Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonto. Jos uskot, pääset taivaaseen. Jos et usko, et pääse taivaaseen

Vierailija
26.05.2019 |

Eli se miten ajattelet pääsi sisällä, vaikuttaa kuoleman jälkeisyyteen. Eikö tämä jo todista uskonnon järjettömyyttä ja sitä että se on pelkkää humpuukia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että joku saa uskosta lohtua, joten en täysin humpuukiksi sitä kutsuisi.

Vierailija
2/9 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Usko" ei tarkoita itselleen uskottelua ja vakuuttelua, että "kyllä se nyt ihan varmasti on olemassa ja totta." Luottamus, esimerkin noudattaminen, sen ottaminen luontevaksi osaksi omaa elämää, siitä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska eihän ihminen voi päättää että "nyt minä uskon" tai "nyt minä lakkaan uskomasta". Jumala antaa uskon lahjana. Pelastuskaan ei ole kiinni siitä miltä tuntuu, ja onko uskoa nyt tarpeeksi tällä hetkellä.

Vierailija
5/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei usko, se on ihan sama miten käy ja jos uskoo, ettei pääse taivaaseen, niin silloinhan uskoo ja pääsee.

Vierailija
6/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo valmiiksi päätyväni helvettiin.

Okei, se oli vitsi. En usko helvettiin sen enempää kuin taivaaseenkaan. Mutta jos helvetti olisi olemassa, niin olisin varmaan sitten niin syntinen, että pääsylippu helvettiin olisi hankittu jo aikoja sitten.

Vierailija
7/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että joku saa uskosta lohtua, joten en täysin humpuukiksi sitä kutsuisi.

Usko aiheuttaa myös stressiä jos kokee ettei pysty täyttämään uskonnon vaatimuksia

Vierailija
8/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnssani ei ole taivassa, joten ei haittaa yhtään.

Vierailija
9/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käsittänyt niin, että pitää olla myös hyvä ihmisille. Olisiko Hi7ler päässyt taivaaseen, jos olisi täydestä sydämestään uskonut Jumalaan, muttei kuitenkaan olisi edes katunut tekojaan?