Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä miehen hieman överistä pyynnöstä

Vierailija
28.05.2019 |

Ollaan tapailtu miesystäväni kanssa puolisen vuotta tai varmasti tätä voi jo seurusteluksi kutsua, yhdessä ei kuitenkaan asuta.
Mies on muuten todella mukava ja itselleni juuri täydellinen, mutta jäin hieman miettimään tämänpäiväistä juttutuokiota.
Lähden huomenna vajaan kahden viikon työmatkalle, ja tänään kysyin häneltä muun juttelun lomassa tuliaistoiveita, kun luonnollisesti jotain pientä olisin ostanut.
Hän mietti hetken ja tuumasi että joo, hän haluaisi yhden tietyn paidan. Kyseistä merkkiä saa hieman halvemmalla maasta, jonne lähden. Ainoa pieni mutta tässä on, että paita maksaa 90€, mielestäni aika överi tuliaispyyntö. Ja varmistin vielä että hän nimenomaan tarkoitti tätä tuliaiseksi, eri asia jos hän olisi itse tarjoutunut maksamaan paidan, sitten olisin voinut tuoda mutta nyt taitaa jäädä ostamatta.
Sovimme miehen kanssa juuri kuukausi sitten että vähennämme ulkona syöntiä yms. turhaa ostelua jotta kesällä voidaan käyttää säästyneet rahat johonkin yhteiseen tekemiseen, mutta nähtävästi säästäminen ei koske tuliaisia...

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika mahdoton sanoa, kun ei tiedä teidän kummankaan varakkuustasoa. Jollekin 90 euron paita on kauhistus, toiselle arkea. Ilmeisesti olet lähempänä tuota ensimmäistä? Onko mies itse sitten varakas? Ehkä hän ei vain tajunnut, että se on sulle kallis paita?

Vierailija
2/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kysyit. Olisit vain tuonut jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla olisi miljoona, ymmärrän, ettei kaikilla muilla välttämättä ole. Itse olisi ehdottomasti tarjoutunut maksamaan paidan.

Vierailija
4/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole 90€ paita mikään kauhistus, kun ostan vaatteita, ostan laadukasta josta on iloa pitkään. Satasen verran voisin kyllä helposti käyttää miehen synttärilahjaan, ja itseasiassa synttärit on muutaman kuukauden päästä, mutta tuliaisena tuo pyyntö tuntui hieman oudolta.

Miehellä on paremmat tulot kuin minulla, mutta ollaan tosiaan viimeaikoina pyritty kiinnittämään huomiota rahankäyttöön kun molemmilla on ollut isoja, yllättäviä menoja ja molemmat ollaan näistä tietoisia. -ap

Vierailija
5/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselle, ei olisi ehkä pitänyt tosiaan kysyä! :D Kysyin kuitenkin siksi, että ostan mielummin jotain tarpeellista mistä toinen varmasti tykkää, kuin että ostan paniikissa viime hetkellä jotain ihan kivaa. Mutta tosiaan, oma vika! -ap

Vierailija
6/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minulla olisi miljoona, ymmärrän, ettei kaikilla muilla välttämättä ole. Itse olisi ehdottomasti tarjoutunut maksamaan paidan.

Sinä oletkin (ilmeisesti?) nainen. Miehet eivät pääsääntöisesti ajattele tai huomioi muita, ainakaan oma-aloitteisesti.

Vierailija
7/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuliaisten tarkoitus ole olla jotain suht halpaa ja yksinkertaista. Siksihän ne on tuliaisia? Itse en ainakaan odota että joku tuo ulkomailta mitään kallista, joku parin euron vähän erilaisempi karkkipussi riittää. Itse ainakin sanoisin että minulla ei ole rahaa sitä ostaa, tai antaisin sen vasta syntymäpäivä lahjaksi ja tuliaiseksi jotain muuta.

Vierailija
8/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on tuonut minulle paljon kalliimpia tuliaisia työmatkoilta, mutta tulot meillä on hyvät ja toisaalta pitkässä avioliitossa on eri tilanne kuin tuoreessa seurustelusuhteessa. Minulla varmaan vähän riippuisi suhtaututuminen siitä, miten sitoutuneelta suhde tuntuu. Jos meillä olisi haaveena yhteinen tulevaisuus, voisin ostaa. Jos taas mies olisi vain tilapäisesti kuvioissa, tuntuisi oudolta.

Vierailija
9/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka vihaan yli kaiken vertailla lahjojen hintoja, ja sitä kuinka paljon toinen on toiseen käyttänyt rahaa, niin lisään vielä että sain mieheltä synttärilahjaksi 40 e arvoisen lahjan, joten mielestäni ei siinäkään suhteessa ihan tasapainossa. -ap

Vierailija
10/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit sanoa ettei paitaa löytynyt/et ehtinyt tai jaksanut lähteä sitä etsimään työpäivien jälkeen.

Vierailija
11/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuliaisten tarkoitus ole olla jotain suht halpaa ja yksinkertaista. Siksihän ne on tuliaisia? Itse en ainakaan odota että joku tuo ulkomailta mitään kallista, joku parin euron vähän erilaisempi karkkipussi riittää. Itse ainakin sanoisin että minulla ei ole rahaa sitä ostaa, tai antaisin sen vasta syntymäpäivä lahjaksi ja tuliaiseksi jotain muuta.

Perhepiirissä usein tuodaan jotain kalliimpaa esim USAsta, mikä Suomessa olisi vielä kalliimpaa. Kaverit on tietysti eri asia. Mutta lapselle tai puolisolle vaikka joku IPad voi olla järkevä tuliainen, jos se pitäisi muutenkin ostaa.

Vierailija
12/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se paita ja sano että tämä on synttärilahjasi. Jos on täyspäinen mies niin ilahtuu sopivasta lahjasta vaikka ne synttärit ei ihan juuri nyt vielä olekaan. :)

Vierailija
13/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka aamu kulhollisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni puolestaan nauttii puuronsa voisilmän kanssa ja ripottelee päälle ruokosokeria. Mitään tuliaisia emme ole koskaan toisillemme matkoilta tuoneet. Hyvä aamiainen on tärkein.

Vierailija
14/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljollakos mies on tähän mennessä maksannut sinun syömisiäsi ja juomisiasi? 

Vierailija
15/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiireitä. Ei muuta jos tulee puheeksi. 90 egen paita on liian kallis tuliaiseksi ja lahjaksikin jos oma saatu lahja on 40 egee. Plus ei minulla olisi aikaa juosta kaupoissa työmatkalla. Syömässä ja lasi viiniä totta kai on aikaa, panostan keski-iässä itseeni :D

Vierailija
16/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka vihaan yli kaiken vertailla lahjojen hintoja, ja sitä kuinka paljon toinen on toiseen käyttänyt rahaa, niin lisään vielä että sain mieheltä synttärilahjaksi 40 e arvoisen lahjan, joten mielestäni ei siinäkään suhteessa ihan tasapainossa. -ap

🙄 Vihaat vertailla lahjojen hintoja... Ja teet sitä just kuitenkin. Hmm. Taidat olla vähän pöljä.

Vierailija
17/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön joka aamu kulhollisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni puolestaan nauttii puuronsa voisilmän kanssa ja ripottelee päälle ruokosokeria. Mitään tuliaisia emme ole koskaan toisillemme matkoilta tuoneet. Hyvä aamiainen on tärkein.

Ei vttu. Mun on PAKKO tehdä joku aamu tuota grahampuuroa ja ostaa prkele kaurakermaa päälle kaadettavaksi. Srn verran alkanut häiritsemään ajatus. 🤣

Vierailija
18/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14, tuskin mies on käyttänyt minun syömisiin ja juomisiin rahaa sen enempää kuin minäkään hänen. Jos ollaan ulkona, maksetaan omat laskumme ja luonnollisesti muutkin omat kulumme. Ensimmäisillä treffeillä kyllä tarjosi, mutta sen olen maksanut moneen kertaan takaisin. :) -ap

Vierailija
19/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 14, tuskin mies on käyttänyt minun syömisiin ja juomisiin rahaa sen enempää kuin minäkään hänen. Jos ollaan ulkona, maksetaan omat laskumme ja luonnollisesti muutkin omat kulumme. Ensimmäisillä treffeillä kyllä tarjosi, mutta sen olen maksanut moneen kertaan takaisin. :) -ap

Ja taas lasket. Miten ihmeessä olet ekojen treffien tarjoamisen moneen kertaan takaisin maksanut jos teillä molemmat maksavat omat laskunsa? Raha tuntuu olevan sinulle jokin ylitsepääsemätön oikeudenmukaisuuden mittari.

Vierailija
20/46 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi oikeasti paidan arvoinen, niin ostaisin sen oikein mielelläni. Kyllähän sinulle tulee jo päivärahojakin tuosta keikasta niin paljon palkan lisäksi, että satanen ei pitäisi kirpaista. Enkä minä ainakaan odottaisi mitään vasta tuliaisia tai lahjuksia, vaan minulle olisi ilo nähdä miehellä päällä tuo paita. Ja jos hän käyttää paita vaikka vuoden ajan usein, niin ei siinä käyttökerralla tule montaa euroa. Jätä siis kaikki turhat lemuvedet ja muka humoristiset krääsät kauppaan ja osta se toivepaita.

Ostan itsellenikin kaikkea kivaa ja välillä tulee hieman huonojakin sijoituksia, mutta sellaista sattuu. Sitä voi säästää niin monessa muussa asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi