Miten päästä yli pelimiehestä?
Tutustuin kolme kuukautta sitten kivan oloiseen mieheen töiden kautta ja aloimme viestitellä ensin työasioista ja sitten ihan arkisista jutuista. Kaiken lisäksi asumme hyvin lähellä toisiamme. Kävi ilmi että mieskin on sinkku. Olemme näiden kuukausien aikana lenkkeilleet yhdessä, tehneet ruokaa miehen luona, katsoneet leffaa sylikkäin ja hieman kosketelleet toisiamme mutta seksiä ei ole ollut. Ongelma on että itse menin ihastumaan aivan täysillä, ja muutaman viikon jälkeen kysyin mieheltä mitkä hänen ajatuksensa minusta ovat. Yllättäen mies kertoi tapailevansa muitakin ja ettei oikein tiedä mitä haluaa! Järkevää olisi ollut lopettaa tässä vaiheessa, mutta ihastukseni sokaisemana olen kuitenkin edelleen vastaillut hänen viesteihinsä ja olemme välillä nähneetkin, kun hän on jotain ehdottanut. Olen kai kuvitellut että ei ole haittaa tapailla ns kaverityyliin, kun mitään fyysistä läheisyyttä halaamista lukuunottamatta ei ole ja olen myös toivonut että mies lopulta huomaisi kuinka loistotyyppi olen. No, tilanne on nyt se että voi mennä jopa viikko kun miehestä ei kuulu mitään, ja tiedän että hänellä on silloin muita kuvioita ja minulle tulee viestiä vain silloin kun hän kaipaa jotain hengailuseuraa. Mies on todella sosiaalinen tyyppi kun itse olen enemmänkin introvertti, ja uskon hänellä vientiä riittävän, on komea, kohtelias ja erittäin varakaskin vielä. Olen tosi surullinen tästä tilanteesta enkä osaa repäistä itseäni siitä irti. Miehen seurassa tunnen itseni jotenkin todella erityiseksi, ja kaipaan sitä tunnetta kovasti.
Joudumme edelleen näkemään parin viikon välein työasioissa, näitä näkemisiä en voi välttää ja jokainen näkeminen aiheuttaa tunnemyllerryksen ja ikävän.
Tiedän että olen ihastunut johonkin mielikuvaan enkä todelliseen mieheen. En käsitä miten tämä kokemani torjunta voikin horjuttaa itsetuntoani näin paljon. Mies on kertonut tapailevansa yleensä itseään vähintään 10 vuotta nuorempia naisia. Minulla ja miehellä on vain 2 vuotta ikäeroa, mies on vanhempi ja ollaan melkein nelikymppisiä eli ei ihan teinejä enää. Miehessä on muitakin huonoja puolia, hän ei juuri puhu tunteistaan eikä jakele kehuja, minulle kivointa mitä hän on sanonut taitaa olla että olen tosi kiva. Mies on ollut sinkkuna useita vuosia ja on kuulemma tapaillut paljon naisia tänä aikana, mikä mielestäni kertoo joko harkintakyvyn tai sitoutumiskyvyn puutteesta, ja kumpikin on huono juttu. Siitä huolimatta hänellä on jotain outoa karismaa, joka saa minut kaipaamaan hänen seuraansa.
Tekstini kuulostaa todella typerältä, mutta tämä on minulle todellinen ongelma. Ihastun aivan todella harvoin ja tämä mies pyörii mielessäni nyt jatkuvasti, vaikka koko homma oli taputeltu jo pari kuukautta sitten, kun tuli selväksi että tässä on muitakin kuvioissa. Siitä huolimatta toivon että hän kysyisi taas kuulumisiani ja näkisimme. Joudumme näkemään töiden puolesta säännöllisesti ja naapureina törmäämme myös ajoittain, kerran olen myös nähnyt kun hän vei kotiinsa toisen naisen. Tämän jälkeen olin jo viemässä surutyötäni eteenpäin, mutta miehen suunnalta alkoikin silloin yllättäen todella aktiivinen yhteydenpitovaihe, joten taas aloin ajatella että mitä jos jne. Huoh.
Kohtalotovereita tai neuvoja, kiitos!!! Tiedän että ”he’s just not that into you”, koska jos olisi, ei se jäisi epäselväksi. Mutta miksi hän kuitenkin viestittelee, kun ei kuitenkaan vonkaa seksiä? Kavereita hänellä kyllä riittää. Pitäisi vaan sanoa, että lopetetaan kaikki viestittelykin, mutta se olisi se viimeinen niitti jonka jälkeen viimeinenkin toivo olisi menetetty. Mutta olisi sekin varmaan parempi kuin tämä löysässä hirressä roikkuminen :( Tuntuu vain siltä, ettei tästä pääse yli kuin vaihtamalla työpaikkaa ja asuntoa ettei tarvitse nähdä toista :(
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelimiehelle on tosi tyypillistä vältellä aitoa läheisyyttä ja sitoutumista, mutta nauttii huomiosta. Ei vonkaa sinulta koska a) on impotentti tai b) harrastaa seksiä niiden nuorempien tapailemiensa naisten kanssa. Pelimiehellä on myös kuudes aisti sen suhteen, koska olet siirtymässä eteenpäin ja ottaa sinuun yhteyttä juuri tällöin, juuri sen verran että sa huomiosi takaisin itseensä. Voit tehdä miehelle selväksi, että romantiikka kuuluu kanssasi sitoutuneseen parisuhteeseen, jonka jälkeen jäät tarkkailemaan kuinka sitoutumiskykyinen hän on. Todennäköisesti luovuttaa, mutta haluatko todella itse suhteseen miehen kanssa, joka ei halua sinua ja pitää osana haaremiaan? Keskity myös keskittämään ajatuksesi muualle kuin kyseisen mieheen. He todella haistavat huomion ja sen, kun käännät vihdoin huomiosi muualle.
Kiitos tästä. Taitaa olla juuri näin, että nauttii huomiosta. Ei ole impotentti, halatessa on kyllä selkeä seisokki tuntunut. Eli ehkä painaa sitten niitä nuorempia :( Ja juuri kun olen päättänyt että nyt tämä juttu oli tässä, tulee viestiä ja olen taas koukussa. Niin raivostuttavaa! Olen miettinyt miten ilmaisisin kantani hänelle niin että säilyttäisin arvokkuuteni, kun välillä tekisi vaan mieli purkaa kaikki oma turhautuminen ja syyttää tunteilla leikkimisestä yms, vaikka itsehän omat tunteeni olen kehittänyt :( Mutta koitan olla asiallinen ja vain sanoa ettei tämä kuvio toimi minulle näin, en halua enää tavata vuoronumerolla.
Minä sanoin vain viestissä yksiselitteisesti, että en halua tavata, jos hän tapailee muita. Vaikka toisaalta tuntui, että tunnustin siinä liikaa omia tunteitani ja menetin siltä osin kasvoni, toisaalta se oli selkeä ja viileä ilmaisu. Tein kuitenkin itse sen päätöksen, että en enää roiku turhaan ja molemmille oli selvää, että mies ei lopeta muiden tapailua. Tämä meni kuitenkin vähän hölmösti, kun mies sitten sanoi, ettei sillä hetkellä tapailekaan ketään muita. Sanoin siihen vain, että ai jaa, olen ehkä ymmärtänyt väärin. Sen jälkeen mies kysyi, milloin ehtisimme tapaamaan ja siihen en enää vastannut mitään. Juu, jäi vähän tyhmästi roikkumaan, mutta kyllä molemmille oli selvää, että tuo oli loppu. Tiesin, että hän valehteli ja hän varmasti ymmärsi, etten siksi enää vastannut mitään. Minun piti vain tehdä se päätös, että kun tuon viestin hänelle kirjoitan, ei siitä ole enää paluuta ja on turha odottaa, että mies yhtäkkiä päättääkin haluta vain minut.
olen siis tuo, joka kertoi nyt olevansa yhdessä unelmamiehen kanssa.
Tuo on varmasti paras tapa, ei jää varaa jossittelulle. Nyt vaan jostain voimia sen viestin kirjoittamiseen! Tulee ehkä vähän yllätyksenä miehelle kun ollaan nyt kaverillisissa väleissä oltu, enkä ole harmitustani ilmaissut koko tänä aikana mitenkään, mutta tulkoon.
Työjuttujen suhteen asia on hieman kinkkisempi, koska tosiaan pitää edelleen nähdä, ja lisäksi miehestä ja hänen yhteyksistään voisi olla tulevaisuudessa hyötyä urallani, joten asialliset välit olisi hyvä säilyttää. Mutta olihan meillä toisaalta asialliset ja ammatilliset välit jo ennen tätäkin.
Ap
Mä suosittelisin tapaamista ja sitä, että ilmaiset olevasi kiinnostunut. Ja selvitä myös, voisiko mieskin olla. Älä teeskentele kaveria tai ettet välitä.
Minusta tuo ei ole vielä puhdas pelimies. Ja jos saatkin torjunnan, niin nolottaa sen verran, että tunteesi näivettyvöt! Se on parss tapa päästä eroon tunteista ja irtaantua. All or nothing. Nyt olet mennnyt itsekin vielä puolivaloilla, looeta se ensin. Olet otsekin syyllistynyt pelaamiseen.
Tuo itsensä nolaus -aspekti on kieltämättä käynyt mielessä! En tiedä toimisiko se, vai harmittelisinko sitten vielä kaiken lisäksi sitäkin että menin nolaamaan itseni.
Siitä on nyt kohta kaksi kuukautta, kun yritin viimeksi kysellä että mitä mieltä mies on minusta. Samalla sanoin, että haluaisin itse tutustua paremmin, mutta en oikein tiedä mitä mieltä olen siitä että miehellä on muutakin meneillään samaan aikaan. Kerroin myös tykkääväni hänestä. Jos tuo ei ollut riittävän selkeää niin ehkä en halua miestä jolle pitää rautalangasta vääntää! Ja mies ei siis oikein tuolloin osannut vastata mitään järkevää, koko tilanne tuli vähän äkkiä.
Ap
Ei tunteiden ilmaisemisessa ole mitään pahaa, jos vain löytyy rohkeus sen sanomiseen. Ja jos ei ole rohkeutta kertoa suoraan kiinnostuksesta, voihan sanoa ympäripyöreämmin, että on kiinnostunut nyt vakavammasta suhteesta. Siinä jää vielä kuitenkin tilaa vielä sille tulkinnalle, että ylipäätään haluaa etsiä jotain muuta eikä suoraan sanota, että nyt tunteita on jo vähän liikaa ja kuvio sattuu.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan jaksaut lukea, mutta ei niistä pääse eroon koskaan.
Ei se irtoo ennen kuin saa panna. Punkki. Otat liian vakavasti.
Ehkä tää mies haluaa lapsia ja pitää ap:ta liian vanhana siihen? Ja siksi tapailee niitä 10 v. nuorempia
Vierailija kirjoitti:
Kiitos viesteistänne! Juuri näitä totuuksia kaipasin.
5: Nimenomaan en ole koskaan ollut minkään romanttisen hömpötyksen perään ja liialliset tunteenosoitukset ihan tapailun alkuvaiheessa saa minut melkeinpä pakenemaan. En pidä myöskään itseäni ihan perustaviksena, vaan olen kauniiksikin kehuttu ja sporttinen ja treffikutsuja kyllä satelee, mutta harvoin tuntuu että jutut osuu kenenkään kanssa yksiin niin hyvin kuin nyt.
Yksipuolinen ihastuminen on minulle uusi juttu, yleensä olen itse ollut se jota ei nappaa, mutta olen sen kyllä saanut sanottua enkä ole jättänyt ketään selvästi ihastunutta epätietoisuuden varaan. Minulla kun ainakaan ne tunteet ei syty myöhemminkään jos kipinää ei heti alkuun ole.
Pitäisi varmaan vaan blokata nyt koko tyyppi, ettei tule kiusausta enää vastata mihinkään viestiin.
Ap
Kannatan, blokkaa. Tosin kunnnon pelimies yltyy hetkeksi, mutta jos annat yhtään siimaa hän kyllästyy. Joten pitemmän päälle parasta blokata. Tee jotain mistä tykkäät. Onko matka josta olet haaveillut? Nyt on aika olla itsellesi aivan erityisen mukava.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tää mies haluaa lapsia ja pitää ap:ta liian vanhana siihen? Ja siksi tapailee niitä 10 v. nuorempia
Aha. Ja tämä auttoi ap:ta miten? Mitähän väliä sillä on, mistä syystä tapailee nuorempia, jos joka tapauksessa tapailee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Ja tämä auttoi ap:ta miten? Mitähän väliä sillä on, mistä syystä tapailee nuorempia, jos joka tapauksessa tapailee?
No itseasiassa hän on sanonut että voisi halutakin lapsia. Ja itsekin ehkä haluaisin, olen lapseton mutta lääkärissä on todettu että pari vuotta olisi vielä hyvät tsänssit ihan luomustikin raskautua, en ole siis vielä täyttänyt neljääkymmentä mutta toki olen ”vanha” siinä mielessä, ainakin jos vertaa kymmenen vuotta nuorempiin. En ole vaan koskaan ollut suhteessa jossa olisin halunnut lapsia, vaikka suhteeni ihan onnellisia ovat muuten olleetkin. Ja olen sinut senkin kanssa että omia lapsia ei koskaan tule, elämässäni on paljon sisältöä, mutta kieltämättä ajatus siitä että ihastukseni mielestä olen hänelle liian vanha perheen perustamiseen, on aika kurja :(
Ap
Pitää sinua lämpimänä jos tulee puute.
Enkä ole ilkeä, itse yritän päästä pelimiehestä yli myös.
Jahas, tämän ketjun perusteella olen ilmeisesti pelimies. Jos suhde teille aihettaa päänvaivaa, niin eikö teidän tulisi itse tehdä se miehelle selväksi, missä mennään ja mitä toivot? Oletteko edes kertoneet miehille tunteistanne?
Moni nainen piilottaa herkän puolensa ja pitää kovaa pintaa, mutta silti oletetaan, että miehen pitäisi kunnioittaa heidän tunteita, vaikka tunteita ei ole ilmaistu...
Vierailija kirjoitti:
Jahas, tämän ketjun perusteella olen ilmeisesti pelimies. Jos suhde teille aihettaa päänvaivaa, niin eikö teidän tulisi itse tehdä se miehelle selväksi, missä mennään ja mitä toivot? Oletteko edes kertoneet miehille tunteistanne?
Moni nainen piilottaa herkän puolensa ja pitää kovaa pintaa, mutta silti oletetaan, että miehen pitäisi kunnioittaa heidän tunteita, vaikka tunteita ei ole ilmaistu...
Aiemmissa tapailusuhteissani tunteiden ilmaisu tuli mukaan jotenkin luontevasti ja molemminpuolisesti, nyt tuntuu että jos yritän sanoa jotakin kivaa niin vastassa on vain muuri, jolta ei saa vastakaikua. Tiedän toki että se on mun kannalta huono juttu, olen vaan ajatellut että mies on ehkä hitaammin lämpiävä, mutta onhan se nyt selvää että fiilikset ei ole ollenkaan samalla tasolla.
Ehkä vielä voisin alleviivata ja kertoa tunteistani tarkemmin, mutta olen hyvin varma että vastakaikua ei tule. Siis olisi tyylikkäämpää vaan jättää yhteydenpito pois eikä tyytyä siihen että silloin tällöin saan huomiota joka ei johda mihinkään. Kyllä ihmismieli osaa olla kummallinen, ei vaan meinaa päästää irti asiasta joka ei ole hyväksi.
Ap
Eihän toi nyt mikään pelimies ole. Hän ei vaan ole kiinnostunut susta ap.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Kohta viisikymppisenä naisena (ja entisen pelimiehen kanssa nsimisiin mentyäni, tapasimme nelikymppisenä,) neuvoisin olemaan suora ja avoin siitä, miyä itse tuntee. Nyt sp kuulostaa peitelleen mieheltä todellisia tunteitaan ja toiveiltaan ja yhtäkkiä laittamassa välejö poikki. Kuka ties mies on duhtautunut positiivisen odottelevasti, että katsellaan tulisiko tästä enemmän. Lopettakaa naiset pelailu. Se vaatii tietty rohkeutta ja itsensä likoon laittamista ja riskin ottsmista, mutta on sinoa, mikä voi toimia. Jos sitäpaitsi kyseessä on ihan oikea pelimies, niin luuletteko, ettei hän ole tavannut tuhat ja yksi pelejä pelaavia naisia, jotka odottavat ajatustelukua ja suunnittelevat siirtoja. On todellakin. Se yksi suorapuheinen, rohkea ja rehellinen ja joka tietää mitä tahtoo, on hyvin virkistävä poikkeus sellaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Eihän toi nyt mikään pelimies ole. Hän ei vaan ole kiinnostunut susta ap.
Pelimies-leima on tosiaan heilahtanut nyt liian herkästi. Pelimies teeskentelee suurta rakkautta tasan sen aikaa että pääsee sänkyyn. Ei tosiaankaan kerro ettei ole kauhean varma ja kiinnostunut ja tapailevansa muitakin. Mies on vain epävarma eikä ole selvästi kiinnostunut apstä yli kaiken. Miten siitä päästä yli? No samalla lailla kuin kaikista tapailujutuista jotka eivät koskaan etene seurusteluksi yms. Unohtamalla ja siirtymällä eteenpäin. Nämä kaksi eivät olleet toisilleen tarkoitetut, se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo toiseen ihastuminen varmasti auttaisi! Kun sen vain saisi jotenkin onnistumaan! Olo on nyt lannistunut ja muiden tapailu ei kiinnosta, vaikka tiedän että ajan kanssa tämäkin tunne väistyy ja viimeistään uudessa suhteessa pystyn vihdoin katsomaan taaksepäin ja olla tuntematta enää harmitusta. Ihastun vain niin harvoin :(
Tunnistan tuonkin piirteen että yritän mielessäni selitellä asioita parhain päin, että kyllä se oikeasti saattaa tykätä, sillä on nyt vaan kiire tms. Hah.
Tulevat työnäkemiset vaan pelottaa jo etukäteen, miten pystyn olemaan vaan cool. Tämä työkuviokin jonka vuoksi näemme on sellainen johon mies pyysi nimenomaan minua, ennenkuin ihastus oli minulle ehtinyt iskeä. Nyt olen sitten siinä kuviossa kiinni ainakin vuoden.
Kiitos vertaistuesta ja neuvoista, ne tulevat nyt todella tarpeeseen kun sunnuntai-illan haikeus taas iskee :(
Ap
17 lisää vielä, että minä pystyin tuon FWB-suhteen alettua jäämään sen "pelimiehen" kanssa kavereiksi. Kävimme säännöllisesti esim. ulkoilemassa yhdessä. Nykyään yhteydenpito on harventunut, koska pelimiehellä on hullu naisystävä, joka ei kestä ajatustakaan siitä että miehellä olisi naispuolisia kavereita. Mutta siis itselleni ystävyys ja säännöllinen näkeminen ei ollut enää mikään ongelma sitten, kun olin löytänyt hoivaajan toisesta miehestä. :)
Kyseinen mies löytyi Tinderistä. Loin silloin ekaa kertaa Tinder-profiilin, ja Tinder-deittailuistani oli muuten hauska kertoilla tälle pelimiehelle aina silloin tällöin. :D
Pelimies on löytänyt naisen, jonka kanssa haluaa olla, niin se on heti "hullu naisystävä" :) Ehkä kannattaisi heittäytyä hulluksi, niin kelpaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmissa tapailusuhteissani tunteiden ilmaisu tuli mukaan jotenkin luontevasti ja molemminpuolisesti, nyt tuntuu että jos yritän sanoa jotakin kivaa niin vastassa on vain muuri, jolta ei saa vastakaikua. Tiedän toki että se on mun kannalta huono juttu, olen vaan ajatellut että mies on ehkä hitaammin lämpiävä, mutta onhan se nyt selvää että fiilikset ei ole ollenkaan samalla tasolla.
Ehkä vielä voisin alleviivata ja kertoa tunteistani tarkemmin, mutta olen hyvin varma että vastakaikua ei tule. Siis olisi tyylikkäämpää vaan jättää yhteydenpito pois eikä tyytyä siihen että silloin tällöin saan huomiota joka ei johda mihinkään. Kyllä ihmismieli osaa olla kummallinen, ei vaan meinaa päästää irti asiasta joka ei ole hyväksi.
Ap
No mutta senhän takia sinun tuleekin kertoa, selkeästi ja suorasanaisesti, että haluat enemmän ja koet miehen pitävän sinua löyhässä siteessä (ja myös vaatia mieheltä sitoutumista, jos hän sellaista lupailee). Kyllä kunnniallinen mies kertoo, jos hän ei näe kanssasi tulevaisuutta, ja se ehkä auttaa myös sinua unohtamaan hänet.
Itselle paras keino irrottautua on itseanalyysi: mitä siinä pelaajassa on, mitä sinä tarvitset? Mitä tarvetta se mies täyttää?
Kun löysin vastauksen, tiesin myös etten häntä tarvitse. Eikä pelaajat edes säväytä enää.
Itse ihastuin kanssa yhteen mieheen joka on - ei ehkä pleijeri, mutta naisia on tuntunut riittävän ja hän osaa hurmata naisia mukavalla luonteellaan.
Itse en ole vielä täysin kokonaan päässyt yli hänestä, mutta koko ajan menossa eteenpäin. Itseni kohdalla on auttanut mm:
- Se ettei pidä yhteyttä häneen. En ole itse blokannut häntä mitenkään, mutta olen mm lakannut seuraamasta häntä Facessa, jolloin hän ei hypi jatkuvasti silmille
- Muiden miesten treffaaminen
- Hänen huonojen puoliensa miettiminen
- Se kliseinen aika
Naistenmiehissä ja pleijereissä huonona puolena on se karisma, jonka avulla he saavat naiset ihastumaan itseensä ja pleijereistä ylipääseminen voi olla muuten todella vaikeaa. Mutta kyllä se siitä, pikku hiljaa eteenpäin.
Mene suihkuun ja nukkumaan. Huomenna töihin. Muuta neuvoa ei tule.
Mistä sen tietää, mitä mies ajattelee. Ehkä hön on niitä miehiä, joiden mielestä on eri naiset vskaviin suhteisiin ja eri nsiset irtoseksiin. Nyt ap on esittänyt kaveria, ei ole edes yrittänyt oikeaa suhdetta. Mitä jos mies pitääkin häntä potentiaslisena ja on ottanut siksi rsuhsllisesti.
Ja mitä hsittaa nolata itseään, rehellisyys tunteista on kunnioitettavaa ja rohkeaa, ei hävettävä asia.