Jos nationalismi on pahasta, niin miksi kannustetaan oman maan joukkuetta
Kommentit (12)
Itse en pidä nationalismia pahana. Monikulttuurisuus poistaa kulttuurit ja tekee niistä yhden kulttuurien sekamelskan.
Koska nationalismi ei oikeasti ole pahasta.
Ei oman maan joukkueen kannattaminen ole välttämättä nationalismia, jos koko joukkueen pelaajat vaikka sattuisivat olemaan ulkomaalaistaustaisia Suomen kansalaisia.
Se on terveellinen tapa olla isänmaallinen.
En tiedä. Jotenkin hassu ajatus, että jos oikeasti tietää vaikka Ruotsin joukkueen tosi hyväksi ja on seurannut pelaajien uria jne, et kuitenkaan suomalaisena saa kannustaa heitä (tai ainakaan kertoa sitä ääneen).
Ja hassua on myös se, että tässä parin tunnin sisällä ratkeaa, onko suomalaisuus kunnia vai häpeä ja onko Suomen kansa oikeasti kannustamansa joukkueen takana vai ei. Nyt kyllä fanitetaan ja iloitaan, mutta parin tunnin päästä voi ihan hyvin mieli muuttuakin tyyliin "s**tanan tunarit, aina saa hävetä".
Vierailija kirjoitti:
Se on terveellinen tapa olla isänmaallinen.
Mitä epätervettä on isänmaallisuudesta?
En mä kannatakaan mitään maajoukkuetta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Jotenkin hassu ajatus, että jos oikeasti tietää vaikka Ruotsin joukkueen tosi hyväksi ja on seurannut pelaajien uria jne, et kuitenkaan suomalaisena saa kannustaa heitä (tai ainakaan kertoa sitä ääneen).
Ja hassua on myös se, että tässä parin tunnin sisällä ratkeaa, onko suomalaisuus kunnia vai häpeä ja onko Suomen kansa oikeasti kannustamansa joukkueen takana vai ei. Nyt kyllä fanitetaan ja iloitaan, mutta parin tunnin päästä voi ihan hyvin mieli muuttuakin tyyliin "s**tanan tunarit, aina saa hävetä".
Kävi miten kävi, niin ei hopea ole häpeä. Kertoo enemmän mollaajista.
Hyvä Suomi! Ylpeänä omasta valtiosta ja suomalaisista myös pelien ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ole mitään omaa valtiota ja omaa maata, vítun juntti. Et sä niitä omista, vaan käytännössä se valtio omistaa sut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ole mitään omaa valtiota ja omaa maata, vítun juntti. Et sä niitä omista, vaan käytännössä se valtio omistaa sut.
Nukkumaanmenoaika.
Kuka sanoo, että se on pahasta? Itse kannustan suomalaisia ja olen isänmaallinen. Mutta en tee sitä toisten kustannuksella tai ole toisia vastaan.