Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaatteko itseänne paljon muihin?

Vierailija
28.05.2019 |

Ei pitäisi, tiedän, mutta nykyään niin helppoa somekanavien takia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailen todella paljon. En tämän takia käytä mm. instagramia ollenkaan ja fb:täkin vain vähän.

Toivoisin niin, että pääsisin tästä eroon. Mitään hyötyä siitä ei ole, ainoastaan haittaa.

Vierailija
2/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä enää... vanheneminen on vapauttavaa.

Toisaalta siihen liittyy myös se, että on oppinut oman arvonsa, tietää mitä osaa: minulla pn taitoja, joita jollain toisella ei ole.

N50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vertaile, en ole koskaan vertaillut. Ja ehkä siksikin sen oman paikan löytäminen on ollut prosessi ja on ollut paljon ihmisiä joihin on ollut vaikea samaistua.

Kulutusyhteiskunta ja ihannoitu perfektionismi perustuu vertailulle.

N36

Vierailija
4/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vertaile. Aiempaan itseeni sen sijaan vertailen ja pyrin paremmaksi.

Vierailija
5/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuokin aika sairasta. Se, mihin pitäisi pyrkiä, on itsensä hyväksyminen ja rakastaminen kaikkine puutteineen.

Vierailija
6/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuokin aika sairasta. Se, mihin pitäisi pyrkiä, on itsensä hyväksyminen ja rakastaminen kaikkine puutteineen.

Keksit vaan että se on "sairasta" koska et itse koskaan ollenkaan mieti mitä tulikaan sanottua tai tehtyä, tai harrasta itsetutkiskelua.

Tuskin nytkään mietit tätä sinun reaktiota.

Vierailija
7/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmaksi pyrkiminen ja itsensä hyväksyminen eivät sulje toisiaan pois.

Vierailija
8/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä. Vaikka olen kohta 60-vuotias, vertailen silti mielessäni itseäni muihin. Ei siitä ominaisuudesta pääse eroon ikinä, vaikka kuinka yrittäisi ajatella, että me kaikki olemme yhtä arvokkaita. Silti joudun turvautumaan toisten apuun ja se ei tiedä hyvää itsetunnolle.

Vierailija
9/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa, vaikkakin vähemmän kuin nuorempana. Kyllä tässä pohtii lähinnä sitä että miten saisi oman elämänsä mahdollisimman hyvin itselle sopivaksi. Iän myötä on tajunnut esim. elämänarvojen merkityksen: se mikä saa yhden ihmisen menemään vaikka läpi harmaan kiven on toiselle 100% aidosti täysin merkityksetön motivaation lähteenä.

Vierailija
10/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn kyllä puutteeni, siitä ei ole kyse. Tiedän, etten pysty vaikuttamaan kaikkiin asioihin itsessäni, joten nämä on ollut vain pakko oppia hyväksymään. Mutta niissä asioissa, joissa kehittyminen on mahdollista ja joissa haluan kehittyä, on vertailukohtana aina minä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi