Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö mielesi koskaan rajoittaa lapsen kaverisuhteita?

Vierailija
28.05.2019 |

Täällä yksi hieman huono äiti, jonka tekisi mieli joskus suorastaan karjua, että eikö tosiaan olisi kaveriksi ketään muuta kuin se yksi näköalaton, mä en tiedä mistään mitään, mä en tykkää lukea enkä oppia mitään, mä haluan vaan pelata pleikkaa - lapsi? Lapsi, joka ravaa paikasta toiseen eikä osaa keskittyä leikkimään mitään, ja joka selvästi kaipaa naiselta huomiota kun oma äitinsä häipyi.

Olen kamala, tiedän. Ja kyllä oli parempiakin vaihtoehtoja mutta ne kaksi muutti tältä alueelta pois (enkä yhtään enää ihmettele, miksi). Oma lapseni on sellainen, joka kyllä jaksaisi keskittyä ja omalla ajallaan tekee kaikkea muutakin, mutta joka myös tykkää olla viihdytettynä ja tietysti tykkää tästä kaveristaan.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olenkin rajoittanut. Lapsi oli menossa synttäreille, kunnes sain tietää millaiseen perheeseen on menossa, joten en päästänyt. Lähinnä tälläisten huumeperheiden tms. kanssa ei tarvitsisi olla tekemisissä ettei lähde jo pienenä lapsena väärille raiteille.

Anteeksi nyt vain, mutta kannattaisiko katsastaa ne omat asenteet aivan ensin ennen kuin kasvattaa lastaan? Tästä johtuu kouluissa eriarvoisuus. Se synttäreitään viettänyt lapsi kärsi sen takia, mitä vanhemmat ovat tehneet, mutta se ei ole lapsen vika. Lapsen mahdollisuudet kasvaa täysipäiseksi aikuiseksi lähtee kotoa mutta myös siten, että se saa mahdollisuuden tavata muita lapsia muista lähtökohdista. Ei kenenkään sossuksi tarvitse ruveta, mutta itseäni auttoi lapsena huomattavasti se, että sain nähdä miten muissa perheissä eletään ilman alkoholia ja lyömistä. 

En ole tuon kirjoittanut, mutta kai jokainen ensisijassa ajattelee oman lapsensa parasta.

Helposti huonossa perheessä kasvanut ottaa mallia kotoa ja alkaa samanlaiseksi. Vanhemmat haluavat, että omalla lapsella ei ole sellaista kaveria, joka on vaarassa joutua huumeen käyttäjäksi. Siinä on iso riski, että ollakin lapsi ajautuu sellaiseen.

Vaikka toki on ymmärrettävää, että se huumeperheen lapsi tarvitsisi normaaleja kavereita. Mutta kuka altistaa lapsensa tahallaan vaaralle?

Ei muuten ala. Tiedän moniakin joilla on perhe ihan keitaalla, mutta aikuisena itse selväpäinen. Toisekseen jotain on omassakin kasvatuksessa pielessä jos ala-asteella liikkuessaan sekaantuu vääriin kavereihin ja alkaa siitä huumeidenkäyttäjäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla