Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>^_^< KESÄKERTUT keskiviikkona _*

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamesiinalle sylikaupalla ONNEA!

Täällä vähän jo uumoiltiin että seuraavan kerran tulet Kerttu kainalossa! Lämpimät onnittelut!

----

Niin, tulipa haettua sitä Isotonic Forcea, ostin sen pullon josta tulee 5 litraa, mies kuitenkin ehtisi pussit käyttämään loppuun, niin eiköhän tuosta jää ees yksi satsi meikäläiselle.

Tytteli: Et viittis tulla meille siivoon? Jos siitä kovasti tykkäät.. ;)

Meillä kun ei kumpikaan, en minä eikä mies, oikein innostu ikinä puunaamaan. Ja tavalliset viikkosiivouksetkin on kuin tervanjuontia..

Vierailija
22/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, ihanaa =)

Tuntuu et itellä on vielä ikuisuus aikaa kun saa vaavin syliin...

Ihan pikasesti tulin kirjottelemaan ennen tytön päikkäreitä. Eilen oli neuvola ja sf-mitta pudonnu 2cm!!!! Oli nyt siis 31cm, tuntuukin et vaavi on tosi alhaalla. painoa 500g/vko, yhteensä tullut n.11kg. Syke 140. Terkka sanoi ettei kauheen kauaa kotona sitten kannata olla kun synnytys alkaa kun viimeks kesti 5h. Misäs sen sitte tietää mikä on kauan?? Viimeks kun en ois halunnu lähtee sairaalaan ollenkaan! Ja olin kotona ihan niin kauan kun pystyin olemaan, sit olikin matka sairaalaan yhtä tuskaa kun hyvää asentoa ei saanut.

Meillä tyttö taas valvottaa...Välillä mietin miten sit kahden kanssa mut eiköhän siitä jotenkin selvitä!

Queen rv38+5 ja neiti 1/05

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Valtavasti onnea Jamessiina, Tyttö ja Perhe!!![/color]

[color=plum]Kävin sitten neuvolassa viihtymässä puolituntisen. Reissun anti oli seuraava: Jos et olisi ma käynyt ä-polilla saisit sinne nyt lähetteeen. Katsotaan uudestaan ensi ma. Joo moitteet tuli painosto, kuten ounastelin. Kokonaista 2,5 kg nyt koko raskausajalle. Ja kommentti, et oot laihtunu ainakin 10 kg tässä eli alta 50 menee synnärin jälkeen... Saas ny nähdä.. Itse epäilen tuota suuresti. Sf-mitta oli pudonnut edellisestä eli siinä ois ollu suurin syy ä-polille menoon. Vauva on pieni, eikä muka kasva. No tuohan on humpsahtanut lantioon ja muutenkin arvioitiin jo isommaksi, kun tuo meidän neiti saman viikkoisena, joten en ainakaan vielä aio huolestua.

Käski sitten neuvola täti syömään herkkuja, joten taidan jonkinmoisen sipsipussin hommata ja karkkisäkki päälle=) Lisäksi voitaisiin jauhelihakastike vaihtaakin ruokalistalta pitsaan... Sori-- Mitenkähän mä tungen nuo kurkusta alas niin, et ne mahtuukin olemaan, kun tää herra alkaa jytät.. Paineet oli edelleen pysyneet alhaalla HB:tä ei sitten ottanutkaan kun oli viimeksi 133.

Rytmihäiriöistä joku kyseli. Nyt ei ole ollut onneksi. Alkuraskaudesta kahvin tai muun kofeiini pitoisen nauttiminen aiheutti aivan älyttömiä tykytyksiä. Ne sitten hävisivät pahoinvoinnin myötä. Nuohan saattavat ihan harmittomasti johtua lisääntyneestä verimäärästä ja alentuneesta hemoglobiinista.

Täytynee muuten hankkia lisää pieniä vaatteita, kun ovat nuo mun pienet melkeimpä vaaleenpunasia ja kesä kun on ni ei viitti hirveesti villasukilla ja tumpuilla lyhennellä. Puuvillasia tarvitaan ettei oo vaavi kuumissaan. Ainakin siskonsa oli talvivauvanakin jo hyvin lämpönsä pitävä eli yhdellä vaatekerralla oltiin.

Lytte ja Pikku-ukko 36+4

Vierailija
24/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnentoivotukset Jamesiinalle pikkuisesta prinsessasta!!!

Ihanaa, kun näitä vauvauutisia alkaa nyt pikkuhiljaa tulemaan sieltä täältä! Piristää mukavasti sateista, harmaata päivää ja lisäksi oma odotus konkretisoituu vähän taas enemmän.. Tosin omalla kohdalla pääsen varmaan vauvauutisia ilmoittelemaan joskus heinämammojen aikaan, mutta kuitenkin..

Tyttelille meinasin minäkin ehdottaa, että täällä myös saisi tulla kyllä siivoileen, jos on ylimääräistä energiaa.. itse odotan siivous-energiapiikkiä.. Eilen ostin pihaan ihania muratteja & vaaleanpunaisia kivikkokasveja, ja kunhan keli muuttuu, lähden niitä istuttelemaan. Sitten joskus..

(.) voi hyvin, nyt äitiysloman alettua on liikettäkin tuntunut siellä säännöllisemmin, vai onkohan se vain sitä, että on aikaa huomata näitä " pieniä potkuja ja muljahduksia" ..? En tiedä. Hurjia unia oli joku nähnyt mannerheimintieltä.. Ja alkuviikosta joku puhui nähneensä unta Anthony Kiediksestä. (Olen muuten lukenut sen kirjan RHCP, oli ihan hyvä, jos haluat tutustua herraan tarkemmin), mun uniin tuli samoihin aikoihin alkuviikosta Kurt Cobain... (oli pakko vastata tähän!)

Eipä tässä ihmeempiä. Teistä innostuneena aloin itsekin harkitsemaan niitten pörrölelujen pesua.. joten pistetäänpä edes pesukone pyörimään, jos en mitään muuta hyödyllistä saa tänään aikaiseksi..

*B* 35+2

Vierailija
25/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamesiinalle ja koko perheelle pikkuisen neidin syntymän johdosta, ihanaa!!!! Voi kun täälläkin päästäisi tositoimiin, supistelee kyllä ja vauva tekee tilaa alakerrassa oikein kunnolla, puskee niin vimmatusti mut ei mitään, plääh.. KRISSE kyseli onko kipuilua lonkkaan muilla, kyllä! Eli ku supistelee niin " joku siellä painaa" johonkin hermoon tai isoon verisuoneen niin et tuntuu et jalat lähtee alta, kamala tunne! Esikoiselta en moista kokenut joten kyllähän säikähdin kun ekaa kertaa Prsimassa meinas vetää jalat alta, hui!

MARIADEE me saatiin se esitietolomake neuvolasta ja siinä kysytään sitä calmette rokotusta, saako antaa vai ei. Lomakkeessa on paljon muutakin eli kaikki perustiedot, -sairaudet, toiveet synnytyksessä yms. eli ainakin näin täällä Vaasassa.. Esikoisesta vielä (~1 v.), sitä minäkin vähän pelkään et miten se vauvaa " hoitaa" sillä tähän asti kavereiden vauvat on kyllä saanut aika kovakouraista hellintää osakseen meidän pikkumieheltä.. :(

Jaksamisia kaikille Kesäkertuille. Mun äidin sanoin: " kaikki ne sieltä syntyy aikanaan, yksikään vauva ei ole sinne masuun jäänyt.." Näin mua lohdutti kun tuskailin esikoista, joka kyllä syntyi laskettuna päivänä!!!!!

MiljaMaaria 38 + 3

Vierailija
26/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[size=3][color=red]♥ koko perheelle ihanaa vauvantuoksuista jatkoa ♥[/size]

krisse rv36+4 perässä tullaan :)

Vierailija
27/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla Jamesiinan vauvauutisia! Onnea!

Tuo pehmolelujen pesu olikin hyvä idea - paras laittaa täälläkin kone pyörimään. Tuskin ne muuten niin likaisia onkaan, mutta pölyisiä kuitenkin.

Syömisestä ja juomisesta synnytyksen yhteydessä. Minä höpsö en uskaltanut ekalla kerralla ennen synnytystä syödä juuri mitään, kun oli varoiteltu, että voi tulla paha olo. Niinpä minä valitin nälkää silloin kun piti ponnistaa... kätilö oli vähän ihmeissään. Seurauksena tietysti kauheen heikko olo synnytyksen jälkeen. Tällä kertaa olen viisaampi ja syön kotona jos vain suinkin kykenen ennen sairaalaan lähtöä. Suosittelen muillekin, jos on taipumusta huimaukseen ja käsien vapinaan liian harvasta ja kevyestä ruokailusta!

Viime yö meni täällä sillä fiiliksellä, että tuleekohan se vauva tänään, kun tuli muutama napakka supistus. Eilen illallakin oli kaikkia ihme oireita - kauheeta väsymystä, huimausta, nivusten ja selän jomotusta ja vatsa sekaisin. No, eipä syntynyt vielä ei. Esikoisen kohdalla ihka ekat supistukset oli heti synnytyssupistuksia ja ne alkoi just aamuyöllä, mutta toisin näyttää olevan tän tokan kohdalla. Jospa nyt kuitenkin tänään tai huomenna saisi koottua pinnasängyn valmiiksi!

Sadepäivänä muuten pitäisi pysyä visusti kotona eikä ainakaan lähteä shoppailemaan. Mielestäni hankin äsken kaupungilta vain kaikkea tarpeellista, mutta silti rahanmeno hirvittää. No, tein kyllä hyvän löydönkin: esikoiselle Haloselta alesta Tepsun sandaalit 22 euroa!

Ja nyt sitten niitä kauppakasseja purkamaan ja ehkä vielä muuttolaatikoita pakkaamaan...

Katalin 37+5

Vierailija
28/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taaskaan pitkään kirjoitellut tänne mutta päivittäin luen teidän kuulumisia.

IHANIA VAUVAUUTISIA TÄÄLLÄ JO... ONNEA KAIKILLE PIKKUISTEN SAANEILLE!!!

Tulin juuri neuvolasta. Painoa tullut lisää jo 20kg, mutta missään ei näy, hassua. Masu on vaan pyöristynyt ja pikkusen turvotusta. No, esikoisen kaa olin ihan samoissa mitoissa. =)

Tehtiin painoarvio, huikeat 3500g jo nyt rv 36+3, eli ennustetaan 4500g vauvelia. Esikoinen painoi 4200, joten en yhtään ole ihmeissään. Mut on luotu synnyttämään isoja lapsia.

Muuten on mennyt ihan ok. Sairaalakassi on pakaattu. Kaikki muukin on jo valmista vauvaa varten. Nyt vaan odotellaan. Tänään kuitenkin uskallan vielä lähteä mökille yhdeksi yöksi. Toivottovasti synnytys ei alkais vielä siellä, itse joutuisin ajaamaan pois =)

Mutta nyt hyvää helatorstaita kaikille ja voikaahan hyvin.

Vepeli2 rv 36+3

Vierailija
29/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]

ONNEA JAMESIINALLE JA KO PERHEELLE!!!!

[color=magenta]

Siivouspäivää pukkaa tälläisellä kelillä.. Hitsi, vielä kun vähääkään kiinnostais.. On noita ovenpieliäkin tämän loman aikana kerenny hinkkaamaan.. Ei sitten yhtään nappaa..

[color=green]

Omaa oloilua. Turvotus on saatu kuriin. Mausteet minimiin, ananasta, persiljaa ja paaaljon vettä, niin jalat on enää pullukat. Kasvot ja sormet ei niin hurjaa kerrosta päivän aikana kehittele.. Huh, eikä ole mitään toksemiaa!!!!

[color=magenta]

Masussa möyritään normaaliin tapaan. Yöt alkaa olemaan melkoista tuskaa, uni hukassa ja hikoilu eläimellistä, lakana liimaantuu ihoon kiinni ja iiiik, ärsyä... Onneks saa aamusta nukkua.

[color=green]

Nyt siivousta jatkamaan.. Hyvää päivän jatkoa kertuille!!

MariAnn 35+6 (hä? toi on pakko tarkistaa, taas)

Vierailija
30/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olsku rv38 tasan

Vierailija
31/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisen uniin se Anthony törmäs.

Tais olla vain yhden yön juttu kun ei sen jälkeen näkynyt..

x)

Vierailija
32/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamesiinalle paljon onnea pikkuisen johdosta ja jaksamista!!!!

Johku 37+1

Vierailija
33/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei lähde oikein muuta tekstiä, isov..tutus ä-polin jäljiltä... :(

Helmis ja Onsku 35+5

Vierailija
34/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa! Ihan aluksi onnea kaikille vauvan saaneille!

Mullakin on vihdoin alkanut kauan odotettu äitiysloma :) Mulla oli paljon töitä ja samalla tein gradua, joten illalla ei jaksanut muuta kuin nukahtaa sohvalle..Nyt varmaan ehtii kirjoittelemaa & lukemaan viestejä useimmin.

Olin aamulla neuvolassa ja vauva on alhaalla. Tähän asti vauva oli perätilassa, mutta nyt onneksi pää alaspäin. Mä ehdin jo kauhulla ajatella sektioon joutumista, kun olen niin yrittänyt orientoitua synnytykseen. Nyt kyllä alkoi sitten heti jännittämään synnytys, kun se kerran on edessä..

Käytiin tutustumassa tammisaaren synnäriin ja se oli tosi kivanoloinen. Vauvoilla oli kestovaipat ja kaikissa synnytyshuoneissa on ammeet. Tää pehmeiden metodien paikka on oiva mulle, vaikka sitten epiduraaliin päätyisikin..

Synnytysvalmennuksessa ollaan käyty, mutta musta on ihan turhaa. Ei oo tullut mitään uutta tietoa, vaan paremminkin kärvistelty selkäkivussa tuolilla..Mutta ihan hyvä, kun niitä järjestetään kuitenkin.

Hirvee selkäsärky on vaivannut ja niitä sukkapuikkosupistuksia, onko ne nyt sitä, kun vauvan pää on niin alhaalla? Sairaalakassia en ole pakannut, mutta eipä sillä kai kiire. Mulla la kesäkuun lopussa ja voi mennä siis heinäkuulle.

vauvan tavara hankinnoissa oon aika jäljessä..Sain viime vuoden ä-pakkauksen ja vaunut ostettiin käytettyinä, samoin ostin käytetyn kantoliinan, Vitmin. Olisin halunnut huggiksen, mutta oli niin kalliita. Onko kenellkään ollut tota Vitmin liinaa käytössä? Kestovaippailla aion minäkin, joten niitä olen saanut kavereilta lainaksi ja harsoja pitää vielä ostaa. Ruskovillaa on kehuttu, onko jollain hyviä harso-vinkkejä:)?

koitan nyt päästä perille jutuista lukemalla pinoa useimmin..Hyviä vointeja!!

anninapa 34+5

Vierailija
35/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[size=4][color=pink]♥ Onnea pikku prinsessasta! ♥[/size]

Haluun kanssa jo nyytin..Kohta lähdetään viemään esikoista hoitoon, kun on se painoarvio. Mä oon hehkuttanu sitä jo varmaan viikon!! Sori. Mua vaan jännittää niin älyttömästi, kun todella tuntuu, et tämä prinsessa olis aika iso tapaus! Ja se gynekologin käsikopelointi ei antanu mulle mitään varmuutta asioista..et sillai!

Taas oon nukkunu päivällä, kun on ne rauta-asiat päin P:tä!! Eli hemppa 98, tosi kivaa! Verottaa jaksamista!

Hanna*

Vierailija
36/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tuli vähän isolla..nooh, ainakin näätte sitte kaikki! :D :D

Hanna*

Niin ja Jamesiina synnytyskertomus kehiin :)

Vierailija
37/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea rinsessasta........

Viimenen neuvolalääkäri takana ja olo on mahoton... Painoo ei ollu tullu viikossa grammaakaan, paineet hyvät, pissi puhas, lääkäri meinas et vauvan päätä jo kokeili ku tutki :) Kohdunsuu sormelle auki ja pehmee... Siis tosi alhaalla tämä asukki. Ja painoarvio oli 3470g... Koko päivän on sen jälkeen inhottavasti vihlassu välistä ja muutenki tuntuu hassulle.

Naama tuntuu et ois turvoksissa vaiks peili ei sitä näytäkään... Ja terkka vaan tuumas et lähenee lähenee, no empäs tiennykään!

Mies nukkuu ku on yövuoroon menossa, kiva että saa yksin yöt olla ja valvoo... Toissa yönä mies sai puolilta öin vielä hieroo jalkoja ku ihan särkemällä särki. Mut ku viisaasti menee puolen yön maissa nukkumaan ei tarvii ku kerran käyä vessassa. Tosin sit on edellytys et saa päikkärit nukkua..

Äärettömän omanapaista, mut se sallittakoon....?!?

Suhmura ja Napura 37+7

Vierailija
38/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä isot onnittelut Jamesiinalle nyytistä!!! Toivottavasti kaikki meni synnytyksessä hyvin =)

Jospa minäkin kuulumiset laittaisin. Eli olen käynyt kyllä lukemassa pinoa, mutta kun se aina kasvaa niin nopeasti, ettei ole sitten (muka) jaksanut enää kirjoittaa =).

Vauveliini edelleen tuolla masussa köllöttää. Nyt on alkanut ahdistaa tuonne ylös pikkuisen. Eli kävin viikko sitten tiistaina koko- ja synnytytystapa arviossa. Sanoivat vauvan olleen silloin 3700 g (hui!) mutta kuulema mahtuu tulemaan ja arvioivat sen olevan laskettuna ajankohtana noin 4200g, eli iso vauva. Eivät kylläkään kuulema käynnistä sitä tai käytä imukuppia, koska povataan niin isoksi, mutta katsotaan sitten mikä on se oikea koko kun syntyy. Mutta tuolla se lähtökuopissaan on (eli pää aika alhaalla), vaikka ei ole kiinnittynyt. Kohdunsuu oli jo 2 cm auki ja tätä ihmettelin, koska yhtään supistusta en ole tuntenut. Eli edelleen täytyy sanoa, että en tiedä millaiselta supistus tuntuu. Minun kohdallani sitten varmaan on niin, että kun tulee se supistus, niin sitten se on menoa myös synnyttämään??? Onko kellään tällaista ollut?

Muutenkin olen voinut oikein hyvin. Nyt on tulllut tuota turvotusta, mutta ei se liikkumista haittaa =).

Mutta tällaista täällä.

Nyyti ja maha-kaveri 38+5

Vierailija
39/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hilmuisesti onnea Jamessiinalle pikku rinsessasta!!! :)

Äitiyspakkaus meinaan :D Uutta mallia oli. Ihan tyytyväinen olen pakkaukseen, kun tiedän että meille on tulossa poika... tytölle muuten vähän liian sinistä kaikki. Osa pakkauksen potkareista ym vaatteista tuntui paljon heppoisemmilta, kuin aikaisemmissa paketeissa olleet. Mutta joka tapauksessa ihan hyvältä vaikutti.

Sain sitten vahattua loput lattiasta tänään... :) Sitten hyydyin ja vedin päikkärit vahingossa... niin että koristetyyny sai vähän kärsiä kun kuola valui pitkin poskea :D Mutta nyt on sitten siistiä. Enää pitäs viedän tosta UFF:n vaatteita ja saada noi pahvilaatikot keräykseen (taas kun tuli uusi pahvilaatikko tuon äitiyslaatikon ympäriltä.

Supparit ovat taas päivätauolla. Niin napakalta kuin tuntuivatkin silloin aamulla. Mitään limoja tms. ei ole tullut, joten eiköhän tässä ihan kasassa olla vielä juhannuksen jälkeenkin.

Ninni rv 35+0

Vierailija
40/53 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensiksi, Jamesiinalle oikein paljon onnnea!!!

Täällä on myös satanut vettä koko päivän. Välillä tulee ihan kaatamalla, ja sitten taas aurinko yrittää pilkahtaa, mutta ei...hyvä siitepölyn, kun muunkin pölyn kannalta, että vettä tulee. Mulla ei ole koskaan todettu siitepölyallergiaa, enkä ole siitä kärsinytkään, mutta nyt on ollut useamman viikon tukkoinen olo, ja kurkku välillä kipeä...pitää miettiä jos kävisi joskus testeissä.

Mies lähti työporukan kanssa keilaamaan, mutta aikoi tulla ajoissa laittelemaan kaveriksi huomisia synttäreitä. Parempi oiskin kun en saisi muuten mitään tehtyä...

Pikkusen tännekin tarttis siivousvimmaa...pesuhuone pitäisi käydä oikeastaan lattiasta kattoon läpi. Käytiin tänään esikoisen kanssa työmaalla piipahtamassa, ja otin mukaan 70 % viinaa, mitä käytetään paikkojen desinfioimiseen. Ajattelin sillä pyyhkäistä pesuhuoneen pinnat, erityisen vauvan hoitotason ympäristön. Tavallisetkin pesuaineet takuulla riittäisi, mutta kun kerran oli ytympää tarjolla, niin sama kai tuo on...ei ole tullut kauheesti viime aikoina kuurauttua, niin saa sitten kerralla puhdasta.

Nyt täytyy lähtä herätteleen herra päikiltä. Eilenki kukkui 22:30 asti, pitäs vähän rajoittaa päikkien nukkumista...vaikka lääkekuuri varmasti väsyttää, niin onhan se hyvä nukkuaki.

sokuri 38+3