Mikä on "Poika"?
Siis se, joka otetaan juhlissa saunaan?
Aiemmin olen luullut, että "poika" tarkoittaa miesten saunaillassa löylyyn mukaan otettavaa viinapullon, mutta nyt kun sana taas lätkäuutisten myötä pyörii otsikoissa, en ole niinkään varma.
Valistakaa :)
Kommentit (15)
Poika on just nyt tulossa kotiin, lentokoneessa.
Väinö Linna, Tuntematon sotilas >>
"Kiljupytty muodostui koko puolijoukkueen elämän keskipisteeksi. Sitä kuunneltiin ja taputeltiin hellästi, ja kun se hetkeksi unohtui, sanoi joku: 'Mikäs tuolla reppujen alla pihisee?' Poikahan se siellä."
Pokaali jossa on jokaiselle kaiverrettu peniksen mentävä aukko. Sen takia se on astian mallinen jotta sen voi kätevästi tyhjentää.
Alun perin tarkoitettiin SM-voittobiisiksi (ja siten "poika" oli SM-voittopokaali), mutta samana vuonna Suomi voitti MM-kisat niin nyt on juurtunut siihen.
"kannusta samppajaa, poika on tullut kotiiin"
Ap:n viinapulloastia on sikäli oikeilla jäljillä, että "pojaksi" sanotaan kotikaljan ja sahin tekoastiaa, kaukaloa tai ämpäriä. Ja sitten se äänteellisesti käy yksiin pokaalin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitalijuhlien viihdyttäjäksi palkattu miesprostituoitu.
Tarkoitatko kiertopalkintoa?
Vierailija kirjoitti:
Väinö Linna, Tuntematon sotilas >>
"Kiljupytty muodostui koko puolijoukkueen elämän keskipisteeksi. Sitä kuunneltiin ja taputeltiin hellästi, ja kun se hetkeksi unohtui, sanoi joku: 'Mikäs tuolla reppujen alla pihisee?' Poikahan se siellä."
Ei voi kyllä kuvitelllakaan millaset olot noilla äijillä tuolla rintamalla on olllut.
Olen kattonu talvisotaelokuvan joku 10 kertaa ja aina tuleee kylmät väreet.
Vierailija kirjoitti:
Olen kattonu talvisotaelokuvan joku 10 kertaa ja aina tuleee kylmät väreet.
Minkä niistä? Ite oon katona kokonaisena Laineen alkuperäsen parikymmentä kertaa. Molberin nähnyt kai kerran enkä uusinta vielä kertaakaan.
Mitalijuhlien viihdyttäjäksi palkattu miesprostituoitu.