Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä miehen hieman överistä pyynnöstä

Vierailija
28.05.2019 |

Ollaan tapailtu miesystäväni kanssa puolisen vuotta tai varmasti tätä voi jo seurusteluksi kutsua, yhdessä ei kuitenkaan asuta.
Mies on muuten todella mukava ja itselleni juuri täydellinen, mutta jäin hieman miettimään tämänpäiväistä juttutuokiota.
Lähden huomenna vajaan kahden viikon työmatkalle, ja tänään kysyin häneltä muun juttelun lomassa tuliaistoiveita, kun luonnollisesti jotain pientä olisin ostanut.
Hän mietti hetken ja tuumasi että joo, hän haluaisi yhden tietyn paidan. Kyseistä merkkiä saa hieman halvemmalla maasta, jonne lähden. Ainoa pieni mutta tässä on, että paita maksaa 90€, mielestäni aika överi tuliaispyyntö. Ja varmistin vielä että hän nimenomaan tarkoitti tätä tuliaiseksi, eri asia jos hän olisi itse tarjoutunut maksamaan paidan, sitten olisin voinut tuoda mutta nyt taitaa jäädä ostamatta.
Sovimme miehen kanssa juuri kuukausi sitten että vähennämme ulkona syöntiä yms. turhaa ostelua jotta kesällä voidaan käyttää säästyneet rahat johonkin yhteiseen tekemiseen, mutta nähtävästi säästäminen ei koske tuliaisia...

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan parasta puhua asiasta suoraan ja tuumata, että mielessäsi oli jotakin hieman edullisempaa, ja juuri nyt et ajatellut 90€:n tuliaista tuoda, kun on budjettikuri päällä? Eli että kävisikö jokin tietty paikallinen herkku, viinipullo tai mikä muu voisi olla mieleinen?

Fiksu mies ymmärtää eikä pahastu. Jos ette pysty puhumaan lahjoista, odotuksista ja rahoista tässä vaiheessa ilman että jompikumpi loukkaantuu, on odotettavissa pahaa mieltä puolin tai toisin joka juhlapäivä.

Vierailija
22/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nro 14, tuskin mies on käyttänyt minun syömisiin ja juomisiin rahaa sen enempää kuin minäkään hänen. Jos ollaan ulkona, maksetaan omat laskumme ja luonnollisesti muutkin omat kulumme. Ensimmäisillä treffeillä kyllä tarjosi, mutta sen olen maksanut moneen kertaan takaisin. :) -ap

Ja taas lasket. Miten ihmeessä olet ekojen treffien tarjoamisen moneen kertaan takaisin maksanut jos teillä molemmat maksavat omat laskunsa? Raha tuntuu olevan sinulle jokin ylitsepääsemätön oikeudenmukaisuuden mittari.

Niin todella näyttää. Älä osta sitä paitaa, jos et tee kerran muuta kuin vertaat lahjahevosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille Helsinki-Vantaalta Mars-patukka.

Paidat oli loppu.

Vierailija
24/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä passaa. Älä rupea siihen. Ei kannata, mies ei ikinä tee samaa sinulle. Itse asiassa jätä se sika.

Vierailija
25/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliaisia työmatkalta? Kumma ajatus itselleni, mutta johtunee siitä että työmatkailu on meillä ihan arkipäivää. En todellakaan odota mitään tuliaisia itselleni, enkä tuo niitä miehelleni. Taxfreen tarjouksista voi jotain tarttua joskus mukaan, mutta ei nekään tuliaisia ole.

Miehesi ei ehkä ajatellut että 90e on sinulle iso raha, tai sitten ei edes tiennyt mitä paita maksaa.

Vierailija
26/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asioista puhuminen parisuhteessa pitää uskaltaa aloittaa heti. Ymmärrän vaivaantuneisuutesi ja miten  haastavaa on pystyä sanomaan toiselle, että paita taitaa olla turhan hintava tuliaiseksi. Olisi ollut helpompaa heti vain todeta, että  taitaa olla arvokas paita ja käviskös jotakin vähän vaatimattomampaa. Sitten se tilanne vaan vaikeutuu.

Ota kuitenkin asia uudestaan puheeksi ja kerro ihan rehellisesti, että paita on vähän turha arvokas  sinun kukkarollesi pelkkänä tuliaisena. Keskustelkaa ja oppikaa tuntemaan toisianne raha-asioissa.

Jos et nyt uskalla olla avoin ja rehellinen et uskalla olla sitä seuraavallakaan kerralla. Mitä aiemmin parisuhteessa osataan puhua asiat auki sen enemmän suhde myös vahvistuu. Se, että suostuu olemaan hiljaa ja toisen mieliksi ei ole todellakaan ratkaisu. Tärkeintä on aina se, mitä haluat sanoa ja selvittää. Sinun on oltava oma itsesi. Se ei ole helppo homma, mutta ei elämä olekaan tarkoitettu helpoksi saati parisuhteetkaan.

Vierailija
27/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan parasta puhua asiasta suoraan ja tuumata, että mielessäsi oli jotakin hieman edullisempaa, ja juuri nyt et ajatellut 90€:n tuliaista tuoda, kun on budjettikuri päällä? Eli että kävisikö jokin tietty paikallinen herkku, viinipullo tai mikä muu voisi olla mieleinen?

Fiksu mies ymmärtää eikä pahastu. Jos ette pysty puhumaan lahjoista, odotuksista ja rahoista tässä vaiheessa ilman että jompikumpi loukkaantuu, on odotettavissa pahaa mieltä puolin tai toisin joka juhlapäivä.

Ap:n ei kannata ikinä mennä naimisiin. Mitä siitä tulisi, jos pitäisi vuosikausia laskea johonkin Exceltaulukkoon miehen suhteen aikana käyttämät rahasummat verrattuna itse käytettyihin rahasummiin! Ja herttinen sitten kun ap tietäisi miehen palkan... Siitä hän lähtisi suoraan laskemaan minkä verran miehen pitää sijoittaa häneen, että hän olisi rouvana olisi tyytyväinen. Ja saahan ap helposti miehen palkkatiedot selville, ei siinä mene kuin hetki, niin summan sa sentilleen tietoonsa.

Vierailija
28/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa paita olla lupaus siitä, että mies ei jätä työmatkan aikana, vaan käyttäytyy kiltisti kotimaassa. Samoin myös että ap ajattelee miestä työmatkan ajan ja on kiltisti siellä päässä.

Onko 90 e tosiaan joku mahdoton summa ap? Jos et osta paitaa, vaan jotain turhuutta, niin eikö se turhuus ole loppujen lopuksi kalliimpaa? Suklaata ja viiniä ei kukaan tarvitse, ne vain lihottavat ja sairastuttavat, matkakohteesta ostettu typerä matkamuisto on taas täydellisen turha.

Vierailija
29/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo miehelle grahamjauhoja ja kaurakermaa. Ymmärtää taatusti vihjeen.

Vierailija
30/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallis tuliainen jos vasta vähän aikaa olette tapailleet. En osta edes itselleni tuon hintaisia paitoja vaikka olen keskituloinen ja asuntokin jo maksettu. Ja jos hän ei arvostanut syntymäpäivääsi enempää niin antaisin olla. Sano ettet ehtinyt hakea sitä kyseistä paitaa, ekassa paikassa oli koot loppu tms valkoinen valhe. Osta vaikka joku vyö tms edullisempi sen sijaan, ei kuitenkaan mitään turistikrääsää.

Vierailija
31/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkoon itse netin kautta jos ei raatsi Suomesta ostaa.

Vierailija
32/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ei kannata ikinä mennä naimisiin. Mitä siitä tulisi, jos pitäisi vuosikausia laskea johonkin Exceltaulukkoon miehen suhteen aikana käyttämät rahasummat verrattuna itse käytettyihin rahasummiin! Ja herttinen sitten kun ap tietäisi miehen palkan... Siitä hän lähtisi suoraan laskemaan minkä verran miehen pitää sijoittaa häneen, että hän olisi rouvana olisi tyytyväinen. Ja saahan ap helposti miehen palkkatiedot selville, ei siinä mene kuin hetki, niin summan sa sentilleen tietoonsa.

What?!! Mikä Excel-taulukko??! Missä sellainen mainittiin? Et itse taida saada tarpeeksi tuliaisia kun meni niin tunteisiin?

Vierailija
33/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minulla olisi miljoona, ymmärrän, ettei kaikilla muilla välttämättä ole. Itse olisi ehdottomasti tarjoutunut maksamaan paidan.

Sinä oletkin (ilmeisesti?) nainen. Miehet eivät pääsääntöisesti ajattele tai huomioi muita, ainakaan oma-aloitteisesti.

Just... Että sellainen "fakta" tällä kertaa.

Vierailija
34/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei nyt vaan ajatellut pidemmälle vaan vastasi kun kysyit. Osta hänelle se paita ja ensi kerralla älä kysy mitään, tuot vaan jotain pientä.

Vierailija
35/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kallis tuliainen jos vasta vähän aikaa olette tapailleet. En osta edes itselleni tuon hintaisia paitoja vaikka olen keskituloinen ja asuntokin jo maksettu. Ja jos hän ei arvostanut syntymäpäivääsi enempää niin antaisin olla. Sano ettet ehtinyt hakea sitä kyseistä paitaa, ekassa paikassa oli koot loppu tms valkoinen valhe. Osta vaikka joku vyö tms edullisempi sen sijaan, ei kuitenkaan mitään turistikrääsää.

Osta vaikka vyö? Tsiisus... Mies olisi varmasti onnellinen vyöstä. Sitten hän olisi onnellinen myös valehtelevasta muijasta. Ei tuollainen valhe ole mikään valkoinen valhe, vaan ihan harkittu valehtelu ja jos minulle joku tulisi sellaista höpöttämään kirkkain silmin, niin pistäisin poikki. Mudeli olisi varmasti valehdellut kaikkea muutakin ja valehtelisi tästä eteenpäinkin aivan varmasti.

Jos ap paita on sinulle liian kallis, niin naurat miehelle vain, että osta itse paitasi. Ja sitten lopetat todellakin lahjahevosten vertailun, se on päättymätön noidankehä.

Vierailija
36/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What?!! Mikä Excel-taulukko??! Missä sellainen mainittiin? Et itse taida saada tarpeeksi tuliaisia kun meni niin tunteisiin?

?

Vierailija
37/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut miehelleni tuliaisia 2-300€:n hintahaarukalla. Synttärilahjat ovat olleet ehkä 20-400€. Osin rahatilanteen, ja osin sen mukaan mitä olen keksinyt miehen haluavan/tarvitsevan/mitä on vaan tullut eteen. Joskus on jäänyt ostamattakin.

Itse ehkä tuossa tilanteessa ostaisin paidan synttärilahjaksi ja tuliaisiksi jotain pientä. Jos rahatilanne ei salli, jätä paita ostamatta. Kerro se miehelle etukäteen, jos hän haluaisikin itse maksaa paidan kun kerran on edullisempi kuin Suomessa.

Ja pieni neuvo: lopeta se vertailu ja laskeminen. Anna lahjoja, tuo tuliaisia, maksa ravintolailtoja, mutta vain jos et vaadi vastalahjaa. Lahjan antaminen pitäisi ilahduttaa myös itseäsi eikä tuoda paskaa fiilistä kun "olen maksanut lahjoista x-euroa enemmän".

Vierailija
38/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et vain sano, että sori nyt on liian kallis tuliaistoive. Voisitko maksaa siitä 50 euroa itse. 

Vierailija
39/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voit sanoa ettei paitaa löytynyt/et ehtinyt tai jaksanut lähteä sitä etsimään työpäivien jälkeen.

Miksi valehdella tuoreessa suhteessa? Nyt on aika sanoa rehellisesti miten asiat ovat eikä pidä lähteä valehtelun tielle. Miksi ei vaan voi sanoa, sori mutta tuo on liian kallis toive?

Vierailija
40/46 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko köyhä? Eihän nyt 90€ nyt normaalille aikuiselle ole raha eikä mikään. Ei mun tuloissa jotkut sataset tunnu missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän