>^_^< KESÄKERTUT keskiviikkona _*
Kommentit (53)
Ihan ensiks ONNEA JAMESIINALLE JA PERHEELLE TYTÖSTÄ!!!!!!!!!
Tulipa sitten käytyä siellä ä-polilla. Kaikki olikin ihan kunnossa, eli lapsivettä normaalisti (tosin vain toispuoleisesti niin, et yhdes kohdas oli toooosi iso lätäkkö, mutta muualla aika kuivan tuntuista). Painoarvio oli nyt sit rv 38+6 tasan kolme kiloa, et jos vauva vielä viihtyy hetken mahassa, niin on saman kokoinen kuin esikoinen (synty rv 41+1 ja oli 3425g).
Meinas iskee paniikki siellä polilla, kun odottelin pääsyä lääkärille, niin kaks muuta äitiä oli just saanu päätöksen, että olivat menossa käynnistykseen nyt samantien. Ajattelin jo, et en kai vaan minäkin, mutta miks olisinkaan kun kaikki oli kerran ihan hyvin. Ei täs tarvi odotella enää ku maksimissaan kolme viikkoa. HUI!
No, nyt täytyy taas mennä...
T: Canderel rv 38+6 (jipii, huomenna on jo 39!!!)
Kaurapusseista vielä: Kättärillä ja NKL:llä kaurapusseja ei pestä joka käyttökerran jälkeen vaan jotain ehkä kerran kuussa tms. tarpeen mukaan. Tietenkin kuumentaminen aina tappaa pöpöjä, joten ei niistä varmaan mitään tauteja oikeesti saa.... ja suojataanhan ne yleensä tyynyliinalla tms. eritetahroilta.
voi...voi nyt pitäs vielä tänään jaksaa mennä kauppaan, kun huomenna varmaan ovat kiinni :(
JAMESIINALLE jättionnittelut prinsessasta!!!!!! Näin se alkaa syntyneiden-listakin kasvamaan!
Nla-kuulumisia: Painoa 800gr viikossa, nyt yhteensä 14,9kg! Nlan-täti ei onneksi ruvennut paasaamaan, mutta itteä hirvittää! Paineet 122/68 sf-mitta 36, eli yli yläkäyrän hypättiin, syke 140 ja kiva kiva sokerit 3+!!!! Ei ole aikaisemmin ollu sokereissa mitään. Isällä on todettu vastikään diabetes ja nyt mun tarvii sitten mennä maanantaina sokerirasituskokeeseen. YÄK!!! Ei oo kuulema mitään herkkua se litku... Ja ajankin sain vasta klo 9.30 eli onpas kiva aamu sitten tiedossa, kun ei saa syödä mitään ja herään kuitenkin tyypilliseen tapaan viimeistään kuudelta.... Täytyy varmaan sunnuntaina yrittää valvoa toosi myöhään:( Onneks miehen ei tarvi mennä sillon töihin, niin saan auton eikä tarvi miettiä neidille hoitopaikkaa...
nyt taas pää tyhjeni enkä muista yhtään mitä piti sanomani... Palailen jos tulee mieleen.
Quest ja Mikki 36+5
[color=purple]Nyt on sänky pesty ja kaikki sen tykötarpeet. Pesin sitten samalla verhotkin ja siivosin koko kämpän. Nyt keittelen marjapuuroa kattilassa. Kävin makuunista hakemassa karkkia kun olin niin ahkera tänään. (Aina hyviä syitä palkita itseään karkilla)
Saihan tuo siivous suppareita aikaan, mutta ei yhtään kipeää sellaista. =( Jospa illalla rupeis sit jomottelemaan... Toisaalta nyt saa ainakin sunnuntaihin odotella kun äiskä ja sisko on tulossa perjantaina käymään.
No, huomenna lisää juttua!
Tytteli-83
joo terkkari passitti lähetteen kanssa ä-polille. Kätilö sielä epäili ylempää osittaista lapsiveden menoa. paineet huiteli ylhäällä ja supistuksia oli, mutta lääkäri lähetteli kotiin, uudestaan jos lisää lirahtelee/supistukset kovenee. Ottivat tulehdusarvot ja käyrää.
aika kovaa kätilö ronkki noi paikat 1 cm auki, kuulemma.
tulin kotiin ja nukuin kuin tukki (otin panadolia) varmaan kolme tuntia.
no eipä muuta kuin hyvät pyhät vaan kaikille!
Kiitos tsemppauksesta rytmihäiriöiden suhteen kohtalontoverille!
Jamesiinalle onnittelut pikkuprinsessan johdosta ja ihanaa vauvantuoksuista arkea koko perheelle!
voikun kohta itekin jakaantuisi..!!!!!!!
eli minulla oli oma esikoisen synnytyksessä mukana, en edes ajatellut sen kummemmin, että sairaalastakin olisi saanut. Mutta se oli minulle hyvä kivunlievitysmenetelmä kaiken kaikkiaan kun sillä hieroi eli SUOSITTELEN ehdottomasti kokeilemaan! Käytin sitä jokusen tunnin jo kotona ennen sairaalaan lähtöä.
Ja Nyytille: Minulla meni esikoisen kanssa just noin eli ensimmäinen tuntemani kunnon supistus oli sitten jo sitä itteensä eli synnytys käynnissä.
Pakko kertoa vielä, että edellisyönä näin unta tyyliin Da Vinci koodi, mutta aiheena vain olivat kesäkertut! Eli joku tyyppi oli mukamas murtanut jonkun tietokonekoodin ja tiesi kaikkien ties mitkä tiedot jne. Tosi hupaisaa, mutta unta nähdessäni ei naurattanut. Eli taidan olla jo todella ihan synnytysvalmista tavaraa, kun alitajunta alkaa jotain kesäkerttusalaliittoteorioita värkkäämään...
äitimiia rv 38+4
[color=blue] Onko muille ilmaantunut uusia mielitekoja?
Mulla on ollut kauhea himo kotikaljaan siitä asti kun sitä tein. Mä en voi olla enää ilman. Ihan hirveetä kun tulee kotikaljan himo,sitä on sitten saatava ja heti! Tulee juotuakin sitä ihan reilusti nykyään.
Voi naurettavuus,kyllä sitä kaikenlaisia himoja saakin :)
Lilli81 38+5
Tai iltaanpainhan se kello taitaa siella Suomessa jo tikitella!!
Oon ollu taustailija koko raskauden ajan..ja nyt sitten vihdoinkin sain sykayksen, etta josko makin kirjottaisin jotain (hidas hämäläinen taidan olla tosiaankin). :)
Vietin alkuraskauden siella Suomessa ja kaikki energia meni asioiden jarjestamiseen ja toissa kaymiseen. Mutta nyt oon ollu taalla New Yorkissa jo muutaman kuukauden ja alkaa asiat olemaan kunnossa taallakin paassa. Laakarissa oon saanu ravata ihan mielettoman monta kertaa.. mulle on tehty kaikki mahdolliset testit ja kokeet, mitka olis normaalisti tehty jo alkuraskaudesta. Lisaksi oon kayny ultrassa useemman kerran.. Perus ultraamisen lisaks oon joutunu kaymaan siella, koska vauvan munuaisissa oleva neste oli lisaantymaan pain. No mutta huoli ompi ohi, silla nyt munuaiset nayttais olevan kunnossa!! Eika se maara ollut aluksikaan halyttava, mutta halusivat seurata tilannetta kuitenkin.
Lisaksi vauveli on ollut jo useemman viikon peratilassa ja puskee paataan mun oikeeta kylkea vasten.. Eli ultralla seurataan viikoittain masuasukin asentoakin ja sitten kayn viela " sydankayrassa" kahdesti viikossa. Sektioonhan tama raskaus siis nailla nakymin johtaa jos ei Papu siita sitten viela paata kaantya. 2.kesakuuta on sektiopaiva varattuna, eli vahiin kay tama odottaminen. Viimeksi ultrassa arvioivat Papun painon olevan 3113g.
Olo on ollut erinomainen ja suomessa vaivannut iskiaskipukin on jaanyt, kiitos runsaan kavelemisen.
Mutta nyt on aika lahtea asioille!!! Taalla nayttaisi olevan mukavan aurinkoinen ilma.. toivottavasti siella Suomessakin saatte pian taas nauttia aurinkoisista paivista!
Jaksamisia kaikille viela odottaville ja onnittelut kaikille jo oman nyytin saaneille!!!! <3
SiiriS ja Papu 37+5
kovasti onnea pikku prinsessasta :)))))
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaan
Oikein paljon onnea Jamesiinalle pikku Prinsessasta.
Queen mietti, että milloin lähteä laitokselle, kun oli neuvolassa sanottu, ettei kauaa kannata odotella. Sama tilanne täällä. Eli lääkärissä kohdunkaula pehmeä, n. 2 senttiä jäljellä ja sormelle auki. Lääkäri sanoi, ettei kannata kauaa odotella kotona, kun matkaakin on se 100 km ja edellisen synnytyksen kesto 5h. Mistä sitä oikeesti sitten osaa lähteä niin ettei ole liian aikaisin tai tule kauhea hoppu? Ei ole kivaa sekään, että sairaalaan päästessä todetaankin, että mene vaan takaisin kotiin... No jospa sitä jostain sen tietäis.
Mullakin oli tänään neuvola, mutta ei siellä mitään ihmeitä ollut. Kaikki ok, painoa tullut kaikkineen se reilut 20 kiloo, mutta mulle ei ole siitä missään vaiheessa mitään sanottu. Ois ehkä kyllä voinut. Viikon päästä taas uudestaan.
Mä olen ihan järkyttävän väsynyt koko ajan, vois vaan nukkua, mutta iltaisin on semmoiset bileet masussa, ettei nukkumista voi ajatellakaan ja siihen se yö sitten menee. Nyt pitäis vielä koittaa ryhditäytyä, kun perjantaina on itselläni synttärit ja maanantaina kuopuksella niin jonkun näköstä kakkua pitäis viikonloppuna tehdä ja muutakin tarjottaa ajatella. Voipi olla kyllä, että turvaudun kaupan tarjontaan. Voihan tietty olla, että poitsu haluaa syntyä äipän kanssa samana päivänä -taitaa olla turha toive.
Jotain positiivistakin, mies palasi Kreikasta viime yönä kotiin ja nyt on sitten sen suhteen yksi huoli vähemmän. Selvisi vaan, että tuttavat jotka ovat meille luvanneet vaunut odottavatkin vauvaa syntyväksi loppuvuodesta niin päästään tässä vielä vaunuostoksille.
Mukavaa toukokuun loppua kaikille, kohta se on meidän kuu...
-Magpie rv.38+5, tytöt 8/2000 ja 5/2002-
olen ollut siinä uskossa että viimisillä viikoilla käydään neuvollassa joka viikko.
nyt siis viikkoja 38 ja tänään olin neuvollassa.
oma hoitajani on tämän viikon lomalla ja kun aloin kyselemään tuntemattomalta töykeeltä tädiltä ensiviikon aikaa hän tokaisi että ei ole tilaa tai aikaa.
olin siinä suu ja silmät auki ihmeissäni ja kysyin, että milloin sitten pääsee. 5.6 ja ....mulla on laskettuaika 7.6
luulisi että ainakin minun tapauksessani pitäisi käydä ensiviikollakin..olenhan tähänkin asti käynyt viikottain sairaalassa ja neuvollassa
.on ollut moniongelmainen raskaus. nyt tuntuu hullulta että en pääse sinne.
EI KAI TÄSSÄ AUTA MUU KU YKSINÄÄN MUREHTIA .....
7.6.06
Ikinä en ole ostanut jäätelöä itselleni, mutta nyt on alkanut maistumaan. Ja kahviakin olen maistellut, vuosien tauon jälkeen. Muuten ei kai kummempia...tänään söin maksamakkaraa leivän päällä ja olipa hyvää! Syön sitä niin harvoin, etten murehdi tuosta ylimääräisestä a-vitamiinista.
Herkut (sokeriset nimenomaan) on maistunut ihan liikaakin, joten olen nyt herkkulakossa seuraavaan neuvolaan asti. Jospa se painonnousukin taantuisi, viimeksi oli 800 gr. per viikko!
Ja sit tuohon 7.6. ongelmaan..itse soittaisin heti maanantaina omalle neuvolantätille ja kysyisin, etä eikö löydy aikaa sille viikolle...hän tietää sun tilanteen, ja ainakin voit oman mielipiteesi ilmaista, jos jotain huolenaihetta on. Harmittaa tuollaiset töykeät sijaiset!
Tulipas supistus..ei kipeä, mutta ihan tuntuu kyllä...
[color=deeppink]ONNEA JEMASIINA TYTÖN TYLLERÖN JOHDOSTA!
[color=blue] Olen aivan naatti,mutta en viitsi mennä nukkumaan kun menee sitten yöunet taas läskiksi.
Vastailuja:
Ninnille kaurapusseista: Meillä ainakin sairaalassa ne pestään joka käyttökerran jälkeen. Henk koht en ole asiaa sen enempää miettinyt,että tarvinko niitä vai en. Olen meinannut että menen sinne synnyttään ihan sillee vaan ja kattelen tarpeen mukaan sitten mitä haluan/tarvitsen.
Sokurille suppareista: Joo tääläkin ollaan joka toinen yö lähdössä,mutta kassassa edelleen ollaan. Ja mulla ei noi kivut ollut edes tehneet mitään tonne kohdunsuulle nyt kun sais tehdä. Joten mäkin luulen olevani täälä vielä kolmen viikon päästä kärvistelemässä.
Neljäkö kertoi,että olis jotain lirahdellut pöksyihin. Mulle neuvolantäti sanoi,että yleensä loppuraskaudesta on valkovuoto niin löysää,että sitä lirahtaa housuun ja moni luulee,että on lapsivettä. olisko voinut olla sullakin?
Mariadee:kyseli että mistä niitä odottavaäiti papruja on saatu. Mä sain ainakin kelapapereiden mukana neuvolasta silloin joskus rv:llä 24 vai mikä se nyt olikaan se viikko. Näin sitä vaan unohtaa.
Nyt menen syömään kun en vielä ole kerennyt tänään :(
Lilli81
38+5