Lapset isällään joka toinen v-loppu, onko kellään muulla näin vähää?
Meillä tilanne tämä ja kieltämättä tilanne tuntuu epäreilulta.
Minulla vastuu kaikesta arjesta ja koulu- ja päiväkotiasioista. Meillä neljä lasta, iältään teinistä alle kouluikäiseen.
Olen yrittänyt, että ottaisi enemmän ja ehdottanut esim. 4-5pvä joka toinen viikko, mutta ei halua ottaa ☹️
Onkohan tässä mitään mitä voisi tehdä? Onko kellään muulla samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsi raukat. Säälittää heidän puolestaan ja harmittaa äitien puolesta, että suomalaiset miehet on nahjuksia :(((. Onneksi äidit vielä hoivaavat ja rakastavat. Voimia kaikille yh:lle
Ällö äitimyytti🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsi raukat. Säälittää heidän puolestaan ja harmittaa äitien puolesta, että suomalaiset miehet on nahjuksia :(((. Onneksi äidit vielä hoivaavat ja rakastavat. Voimia kaikille yh:lle
Naisilla ei missään nimessä ole kovat kriteerit miesten suhteen. Tämä yh-äitien suuri määrä jo todistaa sen.
Omat lapset ei ole ollut vuosiin isänsä luona. Isä tapaa/tapasi heitä lähinnä kuskaamalla harrastuksiin. Sopimus olisi joka toinen vkl, mutta se ei ole toiminut ikinä. En ole itse kokenut tilannetta epäreiluna tai raskaana. Viihdyn lasteni kanssa ja meillä on hyvät välit. Isä olisi minun puolestani saanut olla lasten elämässä enemmänkin mukana, mutta nyt on jo myöhäistä, kun nuorinkin täyttää kohta 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihmeellistä seurata sitä eroavien naisten harhaa jossa kuvitellaan, että nyt elämä muuttuu ihanaksi kun mies hoitaa aktiivisesti lapsia luonaan vähintään sen 50% ajasta ja maksaa vielä kiltisti elareita kaiken päälle. Sitten ollaan ihan huuli pyöreänä kun mies ei maksa elareita tai tappelee niistä eikä tapaa lapsia usein.
Ihan oikeasti meinaatte, että mies joka joutuu kestämään jättämisen niin ottaa lampaana vastaan vielä kaiken sen mitä olette prinsessaunelmissanne kuvitelleet? Ehei, erosta joutuu aina maksamaan tavalla tai toisella. Sinä, lapset tai molemmat yleensä kärsitte.
Miksei parisuhteessa olevat, perheelliset miehet elä ja käyttäydy niin, että heistä ei haluta erota? Se ei miehiltä paljoa vaadi.
Joo, täällä sama tilanne. Kaksi lasta, onneksi nuorempikin menee syksyllä kouluun. Enää en odota että koskaan suostuisi vuoroviikkosysteemiin. Onhan se epäreilua, mutta toisaalta en harmittele asioita joihin en itse voi vaikuttaa. Olen elänyt elämääni.