Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei anna mennä yksin Helsinkiin junalla päiväksi.

16vpoikahaluaa
28.05.2019 |

Moro!

Mä oo 16-vuotias peruskoulun päättävä poika. Harrastan valokuvausta ja haluaisin mennä kuvaamaan Helsinkiin yksin päiväksi. Mä oon käyny pitkälti pari sataa kertaa Helsingissä, koska mun isällä oli työreissuja paljon Helsinkiin. Tunnen Stadin paremmin kun Tampereen.

Mulla on astma, muttei muuta sairautta. Äiti on ylisuojeleva. En käytä päihteitä, hölmöile tai juhli. Mulla ei oo ees frendejä Helsingissä. Mitä mieltä voisinko mä lähtee yksin Stadiin junalla päiväksi. Saapuisin 10.00 ja lähtisin klo 18.00. Mä osaan liikkua junalla ja osaan syödä itse..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mee.

Vierailija
2/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä äiti sanoo syyksi? Maksaisit kuitenkin matkan itse? Etkä ole hölmöillyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tekee. Helsinki ei ole enää turvallinen yksin liikkuvalle nuorelle. Toista se oli 30 vuotta sitten.

Vierailija
4/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot tietysti äidille, että oot kaverilla tuon päivän ja meet oikeasti stadiin. Tuut klo 18.

Vierailija
5/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä liian suojeleva, hyvää tarkoittaa, mutta joskus pitäisi luottaa. Mulla matkustaa 11v tyttö yksin espooseen kaverilleen bussilla.

Ite oon seikkaillu Virossa yksin jo 14v ekan kerran. Saman 14v ikäisenä äiti ja isä ei uskaltanu lähtee tukholmaa kiertää , niinpä otin pilkusiskon ja kaverin ja hypättiin tukholman satamassa bussiin ja lähettiin shoppailee, kun vanhemmat jäi laivaan 😂.

Hyvin oltiin takas satamassa ja kassit täynnä hepeneitä.

12v olin kaverin kanssa maalla kahdestaan viikonlopun, kaveri oli 8v.

Lämmitin puusaunan, ruokin koirat, ponit, aamutalli tehtiin ko 8-9 välillä jonka jälkeen syötiin aamupala. Hauskaa oli.

Terv 36v lady jolta sujuu myös halkojen teko, traktorin keväthuolto, moottorisahan käyttö, raivaussahan käyttö, viemäreiden avaus, renkaiden ym helppojen osien vaihto autoon. Jne.

Vierailija
6/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän äidin on joskus höllättävä napanuoraa ja ehkä tässä on yksi semmoinen etappi. Kerrot reissun tarkoituksen ja yksityiskohdat, menot tulot... Kyllä luulis luvan irtoavan.

En suosittele kuitenkaan karkaamista reissuun ja valehtelua.

Mistäpäin sä kulkisit ja kauanko matka kestää?

Ehkä mä olen sitten taas liian höveli, kun päästin viime kesänä 14 vuotiaan Tampereelle päiväksi täältä Helsingistä. Ei ollut itsenäisesti siellä ennen liikkunut, mutta nykyään on älykännyt. esim eksyminen on lähes mahdotonta ja liput ja reitit katsottiin yhdessä etukäteen.

Muistin just, että tekihän se päiväretken Turkuunkin. Hänkin siis harrastaa kuvausta ja pari kirjallista tuli materiaalia.

Vierailija
7/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin jo omilleni tuon ikäisenä. Kapinoinnin aika. Menet. Soittakoon vaikka poliisit perään.

Vierailija
8/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä liian suojeleva, hyvää tarkoittaa, mutta joskus pitäisi luottaa. Mulla matkustaa 11v tyttö yksin espooseen kaverilleen bussilla.

Ite oon seikkaillu Virossa yksin jo 14v ekan kerran. Saman 14v ikäisenä äiti ja isä ei uskaltanu lähtee tukholmaa kiertää , niinpä otin pilkusiskon ja kaverin ja hypättiin tukholman satamassa bussiin ja lähettiin shoppailee, kun vanhemmat jäi laivaan 😂.

Lämmitin puusaunan, ruokin koirat, ponit, aamutalli tehtiin ko 8-9 välillä jonka jälkeen syötiin aamupala. Hauskaa oli.

Terv 36v lady jolta sujuu myös halkojen teko, traktorin keväthuolto, moottorisahan käyttö, raivaussahan käyttö, viemäreiden avaus, renkaiden ym helppojen osien vaihto autoon. Jne.

Hemmetin tärkeitä osattavia kaupunkireissulla nyt 16 vuotiaana.

Vierailija
9/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet, etkä kerro. Vietä hauska päivä!

Vierailija
10/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Kiitos hei paljon kaikille vastanneista. Tosiaan menisin Tampereen rautatieasemalta Stadin päärautatieasemalle ja siitä jatkaisin espaan ja kauppatorille ja siitä eteenpäin...

Ainoa alkoholiannokseni on rippiviini ja vihaan kaljan hajua. Haluan vaan olla lempikaupungissani yksin päivän. Isälle ok. Isä ja äiti siis ovat yhdessä ja asutaan samassa kodissa. Olsin noin 6 tuntia yksin. Hauskaa olisi👍

Vierailija
11/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä isäsi on?

Vierailija
12/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä isäsi on?

Lue ketju, ennen kuin kysyt.

Vierailija
13/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa ei saa lähteä. Heidän pitää tietää, missä olet. Ja pidä kännykkä auki ja vastaa siihen.

Vierailija
14/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päästin 13-vuotiaan täältä maalta Helsinkiin koko viikonlopuksi. 

Vierailija
15/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ikäisenäsi muutin Hervantaan asumaan yksin. Vuotta myöhemmin muutin Helsinkiin asumaan yksin.

On siis outoa jos et pääse kaupungille päiväsaikaan. Illalla olisi eri asia.

Vierailija
16/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä volise jos uusnazi pöllii kameran. Eli pidä silmät auki. Tsemppiä, muista syödä ja juoda.

Vierailija
17/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Isän mielestä hyvä idea ja oli päästämässä, mutta äiti sanoi että en mene minnekkään ja perui junalipun. Sanoi että ei tykkää että "lapsi matkustaa" yksin

Vierailija
18/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun päivä kuullostaa hauskalta. Ehkä äitisi suostuisi jos ottaisit jonkun kaverin reissuun mukaan? Muista käydä Kaapelitehtaalla valokuvataiteen museossa.

Vierailija
19/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22vuotta sitten tuo olikin vielä turvallista, kun Ruotsi oli vielä sivistysvaltio.

Mut btw onneksi ette jääneet kiinni alaikäiset eivät saa mennä keskenään maihin , ei silloin eikä nyt, tosin et mainitse oliko kaverisi minkä-ikäinen.

Vierailija
20/22 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kännykkä auki koko ajan

🌼.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän