkaa! Kysehän on alakoulun tasoisesta "matematiikasta".
Vierailija kirjoitti:
kilogramman
Vierailija kirjoitti:
Tuleva lähihoitaja siellä kysellee vinkkejä lääkelaskuihin.
:D
Mä olin käymässä Stadin ammattiopistossa ja yhdessä ovessa luki "lääkelaskujen tukiopetus". Mitä porukkaa! Kysehän on alakoulun tasoisesta "matematiikasta".
Eikö se ole vain hyvä, että laskuihin saa opetusta? Ei kaikki voi mitenkään olla lähtökohtaisesti hyviä kaikessa ja hienoa jos saa apua heikkoihin kohtiin.
Lähihoitaja voi olla hyvä ihmisten hoitamisessa, mutta laskea huonosti. Bussikuski osaa ajaa autoa, mutta saattaa olla töykeä asiakkaille. Taiteilija osaa maalata, mutta ei osaa myydä teoksiaan. Sitten kun noissa autetaan, niin jokainen voi loistaa alallaan.
Litra on tilavuuden mittayksikkö, kg painon. Tiheys vaikuttaa aineen painoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa , jos pilkkua viilataan niin veden pitää olla +4 asteista. Muissa lämpötiloissa painaa hieman vähemmän. Mutta ero varmaan merkityksetön ...
Ja jos oikein pilkkua viilataan niin ilmanpaine täytyy olla määritelty johonkin arvoon. Joka taas on riippuvainen massan määritelmästä. Siksi massaa ei ole voinut määritellä esimerkiksi niin että tasan litra vettä tasan neljässä celciusasteessa sisältää tasan yhden kilogramman massaa.
Vierailija kirjoitti:
;)
Ei. Tai joo.
Litra on tilavuusmittayksikkö 10cm3.
Kilo ei ole mikään mittayksikkö, vaan kertoo siitä, että jotain nimeämätöntä mittäyksikköä otetaan tuhat kappaletta.
Niinpä esimerkiksi kilosekunnin painoa on vaikea määritellä. Kilometri taas painaa eri verran jos se on vaikka ompelulankaa kuin jos se on ratakiskoa. Litra painaa samoin eri verran jos se on litra vehnäjauhoa tai litra sulaa lyijyä.
"Litra on tilavuusmittayksikkö 10cm3." 😂😂😂😂😂😂😂
Ei ole, vaan 10 cm x 10 cm x 10 cm = 1000 cm3
10 cm3 on yskänlääkemitallinen.
Vierailija kirjoitti:
Painaa jos kyse on vedestä. Muissa aineissa vaihtelee rankasti.
Veden tiheys kuitenkin muuttuu sen lämpötilan mukaan. Pitää olla 0 astesta vettä.
Torilla mittaan laitetaan aina isoja mansikoita juuri saiksi, että sinne jää mahdollisimman paljon tyhjää ilmaa väliin, ja kilohinta on korkea. Pihit mummot ymmärtää vaatia pieniä mansikoita.
Tulin tänne vaan katsomaan, että kysyykö joku tuota oikeasti tosissaan :D
En ole ihan varma oliko tämä trolli vai kysyykö ap oikeasti tätä.
Olen aina ollut melko huono matikassa ja varsinkin fysiikassa, mutta noin typerää kysymystä en kysyisi minäkään! Maalaisjärki on vissiin katoava luonnonvara...
Painaa jos kyse on vedestä. Muissa aineissa vaihtelee rankasti.