Telttailu yksin naisena?
Nyt säiden lämmetessä ajattelin mennä luonnosta nauttimaan noin viikoksi. Mitäköhän varotoimia pitäisi tehdä? Sudethan ei tietääkseni ihmisten kimppuun hyökkää ainakaan yksin, mutta olisiko kuitenkin joku varotoimi olemassa? En mene autolla. Kaikki neuvo ja rakentava kritiikki erittäin arvostettua!
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellet mee jonnekin festareille telttailemaan, niin ainoat, jotka sun telttaan haluaa tulla, on ehkä itikat ja satunnainen myyrä ruuan perässä.
Ajattelin itse asiassa matkata jollekin erämaista.
ap
No siellä erämaassa ei kukaan ole sun pilliä kuulemassa, eikä koskaan ole itselläni ollut harmia muista retkeilijöistä. Puukko on mukana tietysti, mutta ensisijainen käyttötarkoitus on kiehisten vuoleminen. Pysyttelen kyllä omissa oloissani kun olen yksin liikkeellä. Lapissa etenkin on suurpedot vähissä, joten sellaiseen törmääminen on äärettömän harvinaista. Suurin vaara tosiaan on, että katkaiset jalkasi eikä ole kenttää. Tai se että eksyt. Mutta ea-pakkaus mukaan ja perheenjäsenelle/ystävälle reittisuunnitelma sekä aikataulu ja säännöllinen yhteydenpito, niin tietävät alkaa sua etsimään ajoissa jos vahinko käy. Pysy merkityllä polulla, jos et ole erittäin hyvä suunnistamaan.
Pilliä ajattelin lähinnä käyttää eläimen säikyttämiseen.
Tähän sitä tarvitsee. Voi pitää veemäisempää ääntä kuin puskissa rymyävä supi, ja saa ehkä nukuttua kunnolla. Muuten luonto on ihana, mutta se otus kirkuu kuin nainen.
Hahhah
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluaisin.
Ei sitten muutakuin rinkka selkään ja nuuskamuikkuilemaan!
Kenenkään ei muuten kannata lähteä yksin telttailemaan. Jos muuten säästytkin, voit esim. loukkaantua ja siellä voi olla alue jossa kännykkä ei toimi. Kuka sinua silloin auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellet mee jonnekin festareille telttailemaan, niin ainoat, jotka sun telttaan haluaa tulla, on ehkä itikat ja satunnainen myyrä ruuan perässä.
Ajattelin itse asiassa matkata jollekin erämaista.
ap
No siellä erämaassa ei kukaan ole sun pilliä kuulemassa, eikä koskaan ole itselläni ollut harmia muista retkeilijöistä. Puukko on mukana tietysti, mutta ensisijainen käyttötarkoitus on kiehisten vuoleminen. Pysyttelen kyllä omissa oloissani kun olen yksin liikkeellä. Lapissa etenkin on suurpedot vähissä, joten sellaiseen törmääminen on äärettömän harvinaista. Suurin vaara tosiaan on, että katkaiset jalkasi eikä ole kenttää. Tai se että eksyt. Mutta ea-pakkaus mukaan ja perheenjäsenelle/ystävälle reittisuunnitelma sekä aikataulu ja säännöllinen yhteydenpito, niin tietävät alkaa sua etsimään ajoissa jos vahinko käy. Pysy merkityllä polulla, jos et ole erittäin hyvä suunnistamaan.
Pilliä ajattelin lähinnä käyttää eläimen säikyttämiseen.
Tähän sitä tarvitsee. Voi pitää veemäisempää ääntä kuin puskissa rymyävä supi, ja saa ehkä nukuttua kunnolla. Muuten luonto on ihana, mutta se otus kirkuu kuin nainen.
Hahhah
Täälläpäin niitä on riesaksi asti. Melko nihkeä ääni öisessä metsässä, mutta kuten tykkäät. Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Rikkkkkkautta on saatavilla Hesen puistoissa yöaikaan, halusitpa vaurastua tai et! ;)
Koittaisit vaihteeksi kasvata.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei muuten kannata lähteä yksin telttailemaan. Jos muuten säästytkin, voit esim. loukkaantua ja siellä voi olla alue jossa kännykkä ei toimi. Kuka sinua silloin auttaa?
Radiopuhelin?
Jää kotiin jos on noin vaikeata. Luulen, että sinulle jopa koiran ulkoiluttaminen on liian jännää, jospa vaikka sattuisi tulemaan muita ihmisiä vastaan tai ihmisiä joilla on pelottavia koiria mukana. Kannattaa jäädä kotiin ja tehdä asioita, joista ei koidu liikaa pään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Jää kotiin jos on noin vaikeata. Luulen, että sinulle jopa koiran ulkoiluttaminen on liian jännää, jospa vaikka sattuisi tulemaan muita ihmisiä vastaan tai ihmisiä joilla on pelottavia koiria mukana. Kannattaa jäädä kotiin ja tehdä asioita, joista ei koidu liikaa pään vaivaa.
Absurdi vertauskuva. Olen täällä hakemassa vinkkejä ja eri näkökulmia kun rakas ystäväni yöpyminen erämaassa ei ole ihan yhtä simppeliä kuin telttailu naapurin metsätontilla.
ap
Keskellä ei-mitään ei ole vaarallisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
No se oli minun kohtaloni sitten se. Kun on kokenut yöttömän yön erämaajärven rannalla ylhäisessä yksinäisyydessään, ei todellakaan luovu siitä onnen ja vapauden tunteesta sen vuoksi, että periaatteessa ihan mitä tahansa voi sattua.
Kannatan toki järkevää varautumista ja turvasuunnitelman tekoa, mutta mitä tahansa voi sattua ihan kotosallakin. Ei sen vuoksi kannata jättää elämättä, koska hengissä täältä ei kukaan kuitenkaan selviä.
Vierailija kirjoitti:
Keskellä ei-mitään ei ole vaarallisia miehiä.
Better safe than sorry
Mitä eroa on telttailussa yksin naisena ja yksin miehenä?
No jos luontoon ja kansallipuistoihin olet vaeltamaan menossa, niin ei mitään pelättävää. Mihinkään festareille ja vastaaviin en ehkä yksin lähtisi, mutta luonnossa ei ole mitään pelättävää, ei varsinkaan luonnonelävien osalta.
Riittävät varusteet vaan matkaan ja menoksi. Youtube on täynnä hyviä vinkkejä valeltajille ja metsässä yöpyjille. Esimerkiksi Ali Leiniö tehnyt mainioita videoita vaelluksistaan ja metsäretkistään, kannattaa vilasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on telttailussa yksin naisena ja yksin miehenä?
Ei kai muuta kuin se, että miehet keskimäärin on isompia ja voi kantaa enemmän tavaraa mukanaan. Ja pysyvät helpommin lämpiminä isompien lihastensa avulla. Toisaalta tarvitsevat enemmän ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minnes päin olet menossa?
Johonkin erämaista. Mieluiten sellaiseen jossa löytyisi pienriistaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minnes päin olet menossa?
Johonkin erämaista. Mieluiten sellaiseen jossa löytyisi pienriistaa.
ap
Aiotko ansastaa, kun puhut riistasta? Asetta sinulla ei liene, koska mainitsit turvavälineenä käyttäväsi pilliä, joka luultavasti on hyödytön silloin, jos karhu on saanut päähänsä tehdä lähempää tuttavuutta, paitsi ehkä teltassa voisi toimia?
Susi on tappanut ihmisen viimeksi vuonna 1882. Niiden puolesta Suomessa uskaltaa telttailla turvallisin mielin. Toki vaarallisten petojen suhteen kannattaa silti järkeään käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluaisin.
Niin mäkin. Mut oon kuunnellut liikaa Jäljillä- ja Huorapuutarhapodcasteja, joten mielikuvitus saattaisi laukata villinä😅
Siis vinkkinä, älä kuuntele niitä lähellä reissua. Muuten suosittelen kyllä.
Mitä vihjaat?