Tuntuu hyvältä olla uhri! Siksi intersektionaalisuus onkin keksitty
Vähän kuin se amerikkalainen joka feikkasi oman pahoinpitelynsä. Mies sai kaipaamaansa julkisuutta näyttelijänä, mutta sekään ei tyydyttänyt. Hän halusi olla uhri. Intersektionaalisuus on teoria joka takaa lähes kaikille mahdollisuuden uhriutumiseen ja sitä kautta sankaruuteen.
Jopa hyvin toimeentuleva, hyvin pukeutuva, älykäs, keskiluokkainen suomalaisnainen, jolla asiat on hyvin, voi tuntea itsensä uhriksi ja saada arvostusta ja ihailua kun ei sitä muuten saa. Meidän täytyy kehittää intersektionaalista teoriaa tasa-arvoisemmaksi, jotta kaikki voivat olla uhreja.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Identiteettipolitiikkaa.
Kaikki pelaa tuota peliä nykyään.
Uhriutujiksi nimittely on halua pysytellä sokeana rakenteelliselle sorrolle, jonka intersektionaalinen tarkastelu paljastaa.
Tuntuuko hyvältä olla tyhmä? Vai miettisitkö vielä, voisiko olla sellaisia rakenteita, jotka tuottavat ihan oikeita uhreja, vaikka heidän kärsimyksensä on sinun maailmassasi merkityksetöntä?
Vierailija kirjoitti:
Uhriutujiksi nimittely on halua pysytellä sokeana rakenteelliselle sorrolle, jonka intersektionaalinen tarkastelu paljastaa.
Tuntuuko hyvältä olla tyhmä? Vai miettisitkö vielä, voisiko olla sellaisia rakenteita, jotka tuottavat ihan oikeita uhreja, vaikka heidän kärsimyksensä on sinun maailmassasi merkityksetöntä?
Kyllä sitä syrjintää on, mutta ei lähellekään niin paljon mainostetaan. Eikä nuo teoriat ole johdonmukaisia. Ne on niin helppo kumota että koko teoria on pelkkää parodiaa.
Identiteettipolitiikkaa.