Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä miehen hieman överistä pyynnöstä

Vierailija
28.05.2019 |

Ollaan tapailtu miesystäväni kanssa puolisen vuotta tai varmasti tätä voi jo seurusteluksi kutsua, yhdessä ei kuitenkaan asuta.
Mies on muuten todella mukava ja itselleni juuri täydellinen, mutta jäin hieman miettimään tämänpäiväistä juttutuokiota.
Lähden huomenna vajaan kahden viikon työmatkalle, ja tänään kysyin häneltä muun juttelun lomassa tuliaistoiveita, kun luonnollisesti jotain pientä olisin ostanut.
Hän mietti hetken ja tuumasi että joo, hän haluaisi yhden tietyn paidan. Kyseistä merkkiä saa hieman halvemmalla maasta, jonne lähden. Ainoa pieni mutta tässä on, että paita maksaa 90€, mielestäni aika överi tuliaispyyntö. Ja varmistin vielä että hän nimenomaan tarkoitti tätä tuliaiseksi, eri asia jos hän olisi itse tarjoutunut maksamaan paidan, sitten olisin voinut tuoda mutta nyt taitaa jäädä ostamatta.
Sovimme miehen kanssa juuri kuukausi sitten että vähennämme ulkona syöntiä yms. turhaa ostelua jotta kesällä voidaan käyttää säästyneet rahat johonkin yhteiseen tekemiseen, mutta nähtävästi säästäminen ei koske tuliaisia...

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliaisen tuominen aikuiselle miehelle? Ja ylipäätään toiveen kysyminen etukäteen?

Ap ei taida kovin paljon työn puolesta matkustaa.

Vierailija
42/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo hirvittävää kyllä.

Mutta jos mies ei vie tuttavuutta dubaihin LV kassin hakuun niin on kyllä narsistisika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olisin ap:na sanonut ihan suoraan, että tuliainen on joku pikkujuttu.

Oli kyseessä matka mikä tahansa, niin minua häiritsee tämä tuliaisten "tilailu" tyyliin se ja se on halvempaa tai eksoottisempaa. 

Omilla työmatkoilla vapaa-aikaa on yleensä hyvin vähän. Ne on lähinnä yliyön koulutuksia ja aikataulut lentojen mukaan. Jos aikaa jää yli sen pari tuntia, niin jo sen käyttäminen jonkin tietyn tuotteen etsimiseen on tosi turhauttavaa. Ja mikään pieni hintaero ei todella ole syy tähän. 

Tästä on toki vaimon kanssa väännettyä. Hänellä on hyvin heikko käsitys siitä, mitä teen työkseni joten hän aidosti kuvittelee, että ainakin puolet matkasta on vapaata oleilua ja voisin näin ollen käyttää tarjousten metsästämiseen hänelle. En kuitenkaan tätä tee vaan lentokenttä makseit/ viini/ parfyymit saa riittä. Ne kyllä sitten saavat maksaa sen 90 €. 

Vierailija
44/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tuliaisiksi miellän jotain pientä, suklaata tai pullon, riippuen mistä tiedän henkilön tykkäävän. En noista kysele, tuon jotain jos sattuu osumaan silmiin, on aikaa jne.

Sitten toinen voi pyytää, että voitko tuoda paidan xx€ ja laitan sun tilille rahat.

Ap:n tapauksessa sanoisin, että ei ehtinyt kaupoille kiertelemään, mikä on todennäköisesti tottakin koska kyseessä on työmatka.

Tilaisin sitten vaikka netistä myöhemmin kyseisen paidan synttäri- tai joululahjaksi hänelle.

Vierailija
45/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kallis tuliainen jos vasta vähän aikaa olette tapailleet. En osta edes itselleni tuon hintaisia paitoja vaikka olen keskituloinen ja asuntokin jo maksettu. Ja jos hän ei arvostanut syntymäpäivääsi enempää niin antaisin olla. Sano ettet ehtinyt hakea sitä kyseistä paitaa, ekassa paikassa oli koot loppu tms valkoinen valhe. Osta vaikka joku vyö tms edullisempi sen sijaan, ei kuitenkaan mitään turistikrääsää.

Mitä järkeä valehdella? Mies jää siihen käsitykseen, että on ok pyytää ap:lta 90 euron arvoisia tuliaisia ja ap menettää tilaisuuden keskustella asiasta ja on seuraavalla kerralla samassa pulassa.

Itse sanoisin suoraan, että 90 euroa on liikaa tuliaisbudjettiini nähden. Luulenpa että mies on vain ilmaissut itseään epäselvästi ja tarkoittanutkin että maksaa itse, jos ap tuo hänelle paidan ulkomailta halvemmalla.

Vierailija
46/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian kallis tuliainen jos vasta vähän aikaa olette tapailleet. En osta edes itselleni tuon hintaisia paitoja vaikka olen keskituloinen ja asuntokin jo maksettu. Ja jos hän ei arvostanut syntymäpäivääsi enempää niin antaisin olla. Sano ettet ehtinyt hakea sitä kyseistä paitaa, ekassa paikassa oli koot loppu tms valkoinen valhe. Osta vaikka joku vyö tms edullisempi sen sijaan, ei kuitenkaan mitään turistikrääsää.

Osta vaikka vyö? Tsiisus... Mies olisi varmasti onnellinen vyöstä. Sitten hän olisi onnellinen myös valehtelevasta muijasta. Ei tuollainen valhe ole mikään valkoinen valhe, vaan ihan harkittu valehtelu ja jos minulle joku tulisi sellaista höpöttämään kirkkain silmin, niin pistäisin poikki. Mudeli olisi varmasti valehdellut kaikkea muutakin ja valehtelisi tästä eteenpäinkin aivan varmasti.

Jos ap paita on sinulle liian kallis, niin naurat miehelle vain, että osta itse paitasi. Ja sitten lopetat todellakin lahjahevosten vertailun, se on päättymätön noidankehä.

Kyllä mua ottais päähän saada vyö, jos olen halunnut paidan. Parempi sitten tuomatta mitään kuin jotain turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi