Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~MaAlIsKuIsEt KeSkElLä ViIkKoA (Ke-tO)~

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meillä sitten vissiin nukutaan. Eilen itkettiin, ja sitten illalla Tilli intoutui valvomaan ja seurustelemaan eikä millään meinannut nukahtaa. Liekö sitten myöhäisempi nukahtamisajankohta vaikuttanut, mutta heräsi ekan kerran syömään vasta aamuyöstä! Voi miten kivaa, mamma sai nukkua rauhassa! Nyt aamulla jaksoi herätä vain syömään ja vaippaa vaihtamaan, nukahti sitten uudelleen. Sormet ristiin että tämä päivä jatkuisi näin mukavana...

Pitäisi pastorille soittaa ristiäisistä. Meillä vaan näyttäis menevän nää aikataulut ihan ristiin - aina kun meillä on rauhallinen hetki että pääsisin puhelimeen, on pappi varattu, ja sitten kun pappi soittaa takaisin niin Tilli parkuu pallo punaisena... En haluaisi häiritä pappia virastoaikojen ulkopuolella kun mies olisi kotona Tilliä hoitamassa, mutta pakko kai se on että saadaan ristiäiset järjestettyä...

No nyt pitää mennä tarkistamaan vieläkö neiti hengittää. Ja sitten virittelemään dvd-soitinta joka on taas kadottanut kuvansa. Johdot varmaan irti kun tuo meidän pienempi kissa tykkää kiipeillä ja remuta tuolla tv-kaapissa...

Suhni & nukkuva Tilli

Vierailija
2/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan tänne juurikaan kirjoitellut, mutta sitäkin enemmän lueskellut muiden tarinoita. Meillä on nyt 8 viikon ikäinen tyttö. Ristiäiset pidettiin jo kun neiti oli 6 viikon ikäinen. Aluksi luulin, että meillä kärsitään koliikista, mutta vaihdoin korvikemerkkiä ja aloitin cuplatonin antamisen niin on helpottanut, kumpi sitten onkaan helpottanut, mutta pääasia että huudot ovat vähentyneet. Meillä kun illat meni yhdeksästä kahteentoista yhdellä huudolla. Ei kelvannut maito eikä tutti. Sylissä huusi, mutta jos laski pois niin huusi vielä enemmän. Parhaiten auttoi aika. Kun kello lähestyi kahtatoista niin neiti rauhottui, söi ja nukahti ja heräs syömään vasta aamu kuuden aikoihin. Nyt onneksi ollaan näistä päästy, hieman vieläkin huutaa iltaisin, mutta rajoittuu alle tuntiin eikä tätä onneksi tapahdu läheskään joka ilta. ;) Kuinka te muut olette liikkuneet vauvan kanssa? Minä olen liikkunut jonkin verran, mutta tuntuu että aina kyläreissun jälkeen..vaikka olisi ollut muutaman tunnin kestoinen..niin illalla ollaan levottomampia ja huudetaan ja kitistään enemmän. Onkohan tämä normaalia levottomuutta siitä että oli erilainen päivä? Vai onko äiti erilainen kylässä ja vauva vieroksuu sitä? Muuten meillä mennään päivät iloisesti hymyillen ja pikkuhiljaa jokellellen. Neiti nukkuu päiväunet hyvin, kun saa nukkua pihalla vaunuissa. Viime viikko meni sisätiloissa kun oli ensimmäinen nuha, eikä päiväunista tahtonut tulla juuri mitään.

Tällaista täällä! ;) Aurinkoisia päiviä odotellessa..

-Linda ja Ellen 8 vko:a+4päivää-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orchid]Meillä meni viime yö ensimmäisen kerran yhdellä syötöllä! Luulen, että tämä oli poikkeus, eikä siitä tule sääntö, ainakaan vielä. Illalla poika taas vaihteeksi pulautti kaiken syömänsä ulos ja ei kun pojan kanssa suihkuun, oltiin juuri kylvetetty... Vähän huoletti, että vieläkö tisseistä riittää maitoa uuteen tankkaukseen ennen yötä, mutta hyvin ilmeiseti riitti, kun poika nukkui 22-04, sitten söi ja kuudelta kitisi puklua ja sieskalta piereskeltiin. Silloinkaan ei vielä halunnut syödä, vähän myöhemmin vasta. Noustiin kuitenkin ylös, kun oli meno lastenvalvojan luokse.

Eli käytiin ISYYDENTUNNUSTUKSESSA ja oli kyllä niin iisi homma, että turhaan on kuunnellut niitä juttuja, kuinka kauheeta se on. Mitään muuta ei kysytty, kuin, että mistä saakka on yhdessä asuttu. Eli näin täällä Oulussa. No, onpahan sekin asia nyt sitten hoidossa.

ALKOHOLISTA sen verran, että olen juonut pari kertaa siideriä, ei kyllä ihan kauheesti vielä maistu ja tuntuu että lasillinenkin menee jo päähän... Ei sitten viitti vauvaa kovin huterilla käsillä käsitellä... Mutta ihan hyvin voi musta siiderin juoda ja vähän ajan päästä jo imettää, ei taida paljon vaikuttaa...

Mies pukkaa vaavia tuolla parvekkeella vaunuissa, täällä satanut aika kovasti, niin ei viitsinyt lenkkeilemään lähtä. Huomenna aion kyllä jo lähteä, ettei aivan tänne sisälle juutu. Ei ylimääräiset kilotkaan ihan itsestään varmaan liukene...

Jospa alkais leikkaamaan miehen hiukset ja sitten värjäis oman kuontalon.

Vierailija
4/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minulla, ei onneksi pojalla. Onneksi eilen tuli kaksi tyttöystävääni viihdyttämään sekä minua että vauvaa ja mieliala on hyvä flunssaisesta olosta huolimatta.

Lauantaina oli ristiäiset ja pojasta tuli Eero Pietari. Vielä edellisenä iltana nimi ei ollut selvä. Menimme miehen kanssa saunaan ja päätettiin, ettei ulos tulla ennenkuin nimi on selvä. Ja sitten se yhtäkkiä loksahti kohilleen! Ollaan tyytyväisiä.

Sateinen keli pitää meidät sisällä. Välillä aurinkokin pilkistää, kesä tulee pikku hiljaa ja ulkona tuoksuu tuomi.

Aksu ja Eero 2kk

Vierailija
5/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun pojalla oli kiukkuinen iltapäivä! aamulla nukkui tosi hyvin, ja sitten 1400 jälkeen ei osannut tietenkin sisälle nukahda, itki ja söi melkein 30min välein. lopuksi nukahdi yliväsyneenä mahalle!!! mikä on tosi ihmeellistä, hän kun aina ' nokki jyviä' mahallaan ollessa, olen kyllä kokeillut aikasemmin, mutta se ensi kerta kun vatsalla nukku. no sain nyte itsekin syödä. miehen vanhemmat olisivat halunnut tulla käymään, mutta pyysin heitä veirailulle huomenna päivällä, ehkä sitten on pikku herrä paremalla tuulella.

muistanko oikein että joku kysyi vaipoista? että kun vaippa falska? suosittelen kokeilemaan isompa vaippaa. me otettin liberon 5-8kg käyttöön kun poika oli vajaa 4 kiloa. ollaan kyllä tyytyväisiä liberoon.

ei täällä muuta, muksulla on nyte oma passi. meni vaan 2viikoa hakeminen. hassu vaan että sama vauva-kuvallinen 10 vuotta voimassa. otettiin turvakaukalossa kuva ja pojalla oikean isot posket ja tupla-leuka, saa nähdä mitä tulli parin vuoden kuluttua tykkä:)

kewa ja muksu 10vko

Vierailija
6/9 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkki, pakkaamista ja matka mummolaan, siinäpä tämän päivän ohjelma. Palailen illemmalla taikka huomenissa linjoille.

Aurinko paistaa ja takana hyvin nukuttu yö, eli elämä hymyilee:)

Kaikille tasapuolisesti hyvää päivää

toivottaa,

Maisa ja nelikko

Vierailija
7/9 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistoi ja oltiinkin sitten lasten kanssa kahden päivän edestä ulkona yli 2 tuntia.

Joel on nyt viimeset 3 yötä nukkunut 21-05,30 putkeen eli yli 8 tuntia..Jee!! Mutta en nuolaise vielä ; ) Viimeyönä meinasi jo herätä isompien lasten yskimiseen 1,30 mutta kokeilin tuttia ja kas kummaa tyytyi siihen. Niin se vaan on että kun Joel nukkuu hyvin niin isommat eivät. Ovat siis jälleen kerran sairastuneet nuhaan ja yskään! Edellisen kerran olivat vappuna kipeinä : / Grr! Ja nyt minä olen taas ristinyt käteni kyynärpäitä myöten ettei Joel sairastuisi kun ei viimeksikään saanut. Meillä olis viihteelle lähtö lauantaina miehen kans ja kaikki lapset olis menossa hoitoon. Niin kovasti odotan tota lauantaita etten toivoisi lasten sairastuvan pahemmin! Tottakai mun säkällä niin käy. Isompien kans jo pärjää kuka vaan vaikka vähän nuhaa ja yskää olisikin mutta Joelia en viitsis edes pienessä nuhassa viedä hoitoon.

Tänne ei siis kummempia uusia kuulu. Niin sitä piti sanoa että jätin disflatyl tipat pois kokonaan 1,5 viikkoa sitten eikä ole masuvaivaa sen jälkeen ollut. Rela tipat menee viä, mutta kun tuo pullo loppuu niin uutta en osta. Mutta näin siis tänne. Palailen taas. moi moi!

t.lyytikki kera 2 taperoa ja joel pian 3 kk

Vierailija
8/9 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Aurinkokin pilkistelee taivaalta...taitaakin tulla kaunis päivä edellisen kahden sadepäivän perään!!!

Meillä elo entisellään, paitsi 2 viimeistä yötä olen laittanut Epun kapaloon nukkumaan, kun käsillä viuhtominen on ollut niin mahdotonta, ettei rauhoitu millään nukkumaan, eikä sitten pysty nukkumaan....aina kun käsi osuu suun kohdalle niin alkaa hamuilla ja sitten syö käsiään....nuku siinä nyt sitten...mutta kapalo on siis auttanut, rauhoittuu siiten heti!

Nukkuuko teillä vauvat sisällä hyvin?? Eppu ei nuku, aina kun uni kevenee ja raottaa silimiään, niin ei enää malta nukkua, vaan alkaa tuijotella joka paikkaa, kun on katseltavaa... Vaunuissa nukkuu hyvin, kun ei ole virikkeitä ja nukahtaa aina takaisin, kun eipä niitä kuomun kankaita jaksa kauaa katella!! Siispä kaikki unet yöunia lukuunottamatta nukutan ulkona....tosin joskus viimeiset iltaunet ennen yötä nukkuu kantoliinassa.

Kauhian kuiva iho on muuten tällä pikkukakkosella, jos en päivittäin öljyä/rasvaa alkaa kasvot olla ihan karheat (johtuu varmaan osaksi siitä, että uivat maidossa niin usein). Onko muilla kuivaposkia?? Päänahkakin on nyt alkanut hilseillä...Ei kun öljyä päähän!!

Luovuttaako joku muu maitoa??? Olin ihan yllättynyt, kun kuukauden maitotili tuli ja melkein 250 egee tilille! Sillä saa jo ihan kivasti vaippoja ostettua! Vaikka tärkeintä on tietysti se pienten pienten keskos- vauvojen ruuan tarve, eikä raha, mutta iloinen lisä oli minun tililleni kuitenkin!!!

Aurinkoa ja iloa monta tuhatta kiloa!!

Urkki ja pojanvesselit

Vierailija
9/9 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kapaloin tytön yöksi ja useimmiten myös päiväunille. Parina viime iltana olen testannut, josko voisimme kapalosta luopua ja siirtyä unipussiin mutta ei taida vielä olla ajankohtaista. Typy nukahtaa siis rinnalle, mutta herää sängyssä noston jälkeen melko pian. Näin myös kapalossa, mutta jostain syystä tällöin ei ole alkanut huutelemaan vaan tuhisee aikansa ja nukahtaa. Nytkin huuteli tuolla unipussissa, vaikka masussa on varmasti maitoa enemmän kuin mahtuu. Vaihdoin kapaloon ilman välisyöttöjä tms. ja sinne jäi. Loistokeksintö tuo kapalointi :)

Päikkärit nukutaan myös ulkona ellei nyt pikku-ukkoja sada. Monesti ap:llä ollaan puistossa tms. ja siellä unet maistuvat vaihtelevasti. Ip-unet useimmiten takapihalla ja ehkä paremmin?! Pikkutorkkuja ottaa myös tissittelyn yhteydessä...

Kova tyttö on porisemaan, kun vain joku häntä ehtisi jututtamaan. Juttelee sitten ihan innoissaan jumppatelineen ötököille. On muuten meidän lapsista ainoa, joka on millään muotoa osoittanut kiinnostusta ko. vekotinta kohtaan :) Aikaisemmat versiot ovat lähinnä kiukustuneet sen alla maatessaan. Tosin tämä äippä on ehkä paatunut matkan varrella sen verran ettei se enää tunne huonoa omaatuntoa jos vaavi makoilee tyytyväisenä jossain yksin. Aiemmin ois heti pitänyt mennä seuraksi, nyt olen vain tyytyväinen jos jossain viihtyy hetken ilman seuraa. Kehitys kehittyy :)

Jeps, tuota kapaloa tulin vain hehkuttamaan. Nyt tuiskuun (siis suihkuun), jotta ehtii EA:n katsomaan!

T. MaalisPapu & co. (T3v6kk, P1v7kk & T2kk)