Kuinka suuri uutinen maailmalla on jääkiekon MM-mestaruus? En löydä BBC:n uutisista mitään mainintaa asiasta?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Jääkiekko on erittäin marginaalilaji kuitenkin esim. verrattuna jalkapalloon.
Onneksi täällä saa siitä huolimatta iloita voitosta.
Ja Suomessa sitten taas se ei ole vaikuttanut esim.katsojalukuihin.
Eilisillan ottelu oli takuulla vuoden katsotuin. Moni sellainenkin katsoi, joka ei ylernsä kiekkoa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, entäs sitten? Ei se vähennä minun iloa tästä voitosta. Onkohan muissa maissa samanlainen kulttuuri, että heti kun maa saavuttaa jotain jossain urheilulajissa, niin alkavat ihmiset vähätellä asiaa ja listata urheilulajeja, jotka ovat maailmanlaajuisesti suositumpia...
No enhän minä niin sanonut enkä tarkoittanut. Avauksessa oli kysymys, onko tämä kuinka suuri uutinen maailmalla. Siihen vastasin, että asia ei ole kovin kiinnostava muualla kuin maissa joissa pelataan jääkiekkoa ja se on aika marginaalinen maailmanlaajuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aftonbladet, toki eu-vaalit heillä pääaihe. Ruotsissa fiasko, mutta en oikein tajunnut, miksi. Mutta kohtalaisen iso otsikko kuitenkin. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/kJdnK9/finland-tar-guld…
Ruotsalaiset kirjoittavat tosi kunnioittavia juttuja, miksi suomalaiset on heille aina niin ilkeitä? Tosin taitoluistelumaailma on erilainen, siellä kaikkia pohjoismaalaisia kannustetaan.
Samoin Expressen kirjoitti kauniisti jo Venäjä ottelun jälkeen.
Todella hienoa, että Suomen joukkueessa on ainakin kaksi ruotsinkielen taitoista pelaajaa. Molemmat ruotsalaiset ip-lehdet ovat haastatelleet heitä ahkerasti! Kielitaito kannattaa aina!
Eivätkö ruotsalaiset osaa muuta kuin ruotsia? Kannattaisi heidänkin opiskella kieliä.
Ilmaisu on aina parempaa ja vivahteikkaampaa omalla kielellä. Ilmeisesti nämä kaksi ruotsinkieltä puhuvaa pelaajaa ovat suomenruotsalaisia? Jos vaikka Venäjän joukkueessa on hyvin suomea puhuva pelaaja, niin eiköhän suomalaistoimittajatkin haastattele juuri häntä ja suomen kielellä? Kielitaito kannattaa aina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, entäs sitten? Ei se vähennä minun iloa tästä voitosta. Onkohan muissa maissa samanlainen kulttuuri, että heti kun maa saavuttaa jotain jossain urheilulajissa, niin alkavat ihmiset vähätellä asiaa ja listata urheilulajeja, jotka ovat maailmanlaajuisesti suositumpia...
No enhän minä niin sanonut enkä tarkoittanut. Avauksessa oli kysymys, onko tämä kuinka suuri uutinen maailmalla. Siihen vastasin, että asia ei ole kovin kiinnostava muualla kuin maissa joissa pelataan jääkiekkoa ja se on aika marginaalinen maailmanlaajuisesti.
No hyvä, että pääsit pähkäilyssäsi perille kirjoittamalla sen pöllöpalstalle.
Onko Suomessa suuri uutinen, kun jokin toinen maa voittaa mestaruuden jääkiekossa tai muussakaan lajissa? Annetaanko ylenpalttista kunniaa ja piirretään se maa maailmankartalle, vai keskitytäänkö enemmän oman suorituksen ruotimiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilisillan ottelu oli takuulla vuoden katsotuin. Moni sellainenkin katsoi, joka ei ylernsä kiekkoa seuraa.
No tottakai saa iloita. eihän sitä ole kukaan kiistänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä, että pääsit pähkäilyssäsi perille kirjoittamalla sen pöllöpalstalle.
?????
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa suuri uutinen, kun jokin toinen maa voittaa mestaruuden jääkiekossa tai muussakaan lajissa? Annetaanko ylenpalttista kunniaa ja piirretään se maa maailmankartalle, vai keskitytäänkö enemmän oman suorituksen ruotimiseen?
No ei ole, eikä ainakaan Briteissä (BBC) jossa ei juurikaan edes pelata jääkiekkoa.
Oletko, ap, löytänyt tänä aamuna ruokakuppisi, vai tarvitsetko siihenkin opastusta?
Kanada kaatui, tinttan tanttan tallallei!
Joskus aikoinaan kun Kanada voitti mestaruuden, niin kanadalainen kirjeystäväni ei tiennyt edes siitä. Ei nuo kisat kiinnosta maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikoinaan kun Kanada voitti mestaruuden, niin kanadalainen kirjeystäväni ei tiennyt edes siitä. Ei nuo kisat kiinnosta maailmalla.
Kirjeysräväsi ei ikinä tainut kertoa, kuinka siellä ihan junnujenkin ottelut vetävät hallit täyteen.
Haluaisin uutisoida tähän väliin, että join aamukahvini mörkömukista, kuten olen tehnyt jo vuosia eli tiesin mikä mediaspektaakkeli on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsonut, enkä katso.
Vierailija kirjoitti:
Minun kanadalaisystäväni taas lähetti onnitteluviestin jo minuuttia ennen pelin päättymistä. Oli hänkin seurannut suoraa lähetystä.
Jääkiekko on yhtä suuri uutinen Briteissä kuin kriketin MM meillä Suomessa.
No onhan tuo aika paukku kun takahikiän farmisarjan pelaajat pyyhkivät lattiaa NHL "tähdillä".
Näistä kisoista ei suurin osa (99-99,9 %) maailman väestöstä ole koskaan kuullutkaan. Fakta.
Ilman jääkiekkoa suomalaiset eivät voisi järjestää tällaisia yöllisiä pöllökarnevaaleja koskaan.