Suomalaisissa on joku outo vinoutuma ja tunnevamma.
Kun lukee tätä palsta niin toivottomuuden tunne on valtava, musertavan traumatisoivaa kuinka ihmiset puhuvat muista ja elämästä.
Ollanko me edes ihmisiä? Suomalaisissa on jotain niin järkyttävän syvä ja loputon patoituneisuutta ja vihaa elämää kohtaan ettei rajakaan.
Kyllä pistää hiljaiseksi...
Kommentit (35)
Ei se ole työelämä. Työelämää on kaikkialla ja mene jonnekin lomakohteeseen niin näet kun joku painaa töitä hymyssä suin aamu kasista ilta yhteentoista. Se miks suomalaiset on mitä on johtuu vain yhdestä asiasta. Ympäristöstä. Aurinko paistaa 40 päivää vuodessa, lämpöä on harvoin, vettä sataa ja on harmaata. Yritä siinä sitten hymyillä ja nauttia elämästä. Työlle ei ole vastinetta kun ei voi nauttia ulkoilmasta ihmisten seurassa. Sisällä istuminen myrkyttää mielen. Ihminen on luotu liikkumaan, olemaan sosiaalinen ja elämään ulkona jossa on tilaa päästä poissa oman pään sisältä ja keskittyä ympäristöön ja asioihin mitä ympärillä tapahtuu. Nytkin istun autossa ja vettä sataa kaatamalla ja on harmaata. Nyt pitäis olla kesä ja aurinko paistaa. Tätä ei pääse karkuun kun maksamalla vuosittain tuhansia euroja että saa jonku viikon nauttia elämästä auringossa.
Olen samaa mieltä. Ympäristö on se tekijä. Siksi suunnittelen muuttoa ulkomaille.
Kummallista. Itse taas koen, että suomalaisuutta osataan arvostaa yhä enemmän ja ilmentää koko ajan positiivisemmin. Tämä on havaittavissa todella monessa paikassa tämän palstan ulkopuolisessa maailmassa. 😁 Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
Vierailija kirjoitti:
A) Mulla on asiat varsin hyvin. Olen onnellinen.
B) Pidän ruikuttamista todisteena hyvinvoinnista, koska oikeasti kurjat eivät jaksa marista tyhjänpäiväisistä kuten toisten ulkonäöstä, painosta ja saikusta.
Itse en sellaista harrasta, koska marinasta voisi tulla ärsyttävä tapa.
Ei vaan oikeasti onnelliset eivät negaa *turhaan*. Sellaisella yhteiskunnalla ei ole tulevaisuutta, jossa ei vaadita virheiden korjaamista. Ulkonäöstä negaaminen on toki turhaa, mutta on paljon muita korjattavia asioita, joista on hyvä keskustella.
Pitää myös muistaa, että palsta on sellainen kun sanoman linja on. Ihmiset kyöllä tekevät muitakin aloituksia, mutta monestakaan asiasta ei saa keskustella. Tämä on pissa-kakka-palsta.
Vierailija kirjoitti:
Muissakin maissa on anonyymeja keskustelupalstoja, eivätkä ne ole yhtään tätä sivistyneempiä.
Kun luet jotain amerikkalaista narkkareiden huumepalstaa niin tarkoittaako se, että aihe vapaan ptäisi olla samanlainen oksennus?
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ympäristö on se tekijä. Siksi suunnittelen muuttoa ulkomaille.
Hienoa, että muutat pois pilaamasta ympäristöä. Minä kyllä tykkään suomalaisesta ympäristöstä :)
Suomalaisia vaivaa empatianpuute ja aleksityymejä on enemmän kuin muualla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia vaivaa empatianpuute ja aleksityymejä on enemmän kuin muualla.
En nyt sanoisi, että kiinalaiset ovat empaattisiempia kuin suomalaiset, mutta suomalaiset ovat kylmentyneet. Empatiaharjoitukset pitäisi ottaa mukaan opetusohjelmaan ja säilyttää ne lukioon ja ammattikouluun asti. Työpaikoille pitäisi luoda omat empatiaohjelmansa.
Etsikää se syy omasta mielestänne, päästänne.
Se on kaiken kärsimyksen lähde ja se on korjattavissa jolloin maailmanne tulee monta kertaa paremaksi.
Opetelkaa mielen toimintaa itsellenne sopivalla tavalla. Lukemalla tai katsomalla luentoja youtubesta.
Kurssit tms sopii joillekkin.
Tällä palstalla voi käydäkirjoittelemassa ja lukemassa, vaikka ei asuisikaan Suomessa. Eli Suomesta pois muuttaminen ei välttämättä poista ongelmaasi. Tehokkaampaa on, että lakkaat lukemasta tätä palstaa.
Veikkaan että se on oman häpeän häpeäminen, mistä suurin osa suomalaisten murheista johtuu.
Sinänsä olen ap:n kanssa samaa mieltä että varsinkin Suomessa esim. mielenterveysongelmiin ei saa asiallista apua. Terapia on dynaamista, eli kaikki pyritään ratkomaan syyllistämisen (ja myös vanhempien syyllistämisen) kautta. Itse tämän takia jouduin lopettamaan sen koska minua syyllistettiin siitä, että sairastuin paniikkihäiriöön 15 vuotta jatkuneen koulu- ja työpaikkakiusaamisen takia ja naputettiin myös lääkkeiden käytöstä. Saksalainen ystäväni järkyttyi meikäläisten terapiatavoista.